2019-08-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Bevisa det.
Ska jag bevisa att jag har bevisat?
Citera
2019-08-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ge gärna exempel på observationer av Gud.
Eller vetenskapliga belägg för Gud.

Titta tillbaka i tråden. Bevis finns där.
Citera
2019-08-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ja, jag arbetar. Men det har inte med saken att göra. Har märkt att många troende bara vill vilseleda, då de inte komma med belägg. Antagligen en reflex, så du är förlåten.

Anledning till mina frågor är inte för att vilseleda utan för att jag är fascinerad hur du och dina gelikar kan leva ett normalt liv när ni inte förstår det mest simpla.
Citera
2019-08-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ja, någon annans kan jag inte använda.
”Andligheten i sig”? Vad är det? Ett påhitt för att slippa följdfrågor på påståenden ?
Nej, ett sätt för att få dig att förstå att vi inte diskuterar specifika religioner som du tidigare var inne på. Jesus eller någon annan är inte av intresse här. Du måste skilja mellan andlighet, dvs diskussionen om en verkligheten efter döden och religioner som ger olika perspektiv på denna verklighet. Hur kan du missa att det är två olika ämnen?
Citera
2019-08-29, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Du är enfaldig. Min tro är lika fast som bergen. Det är helt uppenbart hur förhållandet ligger till.
För alla tänkande människor är det helt uppenbart att medvetandet är en biologisk egenskap som långsamt och stegvist har uppstått genom evolutionen, precis som alla våra andra egenskaper.

Du kan ägna hela livet åt att övertyga dig själv om att du kommer överleva döden, men när du väl dör upphör du att existera lika fullt.
Citera
2019-08-29, 12:50
Medlem
Citat:
Inte vad jag hittat. Det vore dessutom på alla förstasidor, runt om i världen, om Gud bevisats.
Citera
2019-08-29, 12:51
Medlem
Citat:
Anledning till mina frågor är inte för att vilseleda utan för att jag är fascinerad hur du och dina gelikar kan leva ett normalt liv när ni inte förstår det mest simpla.
Ja, jag vet att du hellre diskuterar personer än tar sin egna bevisbörda. Det är taktik.
Citera
2019-08-29, 12:52
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Gud kan inte ha någon form. Där misstog du dig kapitalt.

Allt kan ha en form genom att det kan kodifieras av våra hjärnor i form av en idé.
Men vad är Gud?
Citera
2019-08-29, 13:05
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Bevis att det finns bevis där.
Jag har tittat tillbaka i tråden.
Länka till inlägget så slipper du slösa tid.
Citera
2019-08-29, 13:08
Bannlyst
Citat:
Inget kan uppstå av sig själv. Gud är evig.

Utveckligen är evig. Vi uppstår av oss själva.
Citera
2019-08-29, 13:09
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det vet du om du inte är dum.
Vad är det du tror att jag vet om jag inte är dum?
Menar du hur medvetandet kom till eller hur du tror att det gick till?

Citat:
Om du har 6 äpplen i en korg varav ett är ruttet och måste slängas. Det ruttna äpplet är förlorat eftersom det inte kan användas till nåt meningsfullt. Du är det ruttna äpplet. Ta inte detta bokstavligt och som en förolämpning. Det är bara en liknelse.
Ah, det är bara din åsikt, vem som är förlorad.
Citera
2019-08-29, 13:23
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad skulle jag ha förväntat mig av dig. Sedan 2011 har du upprepat samma skit. Jag är beredd att sätta min lilla finger på att du inte tjänar ditt egen levebröd och inte heller är kapabel till att leva ett liv som kräver tankeförmåga, ansvar, intelligens och ambition. Jag är lika övertygad om detta som jag är övertygad om mitt eget namn. Ska jag då förvänta mig av dig att komma med motargument eller ännu bättre förstå vad som skrivs? Det vore ett orimligt krav på dig.

I vanlig ordning alltså försök till att flytta fokus från det faktum att du inte har något svar på tal.
Bra jobbat. Varför känns det som att du inte kommer reflektera över hur ohederlig du är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in