2019-08-26, 20:01
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Killen kan verkligen inte springa och han verkar springa till fel bil. IQ-badboll på GM och det talar väl för en Mena?

Förmodligen en somalier. Enligt videon så verkar skytten vara ganska lång, smal, samt har ett klumpigt beteende. Skulle gissa på någon ung springpojke, som utförde dådet för en lägre summa pengar.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-08-26 kl. 20:19.
Citera
2019-08-26, 20:02
Medlem
King Pins avatar
108 jävla sidor!? Har namnet på BO kommit fram? (Inget drygt om ”läs tråden” - 108 sidor är mycket).
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aoaz
Hade inte vågat vittna utan polisskydd 24/7 för hela familjen resten av livet.
Inte ens polisen själv vågar vittna längre. Polismyndigheten vill ju att polisen inte ska behöva presentera sig med namn, utan ha interna beteckningar som bara kan begäras ut via högre positioner och aldrig lämnas ut till allmänheten under några omständigheter.

Själv skulle jag ALDRIG vittna i någonting igen.

På mitt förra jobb bevittnade jag en misshandel och gjorde självklart min samhällsplikt och vittnade. Så fort förundersökningsprotokollet kom ut sökte den tilltalade upp mig och ringde till mig. Han ringde dessutom till polisen och påstod att jag ändrat mitt vittnesmål. Superseriösa polisen i Sverige skickade ett sms från skyddat nummer och bad mig komma in och lämna ett vittnesmål till. Flera månader efter. Kunde ju ha bytt nummer och ha haft företagsnummer när händelsen utspelats. Skällde givetvis ut polisjäveln efter noter när jag kom in till henne.

Så aldrig mer att jag beblandar mig i svenska rättsväsendet.
Citera
Bannlyst
Flashback levererar...,+31 000 på tråden senaste 3 timmarna. Aldrig sett nåt liknande.

Ont. Nån vapenkunnig som kan bedöma vapnet??

Scorpio? Glock 19? Glock 23?

Säger ju mycket om det var en ortendude eller inhyrd "sydeurope".
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Varför sköt han inte mannen som var med henne - ett vittne ...

Det var väl en varning att han skulle göra något i framtiden som kunde gynna mördarens uppdragsgivare.
Citera
2019-08-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultramarine
Aftonbladet överdriver. 2016 sköts fyra sandnegrer ned i Fosie. Rättegång hölls i år. En dog och tre skadades. I den jättelika FUPen förekommer hon på två sidor när hon som läkare ger ett utlåtande om skottskadorna på en av männen. Det var alltså inget egentligt vittnesmål.

Bra inlägg.
Ja det får man kalla överdrift. Det du beskriver är ju inte ett vittnesmål av sådan art att det bidrar till domen alls. Journalister av idag svingar utan eftertanke och är väl generellt sett okunniga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
108 jävla sidor!? Har namnet på BO kommit fram? (Inget drygt om ”läs tråden” - 108 sidor är mycket).
Ja
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Hej, jag skrev fel där i mitt inlägg. Så här ska det vara:

1) Uppgifter från Expressen gör gällande att en av Polisens teorier är att pappan var måltavlan.
2) personer har hört av sig till Aftonbladet kort efter dådet och angivit detta.
3) personer aktiva här på FB försöker driva samma tes, ”jag har hört ... att det var han som var måltavlan...”

Slutsats: Polisen bör dra IP-numren på de som säger att han var måltavlan - för att se om det är han själv eller hans vänner som lägger dimridåer. Klart som korvspad att han inte var måltavlan. Annars hade de ju skjutit honom inte mamman till hans barn.

Precis det har framgått med tydlighet att det var hon som var måltavlan.

Den som sköt gick fram och sköt henne i pallet ned ett antal skott även när hon var liggande står det högre upp i tråden.

1 skott på håll hade man kunnat ta för misstag. Dessa skott har väl varit näst intill påsittande.

Skytten bör ha hjärnsubstans på sina kläder eller fått på huden.

Killen som var med kommer vara tyst som en mus! Det kommer garanterat hända mer i Malmö under hösten.
Citera
Medlem
dxdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uknowwho
Om det är ahmetos rättegång som hon vittnade i så är det ju ett jävla sammanträffande att drivhall fick sitt straff ökat av hovrätten idag..

Hennes vittnesmål i rättegången mot Drivhall känns ju _väldigt_ perifert. Det är inget jag skulle skjuta någon i huvudet för i alla fall.

Citat:
KAROLIN jobbar som läkare på Ortopeden/ SUS i Malmö.
Förhöret gäller tillståndet för FURKAN Ali med mera.
Karolin berättar att Furkan har en kula från vapen kvar i bröstryggen, en kula sitter kvar nära
rektum och dessutom så har Furkan splitter i vänster arm.
På sjukhuset så har man avlägsnat en kula från höger knä samt en bit av en kula från höger
tumme.
Operationskoordinatorn MARIA Kvennb*rn var den som tog hand om kulorna. Kulorna har
hämtats upp av polis. Karolin påpekar att förhörsledaren är den tredje polisen som frågar efter
kulorna.
Den som opererade Furkan var MY von Friisend*rf. Hon biträddes av ANDERS N*rdqvist.
My är överläkare.
Karolin berättar att Furkan har träffats av minst tre kulor. Röntgenjouren borde ha koll på
träffbilden.
Karolin säger att rutinen är att man lämnar kvar kulorna i kroppen, om det inte föreligger
speciell fara eller uppstår inflammation eller irritation.
Dock så kvarstår det ett antal operationer för Furkans del. Bland annat så har han ingen
nervfunktion i vänster ben. Det är dock för tidigt att säga om Furkan får bestående men, och
om det blir bestående men.
Karolin berättar att det har varit oroligt på avdelningen efter att Furkan har kommit dit. Bland
annat har personal trott att man har sett personer med vapen i trapphuset, och man har
tillkallat polis.
Områdeschef EVA Bergr*n har varit inblandad i säkerhetsarbetet i och med händelserna.
Se även separat PM.
Uppläst och godkänt i koncept.

Sidorna 3495-3496 i FUP:en för mål B 8468-16.
Senast redigerad av dxdt 2019-08-26 kl. 20:06.
Citera
Medlem
Jag får mer en känsla av att det ska vara personligt relaterat än att det ska ha sin grund i gängkriminalitet. Tidpunkten, platsen och offret känns orimligt för detta.
En före detta pojkvän kanske? Om man får lov att konspirera lite så kanske det kan vara så att hon haft ett förhållande med en kille och under den tiden träffat en annan kille, hon blir på smällen efter träffen med den killen och drar sig från att berätta för sin pojkvän att det inte är hans barn. Han tar med barnet och visar upp det för familj och vänner, tills hon tar mod till sig att göra slut och berätta att det inte är han som är far till barnet. Det slår slint och han bestämmer sig för att hämnas?

Många teorier i tråden, så jag får väl bidra med en också.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Tragiskt. Stackars kvinna.

Men svenskarna, jävla mähän, kommer rösta fram samma jävla skräp nästa val igen och så här kommer det att fortgå. Vad händer med vårt land?! Frågar dem sig och röstar på skräpet gång på gång och förväntar sig att allt bara ska upphöra.

När det inträffar skjutningar i USA t.ex. så är det presidentens fel, politikens fel, lagarnas fel osv, och Steffe Blobfisk och all massmedia fördömer strängt detta och uppmanar amerikanerna till lagändringar och alla möjliga åtgärder för att masskjutningarna ska upphöra.

Men när det bombas och skjuts här hemma så vill man knappt prata om det. Då är det typ ingens fel förutom den som håller i vapnet. Ingen ska ta ansvar.

Steffe fattar väl inte ens vad som har hänt. Vadå, har någon blivit skjuten? Fill me up.
Citera
2019-08-26, 20:04
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
GM är troligen en grabb, invandrare, 1 eller 2 -generations. Under 18 år. Anlitad av någon. ....

Herrejesus. Detta förskräckliga dåd. Mamma till ett litet barn. Och också det här: en fucking minderårig som mördar? Det är så sjukt? Hur mentalt störd är man inte då? Vi måste sänka straffåldern. Det finns ingen moral hos människorna som använder yngre till såna här horribla dåd, och barnen / tonåringarna är otroligt farliga och helt utom räddning. De är liksom helt fuckade.

Fy fan vad detta är vidrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in