Citat:
Ursprungligen postat av
Durzon
Jag är inte homosexuell själv. Men visst jag föreställer mig det nrä du skriver om det. Sex med män faller inte riktigt naturligt för mig. En prostituerad heterosexuell kvinna är naturligt intresserad av män och sex med män. Det hela kanske känns lite naturligare?
Men det är upp till var och en, vi har inte alla samma sätt att se på och uppleva sex. Om någon kan göra det på ett mer opersonligt sätt utan att blanda in så mycket känslor för pengar så visst. Helt ok för mig.
Sen ska du inte tro att en prostituerad kvinna alltid ligger där helt passiv och tvunget inte känner något alls. Behöver inte alls funka på det viset. Och det kan vara dyblöt där nere. Vad jag vet brukar väl inte kvinnor bli blöta utan att dom är mottagliga för någon slags sexuell stimulans.
Ingen, inte heller kvinnor, är "naturligt" intresserad av att ha sex med
alla från det motsatta könet ( eller samma). Man har ett urval som ofta gäller generation och personlig attraktion ex.
Sen pratar vi överhuvudtaget inte om det är ok eller inte att sälja sex.
Vi pratar om KÖPAREN.
Ska det vara socialt och juridiskt ok ligga med någon annan FAST man vet att den inte vill?
Ni tycker det är ok, men det tycker alltså inte jag.
För din information, kivnnor kan bli blöta utan att vara ett skit sexuellt intresserade.
Precis som du kan få stånd utan att ha en tanke på sex. Och när det gäller prostituerade så misstänker jag att de är flitiga användare av artidiciell lubrikation.
Det gör ont och kan vara direkt skadligt ha sex annars.
Citat:
Saken är att människor har sexuella behov. Både män och kvinnor kan vilja ha sex med en person de tycker är fysiskt attraktiv. I fallet med att sexs skulle erbjudas som kompistjänst så skulle väl den som fick sex tycka det var skönt. Personen skulle ha behållning av det. Hur skönt tjejkompisen som erbjuder sex skulle tycka det var är svårt att veta. Men saken är människor vill ha sex och inte alltid har så höga krav.
Så den som erbjuder tjänsten, kanske inte alls har det skönt, får ingen behållning av det, men ändå???? på något väldigt skumt sätt så tycker du att hon vill ha sex ändå?
Och du ser inte det minsta konstigt i ditt resonemang.
jag frågar igen...har du "kompissex" med dina mest oattraktiva kompisar, du inte är ett skit sexuellt intresserad av?
Om du nu inte har det, varför försöker du inbilla dig att kivnnor på nått sätt skulle funka annorlunda.
OM där finns en skillnad i detta mellan könen, så ligger min gissning på att kvinnor är mer petiga med vem de ligger med än vad män är...men att även män faktiskt drar sig rejält för att ligga med någon de inte känner det minsta fysisk attraktion till.
Citat:
Sanningen är väl helt enkelt att sex kan ges som en gåva eller ebjudas i utbyte mot något annat. Inte alltid erbjudas för att man själv är vrålkåt på personen man ska ha sex med. Vi kan diskutera varför det är så men faktum är att det är så vi människor funkar. Jag tror inte det är möjligt att få bort detta ur människors beteende.
Verkligen? Så? du brukar slå in dig själv i presentpapper med rosett? Och GE bort dig själv till vem som helst på gatan?
Och om du har slut på pengar erbjuda tanten i snabbkassan en avslickning istället för pengar för mjölken?
Och du hade inte hade några som helt problem om staten kom och krävde du skulle ta jobb i en bordell istället för A.kassa eller dylikt.
Intressant att du funkar så....det är upp till dig, men vänligen låt bli att försöka inbilla dig att det är så andra halvan av mänskligheten fungerar, bara för att detta skulle passa dig och dina behov.
Citat:
Sen ska vi också tänka på hur vi resonerar när det gäller skillnader mellan män och kvinnor. En del av vår kultur idag är uppfattningen att kvinnor ska ha en del krav och hinder innan de har sex med en man. Om dom inte har det är dom slampor och horor. En brittisk upptäcksresande blev erbjuden att sova i en eskimohövdings säng. Britten blev förvånad när han upptäckte att hövdingens fru låg i sängen. Detta betraktades som en vänskapsgest och var enligt vad jag förstått inte något som kvinnan i frgåa var tvingad att göra. Sex uppfattades som en naturlig del av män och kvinnors liv. Inte som något märkvärdigt som kringgärdas av ritualer och krav.
Vissa saker med kvinnors beteende kring sex kan uppfatas som något slags biologiskt beteende men det är kanske mycket mer en fråga om kultur än biologi i vissa fall.
Om tjejkompisen vill vara generös med sin sexualitet mot en vän så ser jag inget fel i detta.
Jag ser inte heller något problem i det....
Problemet ligger i att du går runt och tror dig veta detta om alla kvinnor.
Och tycker att ett samhälle ska byggas runt idén att kivnnor ska "handla" med sin sexualitet, och att ha sex för en kvinna är typ som att köpa mjölk, eller ge bort en present... och därför är det helt ok ha sex med en kvinna utan hennes "involvering" för det är ju ingen "big deal.. för henne.
Fattar du.
Vänligen låt kivnnor själva bestämma dessa saker, förutsätt inte, och utnyttja inte vårt, och än mer andra samhällens benägenhet att klämma åt kvinnor mest.
Citat:
nja.. jag vet inte faktiskt..
Jag har ju väldigt svårt att se vad som är så respektlöst om en kvinna erbjuder en man sex i utbyte mot 3000kr/h. Är det verkligen så respektlöst av honom då. Man kan lika gärna se vilken otrolig makt kvinnan har i den här situationen. Vad fan kan jag sälja för 3000 kr i timmen? Inte städhjälp iaf.
Säg mig var är respekten för en annan människa, att ha sex med henne fast du vet att hon egentligen inte vill? Och du vet att hon vet att du vet?
Jag vet nog inget beteende utöver fysisk och psykisk misshandel som så snabbt skulle ta bort tilliten mellan 2 människor än detta.