2013-03-31, 20:58
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Give-Em-All
Jag tycker att du först och främst får förklara vad du menar med "antifeminism". Detta för att begreppet har en sån enormt annorlunda betydelse beroende på vem eller vilka du frågar, och det har i sin tur att göra med att begreppet feminism är ganska diffust och är ett enormt brett begrepp. I både teorin och i praktiken, som det visat sig, kan du betraktas som feminist och antifeminist, helt enkelt eftersom att du är emot en helt annan typ av feministisk rörelse. Jag tar Bahareh Andersson som exempel, hon har kritiserat Sveriges feministrörelse för att inte ta hedersproblematiken på allvar, och för detta har hon också blivit betraktad som antifeminist. Du kan också ta andra delar av feminismen, som t.ex. Sakine Madon, som kritiserat Sveriges feministiska rörelse med anledning av att hon tyckte att feminismen i Sverige inte tar upp relevanta problem. I bägge fallen håller jag med Bahareh och Sakine, och för det skulle jag med lätthet kunna betraktas som antifeminist. Däremot står jag för den feministiska teorin, att kvinnor och män ska vara jämlika, men det gör inte att jag går med på genusteorier och FI.

Så min fråga är helt enkelt hur du själv skulle betrakta mig som, antifeminist eller feminist?

Men..... "...att kvinnor och män skall vara jämnlika,..." - det är ju inte feminism utan dess motsatts?! Att förespråka jämnlikhet är ju "jämnstaldhetdism" som är ett rött skynke för feminister!
Citera
2013-04-01, 00:57
Medlem
Give-Em-Alls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Men..... "...att kvinnor och män skall vara jämnlika,..." - det är ju inte feminism utan dess motsatts?! Att förespråka jämnlikhet är ju "jämnstaldhetdism" som är ett rött skynke för feminister!
Vad är det för trams? Feminismen är en ideologi som bygger på exakt det du sa, bara det att Feminismen du tänker på är just radikalfeminismen. Men visst, jag diskuterade ju om termer, så din uppfattning är ju naturligtvis intressant.

Fair play kallas det
Citera
2013-04-01, 09:09
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Give-Em-All
Vad är det för trams? Feminismen är en ideologi som bygger på exakt det du sa, bara det att Feminismen du tänker på är just radikalfeminismen. Men visst, jag diskuterade ju om termer, så din uppfattning är ju naturligtvis intressant.

Fair play kallas det
Men tänk efter. Feminister kräver ju ofta att kvinnor skall särbehandlas för att få olika typer av fördelar. Exempelvis har det krävts från feministhåll att de fysiska kraven för kvinnliga brandsoldater skall vara lägre än de för manliga dito. Att kräva likabehandling här går rakt emot feminismen.

Saken är den att idag är "feminism" = "radikalfeminism". Gamla tiders feminister som krävde goda och rimliga saker som lika politiska och ekonomiska rättigheter, är långtifrån dagens radikala genusfeminism som närmast är någonslags överideologi för statsapparaten och åttaklövern.
Citera
2013-04-01, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Saken är den att idag är "feminism" = "radikalfeminism". Gamla tiders feminister som krävde goda och rimliga saker som lika politiska och ekonomiska rättigheter, är långtifrån dagens radikala genusfeminism som närmast är någonslags överideologi för statsapparaten och åttaklövern.
Mycket riktigt. All feminism idag är i stort sätt radikalfeminism. För när man tänker efter så har kvinnorna aldrig haft det bättre, det finns inget att kämpa för. Kolla gärna runt på stan - vem har alla jobben? Cafén, restauranger, klädbutiker, matbutiker, pressbyrån, hotell m.f.

Kvinnor prioriteras gärna på arbetsmarknaden och har förtur inom det mesta, arbetslösheten är också betydligt mycket högre bland unga män.

För att hålla liv i myten att kvinnor skulle vara "förtryckta" uppfinner man nya ord som "patriarkat", "könsmaktsordningen", "kvinnohat", "antifeminism" och genus hit och dit.
Citera
2013-04-01, 12:31
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Mycket riktigt. All feminism idag är i stort sätt radikalfeminism. För när man tänker efter så har kvinnorna aldrig haft det bättre, det finns inget att kämpa för. Kolla gärna runt på stan - vem har alla jobben? Cafén, restauranger, klädbutiker, matbutiker, pressbyrån, hotell m.f.

Kvinnor prioriteras gärna på arbetsmarknaden och har förtur inom det mesta, arbetslösheten är också betydligt mycket högre bland unga män.

För att hålla liv i myten att kvinnor skulle vara "förtryckta" uppfinner man nya ord som "patriarkat", "könsmaktsordningen", "kvinnohat", "antifeminism" och genus hit och dit.

Låt kvinnorna ha alla jobben, så länge det handlar om att städa, diska, och bära.
Övriga jobb som innebär makt över andra eller kräver minsta lilla tankearbete skall vara förbehållet normala människor,
inte vanskapta äggkläckningsmaskiner på två ben.
Problemet är, har det visat sig, även om de inte har makt, att kvinnornas löner, när de spenderas, går till strunt.
Samhället förvandlas ju då till samma strunt som det finns efterfrågan på, och eftersom kvinnornas andel
av efterfrågan på varor och tjänster sedan länge är mer än hälften, säljer varuhusen
bara parfym och kläder.
Och hela kulturområdet har i sin tur blivit ett skvallerforum.

Alltså skall kvinnor ej ha någon lön precis som kor och hästar inte får någon lön för det arbete
som de utför.

Vad som skiljer människan från djuren är mannen.
Männen skiljer sig från kvinnorna av den anledningen.
Och från mängden skiljer sig muslimer som ingått månggifte.
Männen skiljer sig också från de invandrande könssjukdomarna och bedriver otukt med åsnor hellre än med döttrar till kamelknullare.
Och kvinnorna skall bära döda fiskar i sina sköten.
Citera
2013-04-01, 13:27
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh

Att unga män är arbetslösa har i stor utsträckning med att göra att de inte har utbildning, inga betyg.
Och de få jobb som finns i dag är beroende av detta, så ergo de blir arbetslösa. Vi kvoterar knappast in kvinnor till matbutiker etc..

nya ord? patriarkat och könsmaktordning? Hur gammalt måste ett ord vara för dig för att det inte ska betraktas som nytt?
Citera
2013-04-01, 17:05
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Att unga män är arbetslösa har i stor utsträckning med att göra att de inte har utbildning, inga betyg.
Och de få jobb som finns i dag är beroende av detta, så ergo de blir arbetslösa. Vi kvoterar knappast in kvinnor till matbutiker etc..

nya ord? patriarkat och könsmaktordning? Hur gammalt måste ett ord vara för dg för att det inte ska betraktas som nytt?

Och bakom dessa unga människor, utan betyg och utbildning, står de kvinnliga lärarna och uppfostrarna.
Alltså är det kvinnornas fel.
Dessutom är kvinnor rasister och antisemiter i högre grad än människor.
De diskriminerar självklart även på andra oskäliga grunder.
Inte minst just pga av att de är just människor.
Alltså inte kvinnorna, utan de andra.
De enda som tjänar på feminismen och matriarkatet är de kriminella.
Ju fler kvinnor vid makten, desto mer lönar sig brott.
Kvinnor är själva dåliga på att begå brott, inte oväntat saknar de därför också kompetens att bekämpa brott.
Det blir därför allt vanligare att se brottslingar infiltrera näringsliv, politik och media.
Lotfi Krifa som jag har skrivit om tidigare var ett exempel på en politiker som begick brott, och som
jag lyckades avsätta.
Nu är det brottslingen och psykopaten Robert Aschberg och alla hans efterföljare, jag gör mitt bästa
för att stoppa.
Hasse Aro vill ha med mig i ett av sina förföljelseprogram, som tydligen skulle handla om "stalkers"
Jag vill honom riktigt, riktigt illa pga av detta, mer än så kan jag inte avslöja.
Om det handlade om judar däremot, skulle jag ställa upp då det numera finns övertygande bevis för att jag skulle vara jude.
Det värsta man kan vara enligt många, och det näst värsta enligt ännu fler.
Jag skulle gärna erkänna allt eller delar av vad jag för övrigt är anklagad för också, om det skulle ligga någon som helst sanning i allt detta.

Kvinnor däremot, genom sin natur, gillar den här typen av kriminella psykopater som Hasse Aro, och kvinnor utgör troligen den största andelen
i TV:s s.k "tittarsiffror".

Sanning är för övrigt ett begrepp, bl.a inom filosofi och matematik, så här tror jag inte vi har så
mycket hjälp av kvinnor inom rättsväsen och andra rättsvårdande instanser så länge de utgör majoritet ca 80 procent. Ibland upp till 100 procent beroende på sammanhanget.
Det s.k logiska tänkandet, som var vanligt förr, inte minst inom rättsväsendet, har nu ersatts av
kvinnlig intuition, emotionell intelligens, och sist men inte minst empati.
Det sistnämnda är något jag "är i total avsaknad av".
Det är fan värre än kultur.
Allt detta är kvinnlig logik, ett uttryck som motsäger sig självt.

Alla följer majoriteten, en tradition i Sverige, och blir likadana.
Vilket i slutändan ger 100 procent kvinnor, enl min definition; kvinnor=idioter.
Jag har aldrig haft ambitionen att vara intellektuell som ett självändamål, så jag nöjer mig
med det sedan urminnes tider uppenbara faktum att kvinnor är idioter.
På samma sätt som att exv möbler är idioter.
Jag kan ju näppeligen inte jämföra kvinnors intelligens med djurs, eller ens växters, då deras
respektive tankeförmågor av evolutionen redan är väl optimerade för deras överlevnad i naturen.
Människan har däremot i motsats till kvinnor och övriga djur en förmåga att genom uppfinningar utvecklas utöver evolutionen och leva onaturligt och perverterat.
Ja till och med för evigt, som den evige juden Jesus.

Den senaste datatekniken gör det också möjligt för mig att på youtube kolla
på spykräkningsuppkastningar eller inspelningar med Carola från "livets ord".
Ett gott skratt förlänger livet.
I varje fall på den som skrattar, då det handlar om skadeglädje.
Ju större skada desto godare skratt.
Och jag skrattar bara åt mina egna skämt, tro inte att jag har några
goda avsikter. Det var länge sedan någon hade det.

Den omtalade politiska korrektheten är inte ensam orsak till att Sverige (förhoppningsvis) står
på randen till ett inbördeskrig. Utan det är även införandet av den kvinnliga rösträtten, som
till slut har gett kvinnor ett allt för stort inflytande.
"Feminismen" är roten till allt ont, även om jag snarare skulle säga "kvinnorna", och ännu snarare
"dumheten"

Ingen mening i att fördjupa sig i löjliga teorier om feminism och annat.
Jag är anti-allting i stort sett, inte minst antiintellektuell och är helt oberoende av redan befintliga teorier, då jag utgår från praktiken och själv skapar de teorier som behövs.
De befintliga verktygen, fraserna, och schablonerna är alltför trubbiga i ett kaotiskt, postindustriellt
och mångkulturellt samhälle med en arkitektur som slumpmässiga spyor på gator och torg.
Sverige är en skitkorv på världskartan.
Miljoner invandrare kan inte ha fel.
Citera
2013-04-01, 17:43
Medlem
BigKermits avatar
Jag antar att jag klassas som antifeminist eftersom jag tänker logiskt.

Jag förespråkar ett jämlikt samhälle, där kompetens alltid ska vara den avgörande faktorn. Antifeminist är i dagens läge en benämning på en person som söker ett jämnliktsamhälle efter förutsättningarna

Det som gör att "anti" finns med i ordet är p.g.a.. att feminism har blivit radikaliserat till det extrema, Det är inte jämlikhet som eftersträvas, det är en blodtörstig pöbel som attackerar allt i sin väg, så länge det är den vita mannan som kan göras till boven.
Hedersmord, tvångsklädsel och brutalt dålig kvinnosyn i allmänhet är enligt de flesta feminister helt okej, att köpa rosa skor till sin dotter är ett tecken på kvinnohat.
Citera
2013-04-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
På detta forum är det Antifeministerna som styr. Feminism anses nästan vara likställt med ondska och kvinnor ses ner på generellt. Generaliseringarna är många och hårda.
Nja.

Citat:
Därför vill jag fråga. Vad står egentligen antifeminister för? Nu skulle jag alltså önska att ni tänkte lite utöver all klagan och hat som man vanligtvis ser yttrat här i trådarna.
Jag "står för" jämlikhet.

Citat:
Min främsta fråga är om ni vill skapa ökad jämställdhet, fast med fokus på båda könen?
Hur kan man skapa jämställdhet om man inte fokuserar på båda könen?

Citat:
Eller menar ni att vi borde gå tillbaka till ett samhälle där män automatiskt får bestämma över kvinnor och kvinnor blir hårt förtryckta, utsatta för våld och sällan skyddade av lagen? Menar ni att kvinnor inte borde ha samma utvecklingsmöjligheter som män? Att kvinnor bör förpassas till hemmen?
Nej. Löjligt skrivet.

Citat:
Eller söker ni en annan variant av ett icke-jämställt samhälle?
Nej.

Citat:
Övriga frågor kring vad ni står för:

Vilken politisk inriktning har ni?

Finns det miljöfrågor som ni anser vara viktiga?
Finns det något särskilt ni stödjer, ex Amnesty?
Finns det någon som är antifeminist och vegetarian?
Aldrig röstat.
Nä.
Nä.
Det kan jag garantera att det finns.

Citat:
Övrigt:
Likställer ni kvinnor med feminister?
Förstår ni att inte alla feminister står för de mest extrema feministiska åsikterna?
Nej.
Ja.

Låg nivå överlag. Kom gärna med lite mer intressanta frågeställningar.
Citera
2013-04-02, 00:02
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigKermit
Jag antar att jag klassas som antifeminist eftersom jag tänker logiskt.

Jag förespråkar ett jämlikt samhälle, där kompetens alltid ska vara den avgörande faktorn. Antifeminist är i dagens läge en benämning på en person som söker ett jämnliktsamhälle efter förutsättningarna

Det som gör att "anti" finns med i ordet är p.g.a.. att feminism har blivit radikaliserat till det extrema, Det är inte jämlikhet som eftersträvas, det är en blodtörstig pöbel som attackerar allt i sin väg, så länge det är den vita mannan som kan göras till boven.
Hedersmord, tvångsklädsel och brutalt dålig kvinnosyn i allmänhet är enligt de flesta feminister helt okej, att köpa rosa skor till sin dotter är ett tecken på kvinnohat.
Huvudet på spiken föutom det jag fetat. Inte stödjer feminister detta?
Citera
2013-08-24, 01:21
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Jag står för total jämställdhet där människor är fria att göra sina egna val oavsett kön även om det är karriär som man eller att vara hemmafru som kvinna. Eller tvärtom. Folk ska få sköta sina egna liv utan att någon jävel ska gå in och detaljstyra.

Förövrigt älskar jag kvinnor som kan tänka självständigt och skulle gladligen ge mitt liv för alla inom min familj. Inte för att jag tycker att jag är deras beskyddare eller överman. Utan för att de är det bästa i mitt liv och jag skulle aldrig få för mig att begränsa deras valmöjligheter inom något.

ja men grattis du är inte anti-feminist du är feminist. eller snarare såhär. Anti-feminister är vanföreställda feminister. För att även fast ni på svart och vitt representerar exakt samma sak som feminismen - så hävdar ni att ni inte gör det.

går inte ihop. ni framstår lite som personen som hela tiden propsar på att han kan betala tillbaka sin skuld på en vecka trots att han inte har varken kapitalet eller arbets-kapaciteten.

Det är en tidsfråga innan du går in i väggen.
Citera
2013-08-24, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
ja men grattis du är inte anti-feminist du är feminist. eller snarare såhär. Anti-feminister är vanföreställda feminister. För att även fast ni på svart och vitt representerar exakt samma sak som feminismen - så hävdar ni att ni inte gör det.

går inte ihop. ni framstår lite som personen som hela tiden propsar på att han kan betala tillbaka sin skuld på en vecka trots att han inte har varken kapitalet eller arbets-kapaciteten.

Det är en tidsfråga innan du går in i väggen.

Är det inte sådär det är då? De flesta som skriker högst om hur hemsk feminismen är har en defakto feministisk inställning men har någonslags aversion mot termen och föredrar att kalla sig jämnställdister och allt vad de kan hitta på. De verkar tro att det inte finns något spann inom feminismen och den endra feministiska linjen är den ultraradikala.

I slutändan vinner ju ändå feministerna, och då alltså vi alla på det hela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in