2019-08-26, 20:08
Medlem
gr6810s avatar
Den person som såg till att Rossi Carlsson, som misstänktes befunnits sig i utkanten av det rånargäng som begick det stora rånet i Danmark, blev mördad 2008 bara ett par hundra meter från dagens brottsplats drar sig säkert inte för att mörda en före detta rånarkollegas sambo, för att få tillgång till de pengar som han anser sig vara berättigad till, rånet gav 81 miljoner kronor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...for-miljonkupp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
108 jävla sidor!? Har namnet på BO kommit fram? (Inget drygt om ”läs tråden” - 108 sidor är mycket).
BO är redovisat ett flertal ggr... läs tråden latmask. Hon har Iranskt påbrå. Utbildad läkare i Polen.Jobbar som AT läkare. Namnet får du gräva fram själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorBanke666
Flashback levererar...,+31 000 på tråden senaste 3 timmarna. Aldrig sett nåt liknande.

Ont. Nån vapenkunnig som kan bedöma vapnet??

Scorpio? Glock 19? Glock 23?

Säger ju mycket om det var en ortendude eller inhyrd "sydeurope".

Att det skulle vara en inhyrd ”sydeuropé” är ju helt taget ur luften och mindre troligt. Malmö i sig kryllar av unga killar som gör detta för pengar. Samma som de andra större städerna i Sverige. Svenskar gör däremot liknande jobb i Sydeuropa för att just sydeuropéer inte är lika våldsamma som våra individer från olika berikade områden i Malmö, Göteborg och Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Herrejesus. Detta förskräckliga dåd. Mamma till ett litet barn. Och också det här: en fucking minderårig som mördar? Det är så sjukt? Hur mentalt störd är man inte då? Vi måste sänka straffåldern. Det finns ingen moral hos människorna som använder yngre till såna här horribla dåd, och barnen / tonåringarna är otroligt farliga och helt utom räddning. De är liksom helt fuckade.

Fy fan vad detta är vidrigt!

Gissar också att gärningsman är allt mellan 15 och 20 år. Men jag ser 12-13 åringar som smyger in i parken för att röka på efter skolan. Nästa generation att transportera vapen och även avlossa dom. Återväxten av dessa "fotsoldater" är god.

Och varje år importerar vi ännu fler. För de har ingen annan framtid.
Citera
2019-08-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygginggg
Är identiteten på BO känd? Har ni listat ut den? Såg namnet Karolin, men inget efternamn.
Jag är bedrövad att jag vill gråta hela tiden. Jag är i samma ålder och har ett litet barn. Blir så himla ledsen när jag tänker på bebisen som aldrig får se och minnas sin mamma:-( Vad är det som händer? Jag kände mig trygg i Sverige förr, nu är det fan i mig helt jävligt:-(
Enligt vad som sagts i tråden polskiranier
Citera
2019-08-26, 20:09
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjaekorre
Live ifrån brottsplatsen, samma WV passat som man ser GM springa till?

https://youtu.be/U1OWeyYdRm8

Det är ingen Passat. Det är en Golf Kombi. Mördaren verkade förväxla den med Mercedesen som man senare brände upp på Lorensborg.
Citera
2019-08-26, 20:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygginggg
Är identiteten på BO känd? Har ni listat ut den? Såg namnet Karolin, men inget efternamn.
Jag är bedrövad att jag vill gråta hela tiden. Jag är i samma ålder och har ett litet barn. Blir så himla ledsen när jag tänker på bebisen som aldrig får se och minnas sin mamma:-( Vad är det som händer? Jag kände mig trygg i Sverige förr, nu är det fan i mig helt jävligt:-(

Den namnet som framkommer i tråden är Karol*n Hak*m. i a. AT-läkare i Malmö. Vet dock inte om det är sant men namnet som nämns.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Jag får mer en känsla av att det ska vara personligt relaterat än att det ska ha sin grund i gängkriminalitet. Tidpunkten, platsen och offret känns orimligt för detta.
En före detta pojkvän kanske? Om man får lov att konspirera lite så kanske det kan vara så att hon haft ett förhållande med en kille och under den tiden träffat en annan kille, hon blir på smällen efter träffen med den killen och drar sig från att berätta för sin pojkvän att det inte är hans barn. Han tar med barnet och visar upp det för familj och vänner, tills hon tar mod till sig att göra slut och berätta att det inte är han som är far till barnet. Det slår slint och han bestämmer sig för att hämnas?

Många teorier i tråden, så jag får väl bidra med en också.

Njae....bara när man är 17-20 man är så pass smal i kroppen. Som 30 åring väger dom flesta 10-11 kilo mera. Som 40 åring ytterligare 7-8 kilo.

Lutar att det är en mycket ung somalier som gjort detta. Långa jävla fladderarmar oxå.

Kan de ha nåt med CpH/Rinkebykaouset från i somras att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Hoppsan.. Nu minsann höjer politiker rösten.. "Jaga dom till världens ände" och grejer..
Sorgliga politiker.. 25 år för sent ungefär..
Ministerstyre är olagligt i sverige, så Morgan ska bara knipa igen sin lilla mun.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjaekorre
Live ifrån brottsplatsen, samma WV passat som man ser GM springa till?

https://youtu.be/U1OWeyYdRm8

Nu blir man fundersam. Vad har bilen för koppling till GM och varför står den kvar? Det är lite intressant vad/varför.
Citera
2019-08-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Har försökt läsa så mycket inlägg så mycket av denna tråd
Kan någon svara på

Var hon målet?
Är hon iranier eller var mannen det? Ursprung på mannen och kvinnan?
Blev hon skjuten för att hon vittnade?

Hon var målet i det avseendet att det var den som skulle mördas. Men anledningen till att hon skulle mördas tror man är att det var en markering/hämnd eller liknande riktat till en annan person.

Man dräpte henne för att "jävlas" med den man har något otalt med.
Citera
2019-08-26, 20:11
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Gissar också att gärningsman är allt mellan 15 och 20 år. Men jag ser 12-13 åringar som smyger in i parken för att röka på efter skolan. Nästa generation att transportera vapen och även avlossa dom. Återväxten av dessa "fotsoldater" är god.

Och varje år importerar vi ännu fler. För de har ingen annan framtid.

Jag tror också att det är en kille mellan 15-17 år , han riskerar ungdomsvård, kanske fängelse i 3-4 år max
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in