2019-08-27, 23:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja och FÖRVÅNAD!
Över att han blivit överlistad?
Vad har han glömt?
Vilket misstag har han begått?
Vem kan ha ha svikit honom?

Det är nog inte lätt att vara gåtornas mästare- och nu behöva sitta inlåst! Han som alltid är den som vet mest och bäst. Det kliar nog i hela kroppen!

Jag hoppas innerligt att det bara är för herr Davidsson att börja vänja sig vid livet i ett mindre format. Där framtida utflykter får begränsas till fantasins värld.

geocaching är över för hans del)

Ja han får väl försöka anordna geoträfffar på Kumla.
Nya spännande bekantskaper, som han kan inviga i geocachandets mysterier.
Starta Sveriges första klubb: ” The Swedish Geocache Inmate Society.”
Tänk då får han kanske äntligen framstå som det geni han anser sig vara och få det erkännande han missunnats i Örebro, med alla dessa trista cachare som slutat gå event...
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-27 kl. 23:55.
Citera
2019-08-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag tror att vi kan räkna med att polletten inte faller överhuvudtaget för en del. Vilka bevis som än lägga fram under rättegången kommer de mest manipulerade att tro att det är fake eller åtminstone egentligen LWs fel. Precis så som vi sett i tråden. Och att evt "döda, döda, döda" är skickade som ett charmigt skämt. Det är nog svårt för någon att rå på. Men förhoppningsvis segrar sanningen, och då skyddas även de där som inte förstår att de kan behöva skydd.
Jag hoppas att de flesta tycker det är skönt att Lena får upprättelse oavsett vem det är som är GM, bara det leder till åtal och att det blir utan något tvivel om saken. Som jag skrivit förut är det ingen tävling. Men den som inte vill tro att den som i slutändan blir dömd är skyldig, är nog de som står GM närmast tänker jag.
Citera
2019-08-27, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Bästa trådmedlemmar!

Jag blev lätt "frustrerad" för ett tag sen då jag upptäckte att i stort sett alla länkar i tidigare sammanfattningar inte fungerande.

I den nya signaturen finns länkar till bilder och länk till ett samlat dokument i en pdf-fil som kan laddas ned anonymt.

(Säg till om någon länk slutar fungera)

Man med cykelbyglar i handen: www.bildtagg.se/bild/novaw7zxdhwmxoewd6q392

De som började umgås mer efter skilsmässa: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi

Trebarnsmamma: www.bildtagg.se/bild/v43u95aa57zh8jiix9kbnm9c

Karta med vänner: www.bildtagg.se/bild/1ay4qkea82hsuaxrn1uxq30b

Sammanfattning för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mysterymurder-

Bra där. Sista bilden är alldeles utmärkt.
Citera
2019-08-27, 23:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja han får väl försöka anordna geoträfffar på Kumla.
Nya spännande bekantskaper, som han kan inviga i geocachandets mysterier.
Starta Sveriges första klubb: ”The Swedish Geocache Inmate Society.”
Tänk då får han kanske äntligen framstå som det geni han anser sig vara och få det erkännande han missunnats i Örebro, med alla dessa trista cachare som slutat gå event...

Rätt lösning, förra veckans Cache:

Gräset alltid grönare.
Rastgården stängsel vänster, stolpe 3, maska: vågrät 59 Lodrät 18; lypsylkorken: grässtrå (blåste visst iväg).

Nästa vecka: stängsel höger. Mer info inom kort.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-08-27 kl. 23:59.
Citera
2019-08-27, 23:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, han är mer än distanslös, mer än gränslös, mer än en narcissist.
Jag längtar efter att få sätta ut de ord jag så länge känt stämmer in på detta" konstiga" beteende.

Kanske kan vi det en dag?

Tillägg:
Efter att ha tänkt lite på det du skrev; att beöket på den viktiga platsen kan ha varit ett otrevligt sätt att håna.
Kanske inte bara håna anhöriga, men främst L*ena?

Han besökte ju även minstingens cache på hans födelsedag.
Detta för att reparera den.
Han gjorde det alltså på samma dag som sonen förlorade sin mor, på hans födelsedag.

Det är läskigt.
En Tummetott med storhetsvansinne som vill ge sken av att vara en potent he-man. - Han "hittar" potensmedel och informerar om att han tänker skoja med chefen (när han egentligen vill säga att det här är något jag aldrig kommer att behöva). - Han sprider rykten om att han har (haft) ett förhållande med LW - när hon i själva verket betraktat honom med milt överseende; så småningom övergående i rädsla och förakt. - När hon lärt sig tillräckligt om geocaching väljer hon andra att geocacha tillsammans med. - Han behöver både HD och LW till geoadministration och leverans av hembakta chokladbiskvier, mysterielösning samt till vissa riskmoment (typ klättring). Själv filar han på sin statistik och studerar in olika selfieposer framför spegeln.

Här väntar han på en dansk musiker som ska övertalas att spela på ett planerat event - och tränar under tiden på att imitera Ray Charles - men har för korta fingrar:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/20ad03bb-8a64-4dfb-91c5-da6d8504b2d4.jpg

Han är hämningslöst tvetungad och spelar dubbelt för att uppnå fördelar. - I snart sagt varenda logg- och bildtext lyser den här vanvördiga dubbelheten igenom; de elaka insinuationerna som japanska tortyrdroppar. Som den aktive och utövande ateist han har deklarerat sig vara, håller han ingenting för heligt. - Han kompenserar sina egna tillkortakommanden genom utstuderad elakhet; ibland hjälpligt kamouflerad med hjälp av skämt.
Citera
2019-08-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Jag är ny i tråden och orkar inte läsa alla hundratals sidor. Kan någon vänlig själ länka mgm elle hans namn tack

K*rl Stef*n Davidss*n

Vederbörande är enligt dagen's dato misstänkt på sannolika skäl för att ha bragt livet om Lena Wesström inom Nya Hjärsta och Örebro Län under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, approximativt efter klockan 🕚23:30.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 00:08
Medlem
Browndawgs avatar
En annan sak, det vore intressant ifall åklagaren väljer att skicka in häktningsframställan redan i morgon eller torsdag istället för att vänta till fredag. Då har åklagaren bra på fötter.

Han anhölls tisdag morgon. Så det blir väl fredag kl 12,(kl 12 tredje dagen efter anhållandet).
Citera
2019-08-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Godkväll på dig JokerMannen!

Varför misslyckades detta med HD?
Är det pga att hon är så smart att hon kan vara hjärnan bakom mordet eller pga att hon ingenting egentligen vet?

God kväll @SmartaMarta666

Jag har själv träffat HD👤 i verkligheten och hon är en kryptiskt individ och väldigt bestämd, tar man henne på ett felaktigt sätt blir hon lite smått aggressiv i sitt beteende, absolut en person med ett alter ego som plötsligt kan visa upp sig från en helt annan sida.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 00:14
Medlem
Browndawgs avatar
Började fundera på telefonavlyssning tidigare, att han erkänt till någon och polisen avlyssnar. Men jag avfärdade det ganska snabbt, behövs mer tror jag. Och han var väl tidigare endast misstänkt på lägre misstankegraden. Får polisen ens använda sig av avlyssning då? Jag tvivlar på det.

Så summan av det blir att jag tror NFC fått genombrott på något.
Citera
2019-08-28, 00:18
Medlem
"Ser det som otänkbart att SD först skulle få LW att gå hem från hennes bostad till SD:s hem och där ta henne av daga. Efter det ska han konka liket via Skördevägen och andra gator till fyndplatsen. Det finner jag väldigt osannolikt."

Skottkärra om natten?
Citera
2019-08-28, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPitiful
"Ser det som otänkbart att SD först skulle få LW att gå hem från hennes bostad till SD:s hem och där ta henne av daga. Efter det ska han konka liket via Skördevägen och andra gator till fyndplatsen. Det finner jag väldigt osannolikt."

Skottkärra om natten?

Vem citerar du?

Polisen har tidigare gått ut med att LW dödades på platsen där hon hittades.
Citera
2019-08-28, 00:48
Medlem
Philomenas avatar
Har kanske missat att någon redan postat om detta men ser nu att Aftonbladet skriver att huset spärrades av först efter några timmar, sedan kom polisen ut med påsar. Möjligen efter att förhör lett till något?

Någon som läst mer?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqnO8/mordmisstankta-mannen-greps-av-insatsstyrkan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in