Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Sen pratar vi överhuvudtaget inte om det är ok eller inte att sälja sex.
Vi pratar om KÖPAREN.
Att försöka isolera köparen i en tranasktion pga att man ogillar själva transaktionen är bara ett sätt att försöka förklara detta på som inte är riktigt trovärdigt. Vi vet alla att det som ligger bakom sexköpslagen är att vissa ogillar prostitution och att män kan köpa sex av kvinnor. Och det är helt uppenbart att sexköpslagen påverkar den säljande parten. Meningen är att ta bort efterfrågan på sex som betald tjänst och på så vis stoppa prostitution.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ska det vara socialt och juridiskt ok ligga med någon annan FAST man vet att den inte vill?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Så den som erbjuder tjänsten, kanske inte alls har det skönt, får ingen behållning av det, men ändå???? på något väldigt skumt sätt så tycker du att hon vill ha sex ändå?
Och du ser inte det minsta konstigt i ditt resonemang.
Du kan fortsätta mata denna fråga om och om igen om du vill. Du kan förska förenkla ner allting till att sex bara ska ske om båda vill utifrån sexuell lust. Men faktum är att det finns dom som kan tänka sig att frivilligt erbjuda sex som betald tjänst och tjäna på det. Och det finns dom som vill betala tretusen kronor i timmen för det. Det är också att VILJA ha sex. Varför MÅSTE sex bara ske under dom premisserna som du tycker det ska ske?
Jag förstår mycket väl vad du menar men jag håller inte med om att allt är så enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
jag frågar igen...har du "kompissex" med dina mest oattraktiva kompisar, du inte är ett skit sexuellt intresserad av?
Om du nu inte har det, varför försöker du inbilla dig att kivnnor på nått sätt skulle funka annorlunda.
OM där finns en skillnad i detta mellan könen, så ligger min gissning på att kvinnor är mer petiga med vem de ligger med än vad män är...men att även män faktiskt drar sig rejält för att ligga med någon de inte känner det minsta fysisk attraktion till.
Det är skillnad på kvinnor och män, men frågan är vad det beror på. Vad är kulturellt och en produkt av tusentals år av skambeläggande och vad är biologiskt?
Som kvinna så vet du väl själv om att att alla kvinnor är "övervakade" i sitt sexuella beteende. Skamen och reglerna för vad en kvinna får göra och inte göra är mycket hårdare för kvinnor än för män. Män kan göra vad dom vill.
Om jag knullar en oattraktiv tjejkompis bara för att hon ska få sex och detta blir allmänt känt så skulle jag betraktas som en shysst kille. Ingen skulle tycka att det var konstigt eller slampigt av mig. Om du däremot ställer upp på ett kompisknull med en kille du känner så skulle det väcka stor uppmärksamhet. "oj, titta på Merapi. Hon har sex med folk bara för att vara shysst. Nu kanske det är fritt fram för oss också". Ditt beteende skulle bli stämplat som slampigt. Allt det här är djupt inpräntat i vår kultur och styr kvinnors beteende. Därmed inte sagt att du skulle vilja knulla vem som helst och hur som helst. Men vem vet, kanske du hade kunnat tänka dig att ställa upp på ett litet kompisknull nån gång med den där kompisen som inte får något alls och som sitter där ledsen och ensam.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Verkligen? Så? du brukar slå in dig själv i presentpapper med rosett? Och GE bort dig själv till vem som helst på gatan?
Och om du har slut på pengar erbjuda tanten i snabbkassan en avslickning istället för pengar för mjölken?
Och du hade inte hade några som helt problem om staten kom och krävde du skulle ta jobb i en bordell istället för A.kassa eller dylikt.
Intressant att du funkar så....det är upp till dig, men vänligen låt bli att försöka inbilla dig att det är så andra halvan av mänskligheten fungerar, bara för att detta skulle passa dig och dina behov.
Du argumenterar utifrån dina fördomar och känslor. Du kan inte se alla de grånyanser som finns i detta. Det är antingen svart eller vitt. Och för att bevara din syn på detta så faller du direkt tillbaka på sånt snack. Bara löjligt..
Jag har redan sagt hur jag ser på försäljning av sex angpende mig själv. Kom du hit med tretusen kronor så ska jag visa dig att jag menar allvar
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Problemet ligger i att du går runt och tror dig veta detta om alla kvinnor.
Och tycker att ett samhälle ska byggas runt idén att kivnnor ska "handla" med sin sexualitet, och att ha sex för en kvinna är typ som att köpa mjölk, eller ge bort en present... och därför är det helt ok ha sex med en kvinna utan hennes "involvering" för det är ju ingen "big deal.. för henne.
Fattar du.
Skitsnack, har jag aldrig påstått. Bara en massa feminsittjat om hur dom tror sig veta hur alla män och motståndare funkar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vänligen låt kivnnor själva bestämma dessa saker, förutsätt inte, och utnyttja inte vårt, och än mer andra samhällens benägenhet att klämma åt kvinnor mest.
Ja och vänligen låt kvinnor som vill sälja sex kunna göra det under trygga och hygienska former. Jaga inte deras kunder bara för att du har ett visst synsätt. Jag har inga problem med att låta kvinnor bestämma, det är du som har det. Precis som andra inom vänstern har haft under hela 1900-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Säg mig var är respekten för en annan människa, att ha sex med henne fast du vet att hon egentligen inte vill? Och du vet att hon vet att du vet?
Jag vet nog inget beteende utöver fysisk och psykisk misshandel som så snabbt skulle ta bort tilliten mellan 2 människor än detta.
Det har jag aldrig upplevt och det är bara en ren vanföreställning och fördom. Du får testa att hora lite själv så kan du ser hur det funkar. De horor jag varit med har jag skiljts åt med en kramar, kindpussar och leende. Men testa själv lite då, du kan ju välja dina kunder själv. Så kan du se om dom är så jävla hemska som du påstår och om förtoendet mellan er är på superlåg nivå.