2019-08-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När Springare var chef så verkar en hel del ha missats.
Man kan börja undra om han kände SD.

En annan teori är att man söker digitala spår, extra hårddiskar, gömda USB-minnen, konversationer med medhjälpare.
Någon i tråden var ju inne på att han antagligen skulle åka dit på grund av digitala spår.

Dessutom har under den tidsrymd som förflutit vissa saker kanske återkommit liksom nya tillskapats. Han har ju lika lite som vi haft anledning att misstänka att ett tillslag skulle ske just nu snarast kanske trott att han skulle avföras och under längre tid känt sig relativt säker, därmed blivit oförsiktig.

Första anhållan var han lugn (kontroll) och nu frustrerad (bristande kontroll). Möjligen. Bortsett från säkerhetsaspekten tror jag insatsstyrkan även har en psykologisk effekt på GM som nu direkt isoleras en längre tid(?). Utan fullständig kontroll känner han sig nog ovant vilsen och inte så självsäker.
Senast redigerad av Remark 2019-08-27 kl. 22:28.
Citera
2019-08-27, 22:28
Medlem
mormedkolls avatar
Något jag funderat på himla långe nu är varför det tog så många dagar för obduktion?! Och om det ”bara” är en GM så borde dennes kläder bära spår av LW, vart har kläderna hållits? Skor? Smycken.. finns det mer än en ”aktiv” GM borde det vara ännu svårare att gömma och komma undan, tänker jag. För sent för att lägga ut alla tankar men jag ligger liksom här och spånar i om SD sparat på troféer.. skönt att han äntligen är där han ska vara!!!
Citera
2019-08-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag tror att vi kan räkna med att polletten inte faller överhuvudtaget för en del. Vilka bevis som än lägga fram under rättegången kommer de mest manipulerade att tro att det är fake eller åtminstone egentligen LWs fel. Precis så som vi sett i tråden. Och att evt "döda, döda, döda" är skickade som ett charmigt skämt. Det är nog svårt för någon att rå på. Men förhoppningsvis segrar sanningen, och då skyddas även de där som inte förstår att de kan behöva skydd.
Det kan i alla fall jag leva med. Huvudsaken är att dom lagför mördaren och nu har det tagits ett gigantiskt steg i rätt riktning. Jag visste att den här dan skulle komma förr eller senare.
Eller hur carljanne?
Citera
2019-08-27, 22:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Man får onekligen den känslan kring dessa geocachare. De verkar ju bli invanda i ett tänk där olika "ting" blir viktiga troféer, symboler och prestationer inför andra samt minnen över bedrifter. I tråden har det ju nämnts mycket om s k travel bugs, spårbara smycken och annat och det är väl inte otroligt att MGM inte kunnat motstå denna frestelse ifall han är inkörd i burksamlandet. Skulle inte förvåna om allt detta loggande samt mixtrande med detta till sist spelat in för indicier iaf.

Det finns synbart en del fetischism kring somligt, och med lite schablonmässig psykologi så kan det nog ligga en separationsskräck i potten i mordet. Vilket går hand i hand med förtingligande. Tanken kan gå att den ska stå framme som ngt att skryta med för invigda en gång, eller som ett privat segerbevis, eller som (skruvat) hedrande i en cache, eller som fullgott (skruvat) bruksföremål som kan vara bra att ha. Men det är självbedrägeri för behovet av en fetisch, som förslavar och reflekterar förlusten, den ”största”...
Citera
2019-08-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Något jag funderat på himla långe nu är varför det tog så många dagar för obduktion?! Och om det ”bara” är en GM så borde dennes kläder bära spår av LW, vart har kläderna hållits? Skor? Smycken.. finns det mer än en ”aktiv” GM borde det vara ännu svårare att gömma och komma undan, tänker jag. För sent för att lägga ut alla tankar men jag ligger liksom här och spånar i om SD sparat på troféer.. skönt att han äntligen är där han ska vara!!!

Jag tror han är ensam gärningsman genom att han, tror jag, är kontrollfreak. Däremot kan han haft stöd i efterhand. Möjligen manipulerat andra att ovetande stöka till bilden för polisen.

Kläder, skor mm har han haft god tid att göra sig av med. Lena dog före midnatt, larmet till polisen ca 07.00. Jag har också funderat på ev trofé, vilket jag finner troligt. Nog här.

Håller med att det är skönt att han är där han skall vara.
Citera
2019-08-27, 22:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Kort ock koncist.

Konversationer med medhjälpare❔
Jag tror fortfarande inte att de var flera om mordet.
Det utfördes nog av SD ensam.
Mer än en person går inte över gränsen samtidigt så mycket att de planerar ett mord tillsammans.

Jag tror däremot att han har medhjälpare som ställt upp för honom efteråt för att skydda honom och som gärna umgås med en mördare.
Hans försvarare har synts till här i tråden.

T ex tror jag att han skrev här och att han nu har överlåtit sitt konto till en medhjälpare som inte alls har samma skrivsätt.

Det skulle vara intressant att få din åsikt om den teorin.

Edit: Tvåa på bollen. Intressant att Remark och jag har liknande teorier. Jag hade inte läst Remarks inlägg när jag skrev mitt.
Senast redigerad av hoppsann 2019-08-27 kl. 23:01.
Citera
2019-08-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det lär nog visa sig ganska snart hur det ligger till med den saken...om du har rätt eller bara trollat i tråden....häktningsförhandling sker senast kl 12 nu på torsdag. Tick tack

God kväll @T34Panzer

Det har fram till dagen's dato gjorts ett flertalet förhör inom polisen i Lena Wesström-fallet med brotts-offret's närmaste anhöriga, så och även med henne's mycket stora bekantskaps-krets.

Förhör har även här till ovan sagt, även hållits med den misstänkte's närmaste anhöriga och därtill vederbörande's även där, stora bekantskaps-krets.

Till observandum och gällande HD👤

Som förhörsledare, skall du känna till betydligt mer om den som du skall förhöra ... än vad den förhörda skall veta om att du som förhörsledare på förhand känner till, sedan gäller det som regel för förhörsledaren att använda denna kännedomen och vetskap exakt vid rätt tillfälle, för att sålunda få den förhörda att ljuga fast sig själv.

Till nytt observandum och konnekterat till ovan skrivet .... detta misslyckades med HD👤

Att HD👤 har ljugit på flera punkter är redan känt inom polisen's utredning, då i komparation med förhören av brotts-offret's närmaste anhöriga och henne's bekantskaps-krets.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja och FÖRVÅNAD!
Över att han blivit överlistad?
Vad har han glömt?
Vilket misstag har han begått?
Vem kan ha ha svikit honom?

Det är nog inte lätt att vara gåtornas mästare- och nu behöva sitta inlåst! Han som alltid är den som vet mest och bäst. Det kliar nog i hela kroppen!

Jag hoppas innerligt att det bara är för herr Davidsson att börja vänja sig vid livet i ett mindre format. Där framtida utflykter får begränsas till fantasins värld.
geocaching är över för hans del)
Citera
2019-08-27, 23:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
God kväll @T34Panzer

Det har fram till dagen's dato gjorts ett flertalet förhör inom polisen i Lena Wesström-fallet med brotts-offret's närmaste anhöriga, så och även med henne's mycket stora bekantskaps-krets.

Förhör har även här till ovan sagt, även hållits med den misstänkte's närmaste anhöriga och därtill vederbörande's även där, stora bekantskaps-krets.

Som förhörsledare, skall du känna till betydligt mer om den som du skall förhöra ... än vad den förhörda skall veta om att du som förhörsledare på förhand känner till, sedan gäller det som regel för förhörsledaren att använda denna kännedomen och vetskap exakt vid rätt tillfälle, för att sålunda få den förhörda att ljuga fast sig själv.

Till nytt observandum och konnekterat till ovan skrivet .... detta misslyckades med HD👤

Att HD👤 har ljugit på flera punkter är redan känt inom polisen's utredning, då i komparation med förhören av brotts-offret's närmaste anhöriga och henne's bekantskaps-krets.

Mvh/ @JokerMannen

Ja det förfarandet är jag väl förtrogen med efter att ha läst hundratals FUP under mina ca 10 år här på flashback.
HDs förhör blir ju med stor sannolikhet snart publika och sålunda ser hennes eventuella (o)saninngar då dagen sljus.
Citera
2019-08-27, 23:23
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Bästa trådmedlemmar!

Sammanfattning för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mysterymurder-

Vilket hästjobb, likvärdigt en FUP, bra gjort!
Citera
2019-08-27, 23:23
Medlem
Jag är ny i tråden och orkar inte läsa alla hundratals sidor. Kan någon vänlig själ länka mgm elle hans namn tack
Citera
2019-08-27, 23:31
Medlem
Citat:
God kväll @T34Panzer

Mvh/ @JokerMannen

Godkväll på dig JokerMannen!

Varför misslyckades detta med HD?
Är det pga att hon är så smart att hon kan vara hjärnan bakom mordet eller pga att hon ingenting egentligen vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in