2019-08-27, 20:21
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det följde jag inte. Så kan inte uttala mig. Jag har då märkt stor skillnad i de fall jag följt under årens lopp.
Det har absolut blivit bättre, det kan kan jag hålla med om, men det är fortfarande illa.
Men ta nu bara fallet i Malmö.
Polisen har beslagtagit ett ”föremål” och i varenda tidning står det att det är en pistol. Murvlarna har kontakter, lovar dig
Citera
2019-08-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Den frustrerade SD.

Frustrerad sitter han nu i förhör.

Frustrerad för att han inte har kontroll på vilka frågor som kommer ställas?

Frustrerad för att han inte kan vara 100 procent säker på att hans tänkta förklaringsmodeller kommer fungera?

Frustrerad för att han inte fick gå fri längre än 15 månader?

Frustrerad för att LW korsade hans väg och han inte kunde hantera situationen, men inte frustrerad över att han mördat?

Frustrerad över att inte kunna kontrollera medhjälparen och veta vad den säger och gör dessutom? Han borde kapitulera och erkänna men han har gått fri 15 månader och smilat mot världen så håller med dig, att han mördat verkar inte frustrera honom det minsta
Citera
2019-08-27, 20:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag hoppas också att eventuella vittnen, tex uppmärksamma men tidigare rädda grannar, nu vågar träda fram.

På tal om grannar:
Undrar hur det känns förs SDs närmaste granne; hon som SD introducerade geocaching för. Det var även för hennes barns skull som L*enas yngsta sons cache lagades av SD på sonens födelsedag.

Har polletten trillat ner?
Nu måste väl de flesta ha förstått att det är allvar?
De förklaringar han har erbjudit kanske låter lite ihåliga?
Citera
2019-08-27, 20:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Kan hålla med dig att polis och åklagarväsendet i vissa fall läcker, men i detta ärende har det varit förvånansvärt locket på.
Mikael Nyqvist är en introvert jävel på gränsen till patologiskt inbunden, flackar med blicken och ger ett osäkert intryck, och att han skulle våga gå ut och babbla är otänkbart. Åklagaren är en bra åklagare.

Instämmer med dig i det mesta utom kanske den sista meningen.
Appropå din förrförra post.
Jag vet det.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-27 kl. 20:37.
Citera
2019-08-27, 20:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Den frustrerade SD.

Frustrerad sitter han nu i förhör.

Frustrerad för att han inte har kontroll på vilka frågor som kommer ställas?

Frustrerad för att han inte kan vara 100 procent säker på att hans tänkta förklaringsmodeller kommer fungera?

Frustrerad för att han inte fick gå fri längre än 15 månader?

Frustrerad för att LW korsade hans väg och han inte kunde hantera situationen, men inte frustrerad över att han mördat?

Nä, säkert inte lika frustrerad över att han har mördat henne som att hon betedde sig så att han inte kunde kontrollera sig.

Frustrerad över att Lena umgicks på män på det sätt hon gjorde?
Citera
2019-08-27, 20:33
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Frustrerad över att inte kunna kontrollera medhjälparen och veta vad den säger och gör dessutom? Han borde kapitulera och erkänna men han har gått fri 15 månader och smilat mot världen så håller med dig, att han mördat verkar inte frustrera honom det minsta
Gör du gällande att det finns en medhjälpare? Vem i så fall?
Citera
2019-08-27, 20:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hoppsan!
Så den finns till försäljning nu påpassligt till gripandet.?
Lektyr för speciellt Remark att förkovra sig i.

Den finns att förköpa. Inte i lager. Så har det varit i månader. Vi får väl se när den släpps. Annars lär de (Peter + Vulkan) nog få skicka tillbaka en massa pengar till folk.
Citera
2019-08-27, 20:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Också jag reagerade med häpnad över ordvalet, frustrerad, ja du har nog träffat på spiken här.
Vi pratar om en individ som älskar sig själv över allt annat, som bänder och bestämmer över både närstående och "vänner".
Kontroll är oerhört viktigt, kan han inte kontrollera blir han frustrerad och då slår han sönder väggar, tjatar, misshandlar och i sista steget mördar.

Frustrerad, borde han nu vara i sin cell. Bäst han vänjer sig då det är första natten som kommer följas av tusentals.

Ja och FÖRVÅNAD!
Över att han blivit överlistad?
Vad har han glömt?
Vilket misstag har han begått?
Vem kan ha ha svikit honom?

Det är nog inte lätt att vara gåtornas mästare- och nu behöva sitta inlåst! Han som alltid är den som vet mest och bäst. Det kliar nog i hela kroppen!

Jag hoppas innerligt att det bara är för herr Davidsson att börja vänja sig vid livet i ett mindre format. Där framtida utflykter får begränsas till fantasins värld.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-27 kl. 20:56.
Citera
2019-08-27, 20:39
Medlem
Honan6s avatar
Bästa trådmedlemmar!

Jag blev lätt "frustrerad" för ett tag sen då jag upptäckte att i stort sett alla länkar i tidigare sammanfattningar inte fungerande.

I den nya signaturen finns länkar till bilder och länk till ett samlat dokument i en pdf-fil som kan laddas ned anonymt.

(Säg till om någon länk slutar fungera)

Man med cykelbyglar i handen: www.bildtagg.se/bild/novaw7zxdhwmxoewd6q392

De som började umgås mer efter skilsmässa: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi

Trebarnsmamma: www.bildtagg.se/bild/v43u95aa57zh8jiix9kbnm9c

Karta med vänner: www.bildtagg.se/bild/1ay4qkea82hsuaxrn1uxq30b

Sammanfattning för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mysterymurder-
Citera
2019-08-27, 20:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Den finns att förköpa. Inte i lager. Så har det varit i månader. Vi får väl se när den släpps. Annars lär de (Peter + Vulkan) nog få skicka tillbaka en massa pengar till folk.
Okey tack!
Det är väl inte omöjligt utgivningens fördröjning beror på att inte störa utredningen. En gissning är att den nu är nära förestående.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-27 kl. 20:47.
Citera
2019-08-27, 20:46
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske orkade HD inte längre med pressen och tog kontakt med polisen i går kväll.
Sa till dom att ni måste plocka in honom innan han ringer till barnen på morgonen (kanske SD har för vana att se till att dom kommer upp) och i så fall skulle ta sig dit om ingen svarade.
Det håller inte för att ta in någon på sannolika skäl bara på en uppgift från ett x. Det finns bevis, teknisk bevisning nu som binder SD till mordet. Till exempel i combo med sms eller annat som styrker HD:s uppgifter, då kan det hålla.
Tro mig.
Senast redigerad av Champagneoclock 2019-08-27 kl. 20:52.
Citera
2019-08-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det har absolut blivit bättre, det kan kan jag hålla med om, men det är fortfarande illa.
Men ta nu bara fallet i Malmö.
Polisen har beslagtagit ett ”föremål” och i varenda tidning står det att det är en pistol. Murvlarna har kontakter, lovar dig

Jo. det är jag fullt medveten om men även deras kontakter blir tystare. Medierna är inte så högljudda längre av samma skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in