Citat:
Ursprungligen postat av
flekstor
1. håll dig till topic
2. om du vill veta om jag tycker att en sak som inte ingår i topic ska vara olagligt så kan du använda mina kriterier för att se om det uppfylls.
Jag har inte varit utanför topic. Ibland ställer man frågor som ligger precis i periferin för att få en klar bild av saker och ting.
Jag upplever din ovilja att svara på detta enbart som rädsla för att bli synad i en diskussion. Man kan ju råka ha dubbelmoral eller så har man inget vettigt svar att ge, vilket kanske hade hänt för din del till slut.
Om du tänker vara så enkelspårig och inte kunna ta in några jämförelseaspekter i en diskussion kan du ju faktiskt inte diskutera överhuvudtaget. Du begränsar motdebattören och det är fegt.
Sedan upprepar du samma sak för egen del, en intetsägande mening om att två vuxna ska själv få bestämma vad de vill göra och att det inte finns motiv till att hindra det, så länge då inte någon blir direkt skadad.
Den skadan du pratar om är dock relativ, någon kan till exempel få psykiska men som inte syns på utsidan. Och en annan kan få en blåtira, men den lider inte av det och upplever sig inte skadad.
Vilka är kriterierna för skador i ditt resonemang? Eller just ja, det är väl också OT.
Trevligt att talas vid.