2019-08-29, 21:56
Medlem
Horemhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Den häktade har världens bästa alibi. Han satt i rättegång när skotten föll.

Det är hans bil dom hittats uppbränd han kan således inte knytas till mordet. Bilen kan nyttjats utan hans vetskap är den nyckelkörd så är det besvärande med inte mer än besvärande. Är den bruten så släpps han snart.
Han kan varit målvakt för bilen eller så har den kunnat stå parkerad med nyckel i. Åklagaren måste kunna leda o bevis att han lämnat nyckel till person som avsett använda bilen som flyktfordon.

Kanske var den renoveringsobjekt och flera hade tillgång till den för att meka.

Blir en svår nöt för åklagaren att lösa

Den smågangstern kan vi glömma. Häktad som ”skäligen misstänkt” betyder att det inte finns och aldrig kommer att finnas ett skit på honom. 100% villospår.
Citera
2019-08-29, 22:01
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Nu vet jag inte varför du citerade just mig för att skriva det där. Men det är som jag spånat på tidigare. Min spekulation är att man kanske vill få ut lite försäkringspengar. Bilen var dessutom avställd.

Avställd bil kan innebära inget eller indraget körkort renoveringsbehov? Gick ägaren ev fordonsmekaniker på gymnasiet?. Var den bruten eller nyckelkörd?

Man bör även kontrollera i fall fanns livförsäkring på Hakim? Vem faller livförsäkringen ut på?
Citera
2019-08-29, 22:05
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horemheb
Den smågangstern kan vi glömma. Häktad som ”skäligen misstänkt” betyder att det inte finns och aldrig kommer att finnas ett skit på honom. 100% villospår.

Han satt ju dessutom i rättegång! Dock kan det förvilla personer som blir inplockade eller åker på en husis.

Har han kvittrat eller hållit käft? Hans liv är nu i fara om de plockar folk han känner som kan ha haft tillgång till bilen.
Citera
2019-08-29, 22:14
Medlem
Horemhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Han satt ju dessutom i rättegång! Dock kan det förvilla personer som blir inplockade eller åker på en husis.

Har han kvittrat eller hållit käft? Hans liv är nu i fara om de plockar folk han känner som kan ha haft tillgång till bilen.
Jag tror inte ha ens kan kvittra. 100% villospår. Va fan ska han kvittra om..?!
!
Citera
2019-08-29, 22:15
Medlem
varför spekulerar alla så jävla hårt på att detta är kopplat till rånet i danmark? Logiken faller ju att medelåldersmän i den kriminella branschen som är den grupp i branschen som växt upp med lite större "tjuvheder" än dagens ungdom skulle avrätta en kvinna?

Och varför är ingens teori den mest självklara?

Båda två skulle dö. NA och kvinnan skulle avrättas på platsen, Mannen flydde, kvar blev kvinnan. För annars skulle de ju varit maskerade om de bara tänkt att skjuta mannen och sen sticka?
Citera
2019-08-29, 22:15
Medlem
HGs avatar
jag tror att vi alla fattar hur detta har gått till:
Mannen har haft kunskap om cirka 56 miljoner och var dessa fanns.
Malmö maffian har kontaktat mannen och sagt att de vill ha, låt oss säga 10 miljoner.
Mannen har vägrat vilket har medfört att Malmö maffian har sagt att då gå vi efter dina nära kära.
Man kan ju inte skjuta mannen för då försvinner all kunskap om var pengarna är.
Alltså skjuter man hans fru och sedan står han inför faktum att det finns andra att skjuta i släkten om inte han betalar.
Tänker jag fel?????
Citera
2019-08-29, 22:16
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Djordevic=Bond
Jonathan Nicola Henriksson=Nicola Frankie
Grubisic=Nikola Nik

Helt rätt
Citera
2019-08-29, 22:18
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Malmö maffian har kontaktat mannen och sagt att de vill ha, låt oss säga 10 miljoner.
Mannen har vägrat vilket har medfört att Malmö maffian har sagt att då gå vi efter dina nära kära.
Alltså skjuter man hans fru och sedan står han inför faktum att det finns andra att skjuta i släkten om inte han betalar.
Tänker jag fel?????

Så tänkte många här initiallt. Men man ska först ha sprungit efter mannen som man inte fick tag på.
Citera
2019-08-29, 22:20
Medlem
Citat:
Tänker jag fel?????
Ja, du tänker nog fel. Rånet var 11 år sen och pappan hade troligtvis en liten roll av 20 personer. Hans del var nog inte många miljoner.
Citera
2019-08-29, 22:22
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Har läst förhöret med Nicola i Ahmeto el Zein fup, oj oj vad kaxig! helt iskall och oberörd.

Skicka länk till fup
Citera
2019-08-29, 22:29
Medlem
Tictoc94s avatar
Detta kommer bli uppklarat för att

1. GMs e klantiga benzopåverkade o förhastade amatörmässiga
1. Vittnen såg de tre omaskerade GM polisen har internt fantombilder över de
2. Han som sitter misstänkt kmr sjunga för att han bokfördes som ägare på bilen en vecka innan dådet, sen är det en ny Mercedes o antigen måste han gett nyckeln till sin ”brush” elle så är det någon nära till honom som gått bakom ryggen o tagit nycklarna. Anledningen till ja vet detta de för han har inte anmält sin nyköpta merca som stulen e
3. Kriminella i hb o Malmö e redo o snacka me polisen om vad de vet när de gäller dessa GM trots att de egentligen är regel number one att inte prata me Aina.

De som skötte förhöret tyckte han va oerhört tystlåten o kunde inte svara när de fråga hur hans bil hamna i Malmö
Detta tyder på att han blev chockad över att amatörerna använt hans bil lämnat tydliga spår som leder till ägaren. Min gissning är att han kmr hitta på någon konstig efterkonstruktion som förklaring.

Anledningen till att han kmr sjunga de för han kmr få mindre straff eller kommer lindrigt undan
Citera
2019-08-29, 22:34
Medlem
Citat:
Tänker jag fel?????

Tror inte han haft vetskap om mer än sin del av kakan. Varför skulle han annars via tredje person behöva be om ett möte för att få mer pengar? Ett möte som enligt sms-trafiken inte ens blev av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in