2019-08-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Enligt din sexualmoral ja, problemet du har att bemöta är att sexarbetare som känner sin egna situation bäst säger emot dig. I själva verket så finns det ingen med insyn som anser att lagen är bra, det är en lag som skapats utifrån symbolvärdet.

Det är inte den rätt lilla klick av sexarbetare som är i branchen fullt frivilligt och med fulla möjligheter sluta och "äga" sitt arbete som jag eller sexköpslagen är riktad mot.

Det är sexköpare. Sexköpare som bevisligen inte bryr sig eller i många fall misstänker jag gillar tanken på att den de har sex med är tvingad.

Människor som fullt medvetet köper någon de fattar är ett sextraffickingoffer, är bland de värsta svinen som finns.
Människor som fortsätter agera "efterfrågan" på en marknad som är onödig ( eftersom man kan skaffa sig detta fullt gratis eller runka vid behov) men som driver ett sexslaveri av andra människor, är svin de med....inte lika illa, men så gott som.

Och visst de tär en "moral" men den är fan så mycket bättre än din och div sexköpares s.k. "moral".
Citera
2019-08-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har redan motbevisat dig åtskilliga gånger om Eurostats rapport. Vem som helst kan verifiera mitt påstående.

Det spelar ingen roll vilka epitet du försöker sätta, det är inte jag och mina åsiktsfränder som har författat den alltmer vanligt förekommande forskning som avfärdar diverse förbud mot sexhandel. Det är inte vi som författat rapporterna från Human Rights Watch eller Amnesty International heller, som tydligt visar att dylika förbud mot samtyckande sexhandel är ett brott mot mänskliga rättigheter.

Du kanske skulle titta in i den nya tråden jag startat om juridiskt ansvarsutkrävande från feminister i Sverige som brutit mot mänskliga rättigheter? Sexköpslagen är ett bland många av sådana exempel.

Det kan du ju försöka inbilla dig själv att du har, men det har du inte.
Och var och en kan själv gå in på Eurostat och jämföra siffrorna.

De organisationer du pratar om här talar i regel om total förbud, dvs när man förbjuder och straffar även sexsäljare.....det är inte aktuellt i Sverige, så blanda inte bort korten tack.
Citera
2019-08-27, 13:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är inte den rätt lilla klick av sexarbetare som är i branchen fullt frivilligt och med fulla möjligheter sluta och "äga" sitt arbete som jag eller sexköpslagen är riktad mot.

Det är sexköpare. Sexköpare som bevisligen inte bryr sig eller i många fall misstänker jag gillar tanken på att den de har sex med är tvingad.

Människor som fullt medvetet köper någon de fattar är ett sextraffickingoffer, är bland de värsta svinen som finns.
Människor som fortsätter agera "efterfrågan" på en marknad som är onödig ( eftersom man kan skaffa sig detta fullt gratis eller runka vid behov) men som driver ett sexslaveri av andra människor, är svin de med....inte lika illa, men så gott som.

Och visst de tär en "moral" men den är fan så mycket bättre än din och div sexköpares s.k. "moral".

Huruvida tvång föreligger eller inte ska klarläggas i domstol i den enskilda fallet. I en rättsstat buntar man inte ihop frivilliga och ofrivilliga handlingar och dömer dem som ett enda. Det är en av de tyngsta invändningarna mot lagen.

Om du nu hävdar att det är tvång du vill motverka, så varför inte begränsa sexköpslagen till de fall där tvång kan konstateras, precis som Finland gjort?

I själva verket skiter du i sexarbetarna, det är ganska uppenbart. Du är en sexualmoralist och manshatare.
Citera
2019-08-27, 13:05
Medlem
Citat:

Det är ju en kass lag om den har ett syfte men den slår mot parter som ligger utanför det syftet också, och det är hela min poäng. Det vore som om att förbjuda begagnathandel helt och hållet, för att komma åt folk som köper stöldgods.

Charlataner som du lägger er i andra människors liv opåkallat. Ni hjälper ingen, ni använder andra för att driva opinion.
Citera
2019-08-27, 13:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det kan du ju försöka inbilla dig själv att du har, men det har du inte.
Och var och en kan själv gå in på Eurostat och jämföra siffrorna.

De organisationer du pratar om här talar i regel om total förbud, dvs när man förbjuder och straffar även sexsäljare.....det är inte aktuellt i Sverige, så blanda inte bort korten tack.

Vem som helst kan läsa det här inlägget och sedan bilda sig sin egen uppfattning. Givetvis måste man ta hänsyn till att Tyskland har 400 000 sexarbetare och Sverige 3000 stycken. Det är ju förekomsten av trafficking bland populationen sexarbetare som är av intresse. Denna visar på 4,25 ggr högre siffror för sexuell människohandel i Sverige jämfört med i Tyskland. Hela 325 % flera fall i Sverige!

Citat:
Citerar mig själv:

Ny EU-rapport visar att Sverige har lika stor andel lagförda fall av människohandel per 100.000 invånare. Siffran är 0,8 per 100.000 invånare i båda länderna. Då ska vi heller inte glömma att Tyskland har betydligt flera gånger fler sexarbetare per 100.000 invånare än Sverige.

Evidens från olika undersökningar pekar alltså på att människohandel i relation till antal sexarbetare är högre i Sverige än i Tyskland.

(FB) Minskat antal traffickingoffer i Tyskland sedan legaliseringen

Sedan kan ni också gå in och titta i början av den länkade tråden, där man kan konstatera att människohandel för sexuella ändamål i Tyskland i princip minskat varje år sedan legaliseringen. Källan är den tyska polisen.

(FB) Minskat antal traffickingoffer i Tyskland sedan legaliseringen
Senast redigerad av WordWarrior 2019-08-27 kl. 13:18.
Citera
2019-08-27, 13:18
Medlem
Citat:
Det är ju en kass lag om den har ett syfte men den slår mot parter som ligger utanför det syftet också, och det är hela min poäng. Det vore som om att förbjuda begagnathandel helt och hållet, för att komma åt folk som köper stöldgods.

Charlataner som du lägger er i andra människors liv opåkallat. Ni hjälper ingen, ni använder andra för att driva opinion.

Fast snälla Sixten, det är väl fan, de som organsierar, driver sextrafficking och de som köper sex utan att bry sig ett skit om vem de köper som ÄR problemet här.

Eller? du har inget problem med att människor tvingas sälja sex? (eller utsätts för sexuellt hot, våld, tvång, tr5akasserande av annat slag..ex?) på alla de sätt man nu kan tvinga andra människor på.

Är det fan inte under all jävla kritik du m.fl sitter här och gnäller över att man via ex juridik försöker ändra på synsätt, normer etc etc som styr dessa saker

För att de tär sååååå synd!!! om män som inte får lov ha sex med andra som inte vill ha sex med dem....

STACKARS STACKARS dessa män....måste vara såååå jobbigt inte få social eller juridisk "rätt" kränka andra människors fysiska eller sexuella integritet med sin kliande kuk....

Fan så tradigt behöva ta hänsyn till kvinnor....Usch!
Citera
2019-08-27, 13:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Enligt din sexualmoral ja, problemet du har att bemöta är att sexarbetare som känner sin egna situation bäst säger emot dig. I själva verket så finns det ingen med insyn som anser att lagen är bra, det är en lag som skapats utifrån symbolvärdet.
Och naturligtvis massivt påtryckta av sexnegativa feminazis och de cuckolds och whiteknights som tillåtits styra det offentliga samtalet tillsammans med dem.
Ni kan ju roa er med att slå på TVn och se vilka jag menar.

För en sån som Merapi är vi alla pantade kvinnohatare för att vi säger emot och erbjuder fakta som påstår motsatsen.
Inte ens Amnesty International håller med dig Merapi. Fattar du? Amnesty?
Så fundamentalist är du, att du skiter i vad de tycker också.
Citera
2019-08-27, 13:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Fast du menar egentligen: "fy fan vad tradigt att behöva ta hänsyn till fakta" för din egen del.
Citera
2019-08-27, 13:42
Medlem
Citat:
Fast snälla Sixten, det är väl fan, de som organsierar, driver sextrafficking och de som köper sex utan att bry sig ett skit om vem de köper som ÄR problemet här.

Eller? du har inget problem med att människor tvingas sälja sex? (eller utsätts för sexuellt hot, våld, tvång, tr5akasserande av annat slag..ex?) på alla de sätt man nu kan tvinga andra människor på.

Är det fan inte under all jävla kritik du m.fl sitter här och gnäller över att man via ex juridik försöker ändra på synsätt, normer etc etc som styr dessa saker

För att de tär sååååå synd!!! om män som inte får lov ha sex med andra som inte vill ha sex med dem....

STACKARS STACKARS dessa män....måste vara såååå jobbigt inte få social eller juridisk "rätt" kränka andra människors fysiska eller sexuella integritet med sin kliande kuk....

Det blir lika uppenbart som tidigare att du är en skränig idiot som inte riktigt kan ta till dig andra synvinklar. Det finns inget motsatsförhållande mellan att vilja utrota människohandel och sexuellt tvång och att tillåta prostitution, det är det du inte kan få ditt lilla huvud runt. Du vill skjuta bort allt med en stor kanon, för att du gillar inte en del av det.

Det är en idiots approach, men ja det är ju det du är så.
Citera
2019-08-27, 13:56
Medlem
Alltså den här sexköpslagen är helt uppåt väggarna. Jag kan i teorin ha frisläppt sex med 50 tjejer på ett år och enligt feministiskt teori så är det helt fel att fördöma mig, oavsett om jag är man eller kvinna. Skulle jag däremot betala för det den 50:e gången så är jag ond och kvinnoförtryckande och ska ställas inför domstol??

Jag ser inte varför det ska vara förbjudet att ha en frivillig transaktion mellan två myndiga människor. Visst, det går att argumentera för att den prostituerade är tvingad vilket är sant om det föreligger trafficking och hon hålls fånge med våld. Gråzonen här skulle väl vara om kvinnan är så att säga tvingad av omständigheter av främst ekonomiska skäl där det står emellan prostitution och att inte ha mat för dagen. Denna gråzon lär dock främst dyka upp i länder med havererad ekonomi som t.ex Venezuela och är inte aktuell i dagens Sverige.

edit, tillägg: Vid närmare eftertanke så är det väl tveksamt om det är omoraliskt även i gråzonerna. Eftersom personen i fråga är oförmögen att försörja sig på annat sätt, vad vore alternativet? Välgörenhet är visserligen ett alternativ men om vi snackar Venezuela så finns det nog ett "antal" personer i behov av välgörenhet.
Senast redigerad av gg1337 2019-08-27 kl. 14:01.
Citera
2019-08-27, 14:35
Medlem
WordWarriors avatar
Att argumentera med fakta kommer inte att leda någonstans för att avskaffa sexköpslagen i Sverige. Här saknas ju både rationalitet, sann demokrati, ordentliga medier och sann yttrandefrihet.

Det som däremot nu händer, med anarkin och det besinningslösa våldet som brer ut sig i spåren av massinvandringen, är helt enkelt att sexköpslagen kommer att tyna bort av nedprioritering och resursbrist. Att sedan stryka den ur lagboken blir ett smärre administrativt penndrag.

Sexköpslagen var ett tidigt symtom på ett allt sjukare samhälle.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-08-27 kl. 14:40.
Citera
2019-08-27, 21:06
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Sen pratar vi överhuvudtaget inte om det är ok eller inte att sälja sex.
Vi pratar om KÖPAREN.

Att försöka isolera köparen i en tranasktion pga att man ogillar själva transaktionen är bara ett sätt att försöka förklara detta på som inte är riktigt trovärdigt. Vi vet alla att det som ligger bakom sexköpslagen är att vissa ogillar prostitution och att män kan köpa sex av kvinnor. Och det är helt uppenbart att sexköpslagen påverkar den säljande parten. Meningen är att ta bort efterfrågan på sex som betald tjänst och på så vis stoppa prostitution.

Citat:
Ska det vara socialt och juridiskt ok ligga med någon annan FAST man vet att den inte vill?

Citat:
Så den som erbjuder tjänsten, kanske inte alls har det skönt, får ingen behållning av det, men ändå???? på något väldigt skumt sätt så tycker du att hon vill ha sex ändå?

Och du ser inte det minsta konstigt i ditt resonemang.

Du kan fortsätta mata denna fråga om och om igen om du vill. Du kan förska förenkla ner allting till att sex bara ska ske om båda vill utifrån sexuell lust. Men faktum är att det finns dom som kan tänka sig att frivilligt erbjuda sex som betald tjänst och tjäna på det. Och det finns dom som vill betala tretusen kronor i timmen för det. Det är också att VILJA ha sex. Varför MÅSTE sex bara ske under dom premisserna som du tycker det ska ske?

Jag förstår mycket väl vad du menar men jag håller inte med om att allt är så enkelt.

Citat:
jag frågar igen...har du "kompissex" med dina mest oattraktiva kompisar, du inte är ett skit sexuellt intresserad av?

Om du nu inte har det, varför försöker du inbilla dig att kivnnor på nått sätt skulle funka annorlunda.
OM där finns en skillnad i detta mellan könen, så ligger min gissning på att kvinnor är mer petiga med vem de ligger med än vad män är...men att även män faktiskt drar sig rejält för att ligga med någon de inte känner det minsta fysisk attraktion till.

Det är skillnad på kvinnor och män, men frågan är vad det beror på. Vad är kulturellt och en produkt av tusentals år av skambeläggande och vad är biologiskt?

Som kvinna så vet du väl själv om att att alla kvinnor är "övervakade" i sitt sexuella beteende. Skamen och reglerna för vad en kvinna får göra och inte göra är mycket hårdare för kvinnor än för män. Män kan göra vad dom vill.

Om jag knullar en oattraktiv tjejkompis bara för att hon ska få sex och detta blir allmänt känt så skulle jag betraktas som en shysst kille. Ingen skulle tycka att det var konstigt eller slampigt av mig. Om du däremot ställer upp på ett kompisknull med en kille du känner så skulle det väcka stor uppmärksamhet. "oj, titta på Merapi. Hon har sex med folk bara för att vara shysst. Nu kanske det är fritt fram för oss också". Ditt beteende skulle bli stämplat som slampigt. Allt det här är djupt inpräntat i vår kultur och styr kvinnors beteende. Därmed inte sagt att du skulle vilja knulla vem som helst och hur som helst. Men vem vet, kanske du hade kunnat tänka dig att ställa upp på ett litet kompisknull nån gång med den där kompisen som inte får något alls och som sitter där ledsen och ensam.

Citat:
Verkligen? Så? du brukar slå in dig själv i presentpapper med rosett? Och GE bort dig själv till vem som helst på gatan?

Och om du har slut på pengar erbjuda tanten i snabbkassan en avslickning istället för pengar för mjölken?
Och du hade inte hade några som helt problem om staten kom och krävde du skulle ta jobb i en bordell istället för A.kassa eller dylikt.

Intressant att du funkar så....det är upp till dig, men vänligen låt bli att försöka inbilla dig att det är så andra halvan av mänskligheten fungerar, bara för att detta skulle passa dig och dina behov.

Du argumenterar utifrån dina fördomar och känslor. Du kan inte se alla de grånyanser som finns i detta. Det är antingen svart eller vitt. Och för att bevara din syn på detta så faller du direkt tillbaka på sånt snack. Bara löjligt..

Jag har redan sagt hur jag ser på försäljning av sex angpende mig själv. Kom du hit med tretusen kronor så ska jag visa dig att jag menar allvar

Citat:
Problemet ligger i att du går runt och tror dig veta detta om alla kvinnor.
Och tycker att ett samhälle ska byggas runt idén att kivnnor ska "handla" med sin sexualitet, och att ha sex för en kvinna är typ som att köpa mjölk, eller ge bort en present... och därför är det helt ok ha sex med en kvinna utan hennes "involvering" för det är ju ingen "big deal.. för henne.

Fattar du.

Skitsnack, har jag aldrig påstått. Bara en massa feminsittjat om hur dom tror sig veta hur alla män och motståndare funkar.

Citat:
Vänligen låt kivnnor själva bestämma dessa saker, förutsätt inte, och utnyttja inte vårt, och än mer andra samhällens benägenhet att klämma åt kvinnor mest.

Ja och vänligen låt kvinnor som vill sälja sex kunna göra det under trygga och hygienska former. Jaga inte deras kunder bara för att du har ett visst synsätt. Jag har inga problem med att låta kvinnor bestämma, det är du som har det. Precis som andra inom vänstern har haft under hela 1900-talet.

Citat:
Säg mig var är respekten för en annan människa, att ha sex med henne fast du vet att hon egentligen inte vill? Och du vet att hon vet att du vet?

Jag vet nog inget beteende utöver fysisk och psykisk misshandel som så snabbt skulle ta bort tilliten mellan 2 människor än detta.

Det har jag aldrig upplevt och det är bara en ren vanföreställning och fördom. Du får testa att hora lite själv så kan du ser hur det funkar. De horor jag varit med har jag skiljts åt med en kramar, kindpussar och leende. Men testa själv lite då, du kan ju välja dina kunder själv. Så kan du se om dom är så jävla hemska som du påstår och om förtoendet mellan er är på superlåg nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in