Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-26, 15:47
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Ja men han åkte ju inte iväg med Passaten. Och tidigt i tråden finns ett vittne som såg en silvrig Merca sladda iväg från platsen, och det var innan uppgifterna om en silvrig Merca kom ut i pressen. Han var förmodligen drogad, stressad som fan och sprang till fel bil i första skedet, sen sprang han väl till rätt bil får man förmoda.

Jag vet Jag svarade på en annan fråga, där det undrades varför han sprang till Passaten och vad det var som brann ute vid Stadion precis efter.
Att pojkvaskern sprang till fel bil vet vi alla nu.
Citera
2019-08-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bracv
1. Naif har inget med det att göra, varit gift och har barn med en tjej sen innan han satt inne.

2. Karolins familj har pengar, dom äger en känds tobaks/livs affär i centrala Malmö.

Hmm okej, så vi är tillbaka på ruta 1 med andra ord? Denna Karolin har inget med Naif att göra?
Citera
2019-08-26, 15:48
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Dom brukar bli djävligt hungriga också efteråt och ta sig till McDonalds. Händer ständigt och hela ligan i Långshyttan begav sig till donken bl.a

Vill minnas att jag läste en gammal PDF dom för några år sedan där kidnapparna erbjöd offret donken meny medan han skulle fixa fram pengarna. Fan vad jag garvade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanGenarro
Utan att ha någon särskild medicinsk kunskap eller kunskap om hur det känns att avrätta någon, funderar jag på om adrenalinet till slut gjort hans ben stumma. Överkroppen rör sig som om han tar jättekliv men benen rör sig stappligt. Nästan som om kroppen bara vill stå still.
Låter troligt han tappar kontrollen, och tömmer tarmen.
Denne odåga lär själv bli brottsoffer.
Irrar han ikring i nån park el har han hämtats upp av uppdragsgivaren?
Förfärligt.
Men BO fått veta något som hon inte tänkt hålla tyst om.
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Husen där är väl hyreslägenheter? 11 och 13?

Jag ser just nu att står hyresrätt på Hitta.se men vid sökning på fastighetsägare står det på Sergels Väg 13 att huset tillhör Brf. Vittsjöborg 1 bildad år 2005. Om det är hyresrätt borde hyran ligga runt tolvtusen i månaden med ett förstahandskontrakt.
Citera
2019-08-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Eller så har Naif hyrt en kille för fimpa Karolin för att hon har bränt hans pengar medens han suttit på kåken

Kom igen nu

Detta var knappast riktat mot tjejen. Det var riktat mot någon som stod henne väldigt nära.
En varning. Eller hämnd.

Tiotals miljoner undangömda från ett rånbyte är ett motiv som heter duga.
Citera
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Säpo har ju gått ut och varnat för alla högerextrema, så polisen får väl leta efter skytten i dom miljöerna.
Kan väl inte finnas så många nazzar i Malmö!
Dåligt med "nazzar" i Malmö, inte många judar kvar heller för den delen, så då återstår väl bara "The Untouchables", alltså kriminella musslor.
Citera
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otroligtmesig
Då låter studieskuld troligare än ett hitman-svartsjuke-mord.

Studieskuld? Tror du verkligen hon blev avrättad mitt på dagen med sitt barn i famnen pga en studieskuld?

När i Sveriges historia har en kvinna blivit avrättad pga någon skuld i överhuvudtaget? Räkna det.

Sen kan du räkna hur många gånger en kvinna blivit mördad pga svartsjuke drama. Det ovanliga i detta fall var att kvinnan blev mördad av en "hitman" "hitgrabb" ja tror det är just därför alla spekulationer kommer fram.
Återigen om det är mannen som dom ville åt så hade dom skjutit honom. Mannen som var med henne verkade inte göra motstånd då han inte blev skadad i över huvudtaget. Skytten blev nog förvirrad för att precis hade dödat en kvinna med sitt barn i sin famn. Han blev nog själv chockad
Citera
2019-08-26, 15:50
Medlem
TheGreekWolfs avatar
Citat:
1. Naif har inget med det att göra, varit gift och har barn med en tjej sen innan han satt inne.

2. Karolins familj har pengar, dom äger en känds tobaks/livs affär i centrala Malmö.

Japp det stämmer. Familjen äger S*lver T*bok vid Triangeln.
Citera
2019-08-26, 15:50
Medlem
Någon som har bild på denna Naif?
Citera
2019-08-26, 15:51
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:

Jaså? Enligt folkbokföringen är han ogift.
Citera
2019-08-26, 15:51
Medlem
Citat:

Vad heter deras tobaks/livs affär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in