2019-08-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja och FÖRVÅNAD!
Över att han blivit överlistad?
Vad har han glömt?
Vilket misstag har han begått?
Vem kan ha ha svikit honom?

Det är nog inte lätt att vara gåtornas mästare- och nu behöva sitta inläst! Det kliar nog i hela kroppen!

Jag hoppas innerligt att det bara är för herr Davidsson att börja vänja sig vid livet i ett mindre format. Där framtida utflykter får begränsas till fantasins värld.

Som det skrivits tidigare, det var rejält stökigt i tråden, det kändes att något var på väg att hända. SD har nog inte sovit gott en hel natt sedan mordet, undrat när dörren skulle sparkas in och han skulle släpas till fängelset för att få ta ansvar för sina gärningar.
Nu sparkades dörren in.... han väntade nog på detta, innerst inne visste han att denna dagen skulle komma.

Ja för en manisk och hyperaktiv människa måste tanken på att sitta inspärrad i en liten cell te sig outhärdlig.
Gott.

Återstår då främst HD och JG, medhjälpare, korkade eller slaviskt kontrollerade?
Hursom blir det jobbigt för dom att konfronteras med sanningen, att få stå till svars för sitt agerande.

Detsamma gäller för järngänget, hur kommer de agera? Krypa till korset, hämnas?
Nej jag tror dessa individer kommer att låtsats som ingenting. Som swegrim på bio eventet där SD dök upp när mörkret lagts sig.
Inte tal om att vara avvaktande! Bättre att låtsats som att LW aldrig funnits.

Nå nu är det snart slut med det! Dags att stå till svars och dags för dom.
Citera
2019-08-27, 20:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Som det skrivits tidigare, det var rejält stökigt i tråden, det kändes att något var på väg att hända. SD har nog inte sovit gott en hel natt sedan mordet, undrat när dörren skulle sparkas in och han skulle släpas till fängelset för att få ta ansvar för sina gärningar.
Nu sparkades dörren in.... han väntade nog på detta, innerst inne visste han att denna dagen skulle komma.

Ja för en manisk och hyperaktiv människa måste tanken på att sitta inspärrad i en liten cell te sig outhärdlig.
Gott.

Återstår då främst HD och JG, medhjälpare, korkade eller slaviskt kontrollerade?
Hursom blir det jobbigt för dom att konfronteras med sanningen, att få stå till svars för sitt agerande.

Detsamma gäller för järngänget, hur kommer de agera? Krypa till korset, hämnas?
Nej jag tror dessa individer kommer att låtsats som ingenting. Som swegrim på bio eventet där SD dök upp när mörkret lagts sig.
Inte tal om att vara avvaktande! Bättre att låtsats som att LW aldrig funnits.

Nå nu är det snart slut med det! Dags att stå till svars och dags för dom.

Och sen har vi de som bygger ubåtar på sin hyperaktiva tid, och sen upptäcker att de inte kan sitta still i dem. Bra träning för en cell annars...
Citera
2019-08-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja och FÖRVÅNAD!
Över att han blivit överlistad?
Vad har han glömt?
➡Vilket misstag har han begått?
➡Vem kan ha ha svikit honom?

Det är nog inte lätt att vara gåtornas mästare- och nu behöva sitta inläst! Det kliar nog i hela kroppen!

Jag hoppas innerligt att det bara är för herr Davidsson att börja vänja sig vid livet i ett mindre format. Där framtida utflykter får begränsas till fantasins värld.

Just precis, ingen människa är fullständigt perfekt eller felfri ...för någon stans, på själva vägen, begår man förr eller senare ett misstag, även om det kan taga lång tid innan andra förstår och upptäcker det, det vill säga, det som göms i snö, kommer så småningom upp i tö🌞💧💧💧

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-27 kl. 21:10.
Citera
2019-08-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Gör du gällande att det finns en medhjälpare? Vem i så fall?

Jag skrev ett frågetecken efter meningen, inte sant? Men tänker på HD som följde med utan att blinka på resan, och i princip har stått vid hans sida sen mordet.
Citera
2019-08-27, 21:15
Medlem
notknapparens avatar
Från dagens DN:

" I oktober 2018 skickades nya fynd till NFC, Nationellt forensiska centrum. Föremålen hittades när polisen genomförde en ny undersökning på den plats där kvinnans kropp återfanns."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/man-gripen-for-mord-i-hjarsta/

Måste säga att det gått mig förbi att det var föremål som hittades på brottsplatsen som man hittade i oktober vid krattningarna.

Jag vet inte exakt hur min hjärna har kopplat det hela, men jag har nog uppfattat det som att det krattades väldigt mycket vid den cykel/gångbro som leder till Vivallaskogen.

Kan det ha något med det här fyndet att göra som fått ÅK att kunna gripa/anhålla honom på sannolika skäl nu?

Det har ju varit extremt långa köer på NFC, men så här långa?
Citera
2019-08-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Okey tack!
Det är väl inte omöjligt utgivningens fördröjning beror på att inte störa utredningen. En gissning är att den nu är nära förestående.

Du kan ju alltid hoppas. Jag gissar han vill avvakta vad rättegångsprocessen leder till för resultat.
Citera
2019-08-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På tal om grannar:
Undrar hur det känns förs SDs närmaste granne; hon som SD introducerade geocaching för. Det var även för hennes barns skull som L*enas yngsta sons cache lagades av SD på sonens födelsedag.

Har polletten trillat ner?
Nu måste väl de flesta ha förstått att det är allvar?
De förklaringar han har erbjudit kanske låter lite ihåliga?
Jag tror att vi kan räkna med att polletten inte faller överhuvudtaget för en del. Vilka bevis som än lägga fram under rättegången kommer de mest manipulerade att tro att det är fake eller åtminstone egentligen LWs fel. Precis så som vi sett i tråden. Och att evt "döda, döda, döda" är skickade som ett charmigt skämt. Det är nog svårt för någon att rå på. Men förhoppningsvis segrar sanningen, och då skyddas även de där som inte förstår att de kan behöva skydd.
Citera
2019-08-27, 21:28
Medlem
Champagneoclocks avatar
Stänger ner för i afton. Hoppas att tråden nu kan handla om fallet, juridik och annat som är relevant och inte om geocathching eller vad det heter.
Citera
2019-08-27, 21:31
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Från dagens DN:

" I oktober 2018 skickades nya fynd till NFC, Nationellt forensiska centrum. Föremålen hittades när polisen genomförde en ny undersökning på den plats där kvinnans kropp återfanns."

Måste säga att det gått mig förbi att det var föremål som hittades på brottsplatsen som man hittade i oktober vid krattningarna.

Jag vet inte exakt hur min hjärna har kopplat det hela, men jag har nog uppfattat det som att det krattades väldigt mycket vid den cykel/gångbro som leder till Vivallaskogen.

Kan det ha något med det här fyndet att göra som fått ÅK att kunna gripa/anhålla honom på sannolika skäl nu?

Det är mycket långa ledtider på NFC.
I och med att SD inte suttit frihetsberövad klassas det inte som ett mål med förtur.
Häktade mål går före. Därav den långa tidsutdräkten.
Citera
2019-08-27, 21:33
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag tror att vi kan räkna med att polletten inte faller överhuvudtaget för en del. Vilka bevis som än lägga fram under rättegången kommer de mest manipulerade att tro att det är fake eller åtminstone egentligen LWs fel. Precis så som vi sett i tråden. Och att evt "döda, döda, döda" är skickade som ett charmigt skämt. Det är nog svårt för någon att rå på. Men förhoppningsvis segrar sanningen, och då skyddas även de där som inte förstår att de kan behöva skydd.

Instämmer tyvärr. Tror inte heller att flera av de som stått på MGMs sida kommer att ändra sig hur mycket bevisning som än läggs fram. De är redan inkörda på att offret har sig själv att skylla hur hemskt det än kan låta för oss andra. Se bara på hur det låtit i denna tråd där offret ideligen skuldbelagts för våld mot henne. En del av detta kanske är MGMs beteende då hen gett bara sin ensidiga version av hans och LWs relation, en del kanske har att göra med att de själva vill sätta honom på piedestal. En del kvinnor gillar ju märkligt nog män som är anklagade för grova våldsbrott, se bara på alla dokumentärer om kvinnor som hakar upp sig på interner och gifter sig med dem. Enligt någon studie tydligen något omvänt tänk att en man som kan begå så mycket våld är en trygg man för dem bara han älskar dem. Ett i mina ögon ganska självdestruktivt grottmännisketänk kring våld. Vissa kanske gillar att romantisera dömda män som oskyldigt dömda också?
Citera
2019-08-27, 21:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Hehehehe, in your dreams Jose’ 😂
Det läcker som såll.
Ta bara målet med Astrid Lindgren läkaren.

Eller Assange.
Fast det var ett tag sedan.
Tystnaden har blivit bättre på senare år.
Citera
2019-08-27, 21:42
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Från dagens DN:

Det pratades ju i tråden om att polisen hade med sig någon slags papperspåse därifrån synlig i någon bild i media. Men vi fick väl, pga förundersökningssekretess tack och lov, aldrig klart för oss vad detta var. Örhängen har det tjatats om ideligen men det har aldrig bekräftats om detta varit av verklig signifikans eller bara vilseledande uppgifter, fiskande efter information från utredningen om bevis eller bara trams baserat på LWs Instagram-bilder där örhängen synts flera gånger.

Min spekulation är att ev nya fynd som hjälpt utredningen framåt kan vara en kombination av fysiska fynd man hittade i oktober vid krattningen och möjligen digitala spår kring mordet som MGM själv ställt till med i efterhand med tilltagande hybris över att ha kommit undan så länge. Kanske har man även granskat detta forum och funnit någon form av påverkan från MGM via olika kanaler som ihop med annat lett vidare till att förstärka misstankegraden och därefter förhöra fler personer eller leta andra bevis man kunnat missa tidigare. Efter LWs föräldrars uttalande i media kanske någon som tidigare höll tyst till sist insåg det hemska och avslöjade saker för polisen som ledde dem vidare. Gissar som sagt på en kombination av flera omständigheter till dagens gripande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in