2019-08-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Det har jag gjort.
Var??
Citera
2019-08-29, 12:37
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag ställde frågan till dig och dina gelikar.

Hur blev atomer, kol, vatten, syre och andra ämnen, ihopsatta och bildade medvetande? Alla komponenter var för sig och tillsammans saknar medvetande. Hur sammansattes dessa komponenter och fick förmågan att veta, ha insikt, uppleva, känna?
Det vet vi inte ännu.
Hur gick det till enligt dig?

Citat:
Om ens för 1 minut eller en bråkdel av en minut, tänk över detta och bara fundera vad detta egentligen innebär. Alla, förutom de förlorade, bör se det uppenbara i detta.
Vad menur du med ”förlorade”?
Citera
2019-08-29, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Jag är intresserad av varför folk tror som de tror. Och tittar man på användare här på flashback som påstår saker som att "allt är medvetande" och "medvetandet är konstant" och liknande flum så ser man att de i andra trådar har skrivit om sitt bruk av hallucinogener. Ofta erkänner de till och med själva sambandet, de tror inte att de har hallucinerat utan att de har sett sanningen när de varit påverkade.

Men har du aldrig testat denna typ av droger så har detta ingenting med dig att göra. Isåfall är det andra faktorer som ligger bakom din tro.
Du är enfaldig. Min tro är lika fast som bergen. Det är helt uppenbart hur förhållandet ligger till.
Citera
2019-08-29, 12:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det har jag gjort.
Bevisa det.
Citera
2019-08-29, 12:39
Medlem
Citat:
Alla metoder du kan använda dig av.

Vetenskap
Filosofi
matematik
spårk
observation
teologi

Du förstår inget av detta.
Ge gärna exempel på observationer av Gud.
Eller vetenskapliga belägg för Gud.
Citera
2019-08-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nej, det skrev jag inte. Jag skrev bara att jag självklart får påstå saker. Sluta ljug, tack.
Inte i sådana sammanhang får du inte påstå saker utan att presentera källa för ditt påstående. Den största lögnaren är du. Du kan inte ha ett meningsfullt jobb. Arbetar du ens?
Citera
2019-08-29, 12:40
Medlem
Citat:
Ja, för det inte är ämnet.
Du har påstått vad en undersökning säger. Du ljuger och kan inte dölja det.
Citera
2019-08-29, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myshufvud
Ah, så avancerade saker uppstår inte av sig själva?

Men skaparen, GUD, är väl ännu mer avancerad? Hur uppstod han av sig själv?
Inget kan uppstå av sig själv. Gud är evig.
Citera
2019-08-29, 12:41
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Vissa påstår att Jesus är Gud, eller att Gud uppenbarat sig på andra vis.
Vi pratar inte religion här. Vi diskuterar andligheten i sig. Använd ditt förstånd.
Citera
2019-08-29, 12:41
Medlem
Citat:
Inte i sådana sammanhang får du inte påstå saker utan att presentera källa för ditt påstående. Den största lögnaren är du. Du kan inte ha ett meningsfullt jobb. Arbetar du ens?
Ja, jag arbetar. Men det har inte med saken att göra. Har märkt att många troende bara vill vilseleda, då de inte komma med belägg. Antagligen en reflex, så du är förlåten.
Citera
2019-08-29, 12:43
Medlem
Citat:
Vi pratar inte religion här. Vi diskuterar andligheten i sig. Använd ditt förstånd.
Ja, någon annans kan jag inte använda.
”Andligheten i sig”? Vad är det? Ett påhitt för att slippa följdfrågor på påståenden ?
Citera
2019-08-29, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det vet vi inte ännu.
Hur gick det till enligt dig?

Vad menur du med ”förlorade”?
Det vet du om du inte är dum. Men besvara inte frågan utan begrunda den.

Om du har 6 äpplen i en korg varav ett är ruttet och måste slängas. Det ruttna äpplet är förlorat eftersom det inte kan användas till nåt meningsfullt. Du är det ruttna äpplet. Ta inte detta bokstavligt och som en förolämpning. Det är bara en liknelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in