Det du inte verkar förstå är att jag som anti-feminist inte ser ner på kvinnor. Jag ser ned på feministeliten i medievärlden som häver ut sig den ena hatiska texten efter den andra. Jag ser ned på den von-oben aktiga universitetsfeminismen som intar en överlägesn attityd där deras teorier inte kan ifrågasättas. Finns inte ens på världskartan att de skulle kunna ha dragit fel slutsatser i dera väldig ovetenskapliga "forskning".
Jag står för total jämställdhet där människor är fria att göra sina egna val oavsett kön även om det är karriär som man eller att vara hemmafru som kvinna. Eller tvärtom. Folk ska få sköta sina egna liv utan att någon jävel ska gå in och detaljstyra.
Se detta klipp med Paolo Roberto för att förstå hur jag känner inför dagens feminism:
http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw
Han får fram de viktigaste punkterna tycker jag. Här sitter liksom en ung, genusindokrinerad från universitet, kvinna och undan reflektion tycker det är helt ok medelst lag att gå in och styra och peta i människors liv. Hon själv givestvis har ju inga problem. Det är andra hon tänker på som inte vet sitt eget bästa som behöver en lagstadgad knuff i rätt riktning. Låt folk få sköta sina egna liv för i helvete vill jag bara skrika rakt ut.
Är liberal. Tycker Sveriges folk är åt helvete för beroende utav staten. Pappa staten ska lösa precis allt åt folk. Inget eget på någon. Tycker vi mer och mer går mot en väldigt kontrollerande stat där vi blir alldeles för beroende på vad eliten tycker och tänker angående hur vi ska leva våra liv.
Finns inget parti i riksdagen jag identifierar mig med och röstar därmed blankt.
Jag engagerar mig inte i miljöfrågor speciellt. Jag sköter mitt helt enkelt. Sopsorterar, skräpar inte ner etc. Jag gillar naturen och att vistas i den helt enkelt.
Stödjer inget speciellt. Tycker organisationer som Amnesty och green peace har blivit åt helvete för politiska där vänsterfallanger i stor mån dikterar villkoren och vad som är värt att förfäras över och bry sig om. Kan inte med gott samvete indirekt ge dom mer resurser att driva sin agenda i dagsläget.
Är ej vegan eller vegetarian.
Likställer inte kvinnor med feminister. Är t.ex sambo med en kvinna som förmodligen är mer antifeminist än jag. I hennes fall beror det på att hon gick ett socionom program på högskolan och att hon mer eller mindre blev utfryst utav den enorma feministmonstret som huserar där i dagens Sverige. Hon är helt enkelt klassisk "tjejig" av sig och står för det och trivs med det. Vilket retade dessa feminister något enormt när hon inte ställde upp på deras världsbild till 100%.
Vilket jag finner otroligt attraktivt med henne. Inte många kvinnor vågar stå emot vad hela gruppen tycker även om feminismen tycker att de är så jävla starka. Det är inte svårt att vara stark när man bara umgås i en grupp där alla tycker som jag själv och man får sin världsbild bekräftad hela tiden och att man tar sig friheten att skrika kvinnohatare åt alla som tycker något annat utan att behöva ta debatten om varför.
Jag förstår att alla feminister inte tycker lika dant. särskillt de som inte gått på univeritet och blivit hjärntvättade åt helvete har ofta en betydligt mer nyanserad och sansad grund och de vågar ofta debattera och ta in andra syntryck än de själva har.
Det är den typen av feminist, även om jag föredrar att de skulle kalla sig jämställdist och funderade på båda könens problem i högre utsträckning, ser en poäng i att lyfta upp. Sveriges feminist-elit har i mina ögon blivit till en slags ideologi som inte är långt ifrån att kunna börja jämföras med andra som nazismen och kommunismen.
Jag ser abolut en nytta av att forska på genus. Men det ska göras av nyfikna forskare av båda kön som inte startar med en världsbild some består av ett patriarkat och sedan göra studier som är riktade för att kunna bevisa detta som till stor del har skett på våra universitet. Det ska vara högt i tak och alla resultat ska läggas fram och debatteras även om de inte skulle passa in i en patriarkal världsbild.
Flashback är det enda forum där personer som jag överhuvudtaget får komma till tals i denna fråga. I andra forum måste man bekänna sig till rådande konsenus för att ens få skriva inlägg och bannas direkt om man skulle vara minsta lilla kritisk till någon slags studie inom genus.
Det gör att här samlas alla. Både äkta kvinnohatare eller personer som har hamnat i kläm i rådande feministklimat och inte får göra sin röst hörd. Så debatten kan stundtals bli både låg, hätsk och provocernade. Från båda sidor ska sägas. Vilket jag accepterar. Man får ta det bra med det dåliga i ett fritt forum helt enkelt.
Förövrigt älskar jag kvinnor som kan tänka självständigt och skulle gladligen ge mitt liv för alla inom min familj. Inte för att jag tycker att jag är deras beskyddare eller överman. Utan för att de är det bästa i mitt liv och jag skulle aldrig få för mig att begränsa deras valmöjligheter inom något.