2019-08-26, 20:39
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
https://www.aftonbladet.se/a/OpelXE

Inte så konstigt att farsan lider. Jag kan knappast tänka mig något jobbigare än att förlora ett barn därför att en psyksjuk galning vill testa hur det känns att mörda någon.
Citera
2019-08-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Inte så konstigt att farsan lider. Jag kan knappast tänka mig något jobbigare än att förlora ett barn därför att en psyksjuk galning vill testa hur det känns att mörda någon.
Jobbigt är bara förnamnet. Jag hade fått härdsmälta och lagt in mig på psyket. Hur ända in i helv***e överlever man som människa?
Citera
2019-08-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det lär ta lång tid innan föräldrarna orkar ta ett steg mot att gå vidare i livet. Stackars jävlar. Att fastna i ett limbo, utan sitt barn, måste vara det värsta som kan hända en förälder. Att det dessutom är en omtyckt kamrat som begått detta vidrigt meningslösa brott gör det ännu värre kan jag tänka.
inget jag önskar min värsta fiende.

Det måste vara något av det värsta en
förälder kan gå igenom i sitt liv
Tycker det är synd om GM föräldrar
också må alla få kraft och styrka att försöka
gå vidare en dag i taget.
Citera
2019-08-28, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare

Jag förstår att han lider skulle inte för en
sekund vilja byta med honom. Hade jag förlorat ett barn vet jag inte själv vad jag skulle ta mig till.

Jag tycker inte man ska döma GM om han
var sjuk han är ändå bara ett barn han med.
Han lider säkert själv och även hans föräldrar också.
Citera
2019-08-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det måste vara ett helvete även för GM:s familj. Undrar om de orkar med vardagslivet i allt detta?

Dom har det säkert minst lika jobbigt
som BO föräldrar. Allt är en stor sorg för
alla som dom för alltid kommer leva med.
Citera
2019-08-28, 12:55
Medlem
Citat:
Dom har det säkert minst lika jobbigt
som BO föräldrar. Allt är en stor sorg för
alla som dom för alltid kommer leva med.
Man kan ju spekulera hur livet för JL och hans föräldrar/närstående kommer se ut när JL kommer ut igen från ungdomsfängelset (eller psykvården om det blir aktuellt). Så fort de ser sin son, så kommer de se en kille som tog livet av en av sina bästa vänner bara för att "han kände för det". Hur lever man med sånt?

Kan man som klasskamrat och vän fortsätta vara vän med en mördare? De flesta som var vän med JL kände ju också Peter. Hur ska det gå ihop? Här blir det en total lojalitetskonflikt. Jag misstänker att JL kommer stå ensam. Väldigt ensam.
Citera
2019-08-28, 17:55
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Jag tycker inte man ska döma GM om han
var sjuk han är ändå bara ett barn han med.
Han lider säkert själv och även hans föräldrar också.

Han var väl 16 år och har inte diagnosticerats med någon psykisk sjukdom. Jag vet inte varför man ska tycka synd om honom? Hade det varit en invandrare som begått dådet tror jag ingen ansett att han skulle ha det minsta medlidande.
Citera
2019-08-28, 18:27
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jobbigt är bara förnamnet. Jag hade fått härdsmälta och lagt in mig på psyket. Hur ända in i helv***e överlever man som människa?

Inget matnyttigt än i tråden utan 245 ss in så hittar man gott om exempel på trådens specialitet: empathy overload.

Hur ända in i helv***e överlever man som läsare?

o_O
Citera
2019-08-28, 18:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Inget matnyttigt än i tråden utan 245 ss in så hittar man gott om exempel på trådens specialitet: empathy overload.

Hur ända in i helv***e överlever man som läsare?

o_O

Om du hade barn så skulle du förstå. En förälders värsta mardröm. Olycka och sjukdom är en sak men att ens barn blir mördat är bara för mycket.
Citera
2019-08-28, 18:59
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om du hade barn så skulle du förstå. En förälders värsta mardröm. Olycka och sjukdom är en sak men att ens barn blir mördat är bara för mycket.

Det är inte att jag inte kan känna utan det är att andra som skriver knappast personligen kan vara berörda till den grad att det motiverar sida upp och sida ned av dylik affekterad pseudoempati.

Tråden borde handla om fakta och inte känslor.
Citera
2019-08-28, 19:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Det är inte att jag inte kan känna utan det är att andra som skriver knappast personligen kan vara berörda till den grad att det motiverar sida upp och sida ned av dylik affekterad pseudoempati.

Tråden borde handla om fakta och inte känslor.

Varför då?
Citera
2019-08-28, 19:15
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför då?

Varför då? Därför att fakta är intressantare att läsa än gråtmilt svammel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in