Citat:
Eller så är det så att troende människor även tidigare trott sig veta att slutet är nära? Kan det vara en möjlighet? Bilden som Sällskapet vakttornet förmedlat genom åren är minst sagt splittrad! Vi ska se vad de själva hävdat:Jag tror dom flesta tänker domedag i dessa dagar när det t.ex. gäller en norrman som spränger hela regeringskvarteret, och sedan åker till en ö och mejar ner alla människor som han ser, jag vet inte, men det såg jag aldrig på nyheterna i min ungdom på -70 -80 tal.
Mikroplaster i havet, var det något jag hörde på nyheterna då? Nej, jag tror inte det.
Ebola som sprider sig som en löpeld? Nej, jag tror inte det. Malaria som ökar?
En handfull män som förändrade synen på världen, så att en massa övergrepp skedde, i Abu Ghraib, Afghanistan, Wikileaks och även i Sverige för att nämna några. Även mänskliga fri och rättigheter har begränsats i land efter land.
En man som Donald Trump kan göra som han vill och hota hela världsfreden eftersom han tror på evolutionsteorins principer om att äta eller ätas.
Behöver jag ge fler exempel?
Mikroplaster i havet, var det något jag hörde på nyheterna då? Nej, jag tror inte det.
Ebola som sprider sig som en löpeld? Nej, jag tror inte det. Malaria som ökar?
En handfull män som förändrade synen på världen, så att en massa övergrepp skedde, i Abu Ghraib, Afghanistan, Wikileaks och även i Sverige för att nämna några. Även mänskliga fri och rättigheter har begränsats i land efter land.
En man som Donald Trump kan göra som han vill och hota hela världsfreden eftersom han tror på evolutionsteorins principer om att äta eller ätas.
Behöver jag ge fler exempel?
I Våkn Opp! 22 april 1969 står: "Generationen från 1914 till Harmageddon kan nu anses innefatta dem som var 15 år gamla 1914, annars skulle de inte inse innebörden av det som skedde då."
I Vakttornet 15 april 1981 står: "Generationen från 1914 till Harmageddon kan nu anses innefatta dem som var 10 år gamla 1914. En del av dem kommer vara i livet år 2000, om världen fortfarande består."
I Vakna! 8 mars 1985 står: "Generationen från 1914 till Harmageddon kan numera också inkludera dem som föddes 1914."
Intressant att man hela tiden lyckas förlänga tiden för en generation, eller hur?
I Vakttornet 1 Jan 1989 förklaras hela misstaget, eller rättare sagt bortförklaras: "Han lade grunden till ett arbete som skulle fullgöras nu under det 20:e århundradet. Generationen begränsas något med denna formulering, men slutsatsen är ändå tydlig. Harmageddon är åter tidsbunden, denne gång till utgången av vårt århundrade."
Jag antar att du inte ens kunde tänka dig att jag satt med denna informationen, eller? Kom Harmageddon vid utgången av århundradet då detta skrevs? Finns vi fortfarande här på jorden? ;-)
Senast redigerad av nightbeast 2019-08-29 kl. 01:48.
Senast redigerad av nightbeast 2019-08-29 kl. 01:48.