2019-08-29, 13:27
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Vad i hela fridens namn kacklar du om? Kan du uttala ditt eget namn korrekt? Är en handfull personer som är vilsna, tidigare troende och nu förnekare eller psykiskt störda individer som går att räkna med händernas fingrar, är de ¨ingen annan¨?

Innan du svarar på det, för att du inte kommer förstå min fråga lika lite kan svara på det, kommer jag ge dig facit.

Facit

Nej, en handfull personer som går att räkna med händernas fingrar som störs av olika psykiska besvär inte är ´´alla andra´´ eller ´´inga andra´´.

Hur gammal är du? Du behöver inte svara exakt. 20-29? 30-39? 40-49?...

Så det enda sättet du kan leva med din kognitiva dissonans är om du hittar på saker om dina meningsmotståndare?
Igen, ingen känsla av att du kanske inte är hederlig?

Jag är en medelålders IT-konsult om du prompt måste veta saker om mig. Vad det har för relevans för din oförmåga att presentera ett endaste pyttelillaste bevis för det du påstår vet jag inte riktigt men du kanske kan förklara hur jag har en inverkan på din förmåga att lägga fram fakta.
Citera
2019-08-29, 13:30
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Själen går inte att mäta. Dess natur är förbehållet Gud. Den bästa formgivaren.

Och ändå känner du till den? Konstigt.
Citera
2019-08-29, 13:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Titta tillbaka i tråden. Bevis finns där.
Nej, det gör det inte. Varför ljuger du?
Citera
2019-08-29, 17:36
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Inte särskilt svårt att bevisa universums ålder?

Hur beräknar man matematiskt för att avgöra universums ålder?

Vilka metoder används?

Vilka siffror erhålls?

Har du svårt att förstå vad du läser?
Jag påstod inte annat än att avgöra ifall universum är äldre än 6000 år eller inte.
Man behöver inte vara särskilt matematiskt exakt för att avgöra det.

Man behöver bara börja med antagandet att universum är äldre än jorden och sedan mäta några åldrar vetenskapligt här på jorden. Det krävs ingen större matematisk säkerhet för att komma fram till att bergsgrunden är äldre än 6000 år, att islagren på Grönland är äldre än 6000 år. Det finns flera olika sätt att tidsbestämma varje islager, både genom att räkna för hand och genom att analysera uran-eller berylliuminnehållet i stoft för att mäta sönderfallet och C14 för organiskt material (att räkna för hand blir svårare och svårare ju djupare isen ligger, men man kan tydligt märka året efter stora vulkanutbrott genom det ökade innehållet av aska och analysen av askan kan dessutom visa exakt vilken vulkan som askan kommer ifrån). Genom dessa lager har man katalogiserat minst 20 000 år bakåt i tiden.
Citera
2019-08-29, 17:49
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ska jag bevisa att jag har bevisat?
Ja, annars är det bara ett tomt påstående. Som vanligt.
Citera
2019-08-29, 17:53
Medlem
Smesos avatar
Citat:
den största lögnaren här är du utan att inse det. Det är tragiskt. Visa mig var jag har hänvisat till specifika datum? var har jag hänvisat till 27 juli och 9 augusti?

Nej det är inte fel att hänvisa till föregående inlägg. Att du inte inser detta kan jag inte avhjälpa.

Men kära du, jag gav ju länken till det meddelande där du själv skrev "Titta för två veckor sedan."
Du skrev det den 20:e.
Du skrev också samma dag:
"Titta på inläggen som skrevs till dig för exat 2 veckor sedan."
(FB) vill tro men kan inte

Och även andra liknande formuleringar samma dag, så vilket datum du avsåg var det ingen tvekan om.
Jag hänvisade till perioden mellan 27 juli och 9 augusti därför att du inte skrev något alls på Flashback under den perioden. Du kan alltså omöjligen hänvisa till något som du skulle ha skrivit den 6:e augusti eftersom det inte existerar något alls som du skrev mellan 27 juli och 9 augusti, och du började heller inte att skriva i den tråd du hänvisade till förrän den 11:e, alltså 5 dagar senare än de "exakt två veckor" som du upprepade gånger hänvisade till.

Den här sidan visar tydligt i din historik att du inte skrev något alls mellan 27 juli och 9 augusti och inte heller skrev något i den tråd du hänvisade till förrän den 11:e:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=886019&page=10

Tydligare nu?
Citera
2019-08-29, 17:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Inget kan uppstå av sig själv. Gud är evig.
Vad har uppstått av sig själv? (1)
Belägg för att gud finns, tack.
Sedan kan vi diskutera guds eventuella egenskaper.

Hur tror du att det kommer sig att den gud du tror på finns?

(1) Edit: Det jag menade: Vem påstår att något uppstått av sig själv?
Senast redigerad av ConnyKlasson 2019-08-29 kl. 18:06.
Citera
2019-08-29, 17:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Titta tillbaka i tråden. Bevis finns där.
I vilket inlägg?
Citera
2019-08-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
I vanlig ordning alltså försök till att flytta fokus från det faktum att du inte har något svar på tal.
Bra jobbat. Varför känns det som att du inte kommer reflektera över hur ohederlig du är?
Jag nedkallar Guds, universums förbannelse över den som är ohederlig. Om du är ohederlig må ditt liv omringad och nuddas av bördor som du inte kan bära. Om jag är ohederlig får hela skulden falla på mig.
Citera
2019-08-31, 12:37
Medlem
Citat:
Och ändå känner du till den? Konstigt.

Det är möjligare att säga vad nåt inte är än att förklara vad nåt är. Vi kan tex inte vet vad/vem Gud är i meningen hur Gud ser ut men vi kan lätt påpeka på vad Gud inte är. Tex kan vi lätt avvisa att Gud inte är vatten, sten, eld osv. På samma sätt är det lätt att avgöra vad själen inte är. ´´it-konsulenten´´ som har livet bakom sig och döden framför sig förstår inte detta enkla faktum. Nu titta tillbaka på din fråga efter att du fått detta förklarat för dig och skäms en smula.
Citera
2019-08-31, 12:38
Medlem
Citat:
Nej, det gör det inte. Varför ljuger du?
Du har inte ens varit med i diskussionen. Du kommer mitt i. Du vet således inget om detta. Den största lögnaren är du och du skäms inte att exponera dig.
Citera
2019-08-31, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Har du svårt att förstå vad du läser?
Jag påstod inte annat än att avgöra ifall universum är äldre än 6000 år eller inte.
Man behöver inte vara särskilt matematiskt exakt för att avgöra det.

Man behöver bara börja med antagandet att universum är äldre än jorden och sedan mäta några åldrar vetenskapligt här på jorden. Det krävs ingen större matematisk säkerhet för att komma fram till att bergsgrunden är äldre än 6000 år, att islagren på Grönland är äldre än 6000 år. Det finns flera olika sätt att tidsbestämma varje islager, både genom att räkna för hand och genom att analysera uran-eller berylliuminnehållet i stoft för att mäta sönderfallet och C14 för organiskt material (att räkna för hand blir svårare och svårare ju djupare isen ligger, men man kan tydligt märka året efter stora vulkanutbrott genom det ökade innehållet av aska och analysen av askan kan dessutom visa exakt vilken vulkan som askan kommer ifrån). Genom dessa lager har man katalogiserat minst 20 000 år bakåt i tiden.
Det är något gravt fel på dig och din intellekt. Vem har ens påstått att jorden är 6000 år? Handlar vår diskussion om en viss religions syn på universums ålder? Vi diskuterar inte vad en viss religion anser om universums ålder. Du kommer med nåt som inte ens har diskuterats. Vilken idiot du är!

Du sade att vi visste hur gammalt universum är. Jag ställde dig mot väggen och lärde upp dig att vi inte alls visste utan har en vedertagen teori. Är detta så svårt att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in