Citat:
Ursprungligen postat av
Durzon
Kan inte riktigt säga att jag känner igen mig i den demoniserade versionen du ger av det hela.
För det första så finns det inget som säger att köpt sex behöver ha något att göra med våld. Ingen jag pratat med har blivit utsatt för våld. Och jag skulle aldrig dröma om att utsäta en kvinna som jag eventuellt köper sex av för våld. Inte heller ser jag något som en egotrip eller maktutryck. Jag kan bara beklaga att du är av uppfattningen att sexköp alltid skulle handla om det. Jag ser det bara som sex. Lättillgängligt sådant som inte kräver så mycket arbete.
Jag tror du har en väldigt negativ uppfattning om sexköpare som du fått i dig genom den propaganda som sprids av folkupppfostrande journalister.
De fåtal kvinnor jag har köpt sex av har jag behandlat mycket väl, ingen arrogant attityd, ingen nedvärdering etc. Jag skiter i att hon horar, spelar ingen roll för mig. Jag ser inte ner på henne för det. Men tack för att man får höra att man är ett svin mot kvinnor.
Jag har däremot sett hur killar har ljugit för kvinnor och behandlat dom arrogant och nedvärderande. Ett rent spel. Och som tack har dom fått knulla henne om och om igen tills killen tröttnat och dumpat henne. Finns många "fina killar" som kör detta systemet. Hör aldrig någon kritik mot detta.. Men jag tror det är för att vänsterbrudarna inte riktigt vill vara självkritiska i frågan.
Och majoriteten av prostituerade är inte tvångsprostituerade. Finns inget som styrker detta överhuvudtaget. Men myten sprids av journlister för att skandalisera och propagera.
Varför ska just lilla du behöva känna igen dig i något, för att det ska vara ett faktum?
Fakta och data påvisar att prostitution är nu en av världens mest våldsutsatta yrkeskår.
Forskning visar att där finns X miljoner människor ( mest kvinnor och barn) som i denna stund är utsatt för sextrafficking, dvs blivit påtvingad ett arbete som sexarbetare.
Du kan lätt leta upp dessa data själv, om du nu inte tror mig.
Exakt hur stor andel den grupp nu är som går att betrakta som utsatt, tvingad, inte speciellt "villig"
i sexhandeln, eller hur stor den grupp är som är där fullständigt frivilligt och med fulla möjligheter sluta precis när de vill, säga nej till kunder etc etc...är fullständigt skitsamma, det är inte för den senare gruppen vi har denna lag.
Inte heller är denna lag som sagt riktad mot sexsäljare utan mot KÖPAREN.
Det är köpare världen över som driver hela denna handel, som alltså involverar även sextrafficking.
De tär alltså köparen som bär ansvaret. ALLA köpare.
Det är mentaliteten hos så många män, att sex är något som går "köpa" eller "ta", som inte kräver ömsesidighet, och som kvinnor ska "ställa upp på" för att män på nått sätt "förtjänar", "har rätt till" eller att kvinnor är "skyldiga" ställa upp även fast de inte vill....som driver sexhandeln OCH våldtäktskulturer. Dessa två saker styrs av exakt samma typ av idévärld.
Sen kan du ju vara hur "gullig" torsk som helst i din egen fantasi. En tork är en torsk.
Och i min bok, är det urtypen av vedervärdig, icke tänkande, patetisk egoist.