2019-08-26, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
De flesta köpare är män, så det är klockrent för manshatande feminister att få en lag på plats att det är förbjudet att köpa. Säljarna är främst kvinnor, de får sälja sex lagligt och kommer fortsätta sälja. Att bura in säljarna för att få en mer långsiktig lösning med signalpolitik att det inte är OK att sälja sin kropp är feminister för korkade för att inse. Så nätannonser från prostituerade fortsätter och snuten tar fast ett par torskar ibland, som ersätts av nya köpare och allt rullar på mer undangömt än tidigare. Feminister kan fortsätta sparka in öppna dörrar genom att skrika att män köper sex.
La vida loca.

Håller med om att det borde vara olagligt att både köpa och sälja.

Det är tydligen också fler unga killar än unga tjejer som säljer sex till män. När SVT intervjuade fd. prostituerade fick de tag på en ung kille som sålt sex i självskadesyfte.
Senast redigerad av Jenny9 2019-08-26 kl. 01:08.
Citera
2019-08-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast det är det jag uppfattar att man gjorde, ändrade den så den blev tydligare, allt det andra om hot och våld är ju fortfarande kvar.

När det gäller stöld tex inbrott så är ju de flesta inte hemma och kan ge sitt icke samtycke.

Det finns exempel då en cykeltjuv har tagit en cykel men klarat sig eftersom han hävdade att avsikten inte var att stjäla cykeln. Borde vi ha en lag till som säger att ett uttryckligt samtycke måste ske eller räcker det med en lag om stöld som säger vad som är brottsligt? Jag säger att det inte behövs fler lagar för samma sak oavsett vilken form av samtycke man förespråkar ska krävas.
Citera
2019-08-26, 01:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Håller med om att det borde vara förbjudet att både köpa och sälja.

Hur motiverar du förbudet med sexhandel mellan samtyckande och vuxna? Du har vare sig forskning eller mänskliga rättigheter på din sida. Ska ditt ogillande vara skäl nog? Vad händer när andra människor börjar ogilla exempelvis aborter tillräckligt mycket?

Morallagar kan slå åt mer än ett håll, glöm inte det. Sedan finns det inget som säger att det politiska landskapet är hugget i sten. Snart kan du få se morallagar som riktas mot dig själv. Vi får se om du tycker det är lika trevligt då?
Citera
2019-08-26, 01:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det finns exempel då en cykeltjuv har tagit en cykel men klarat sig eftersom han hävdade att avsikten inte var att stjäla cykeln. Borde vi ha en lag till som säger att ett uttryckligt samtycke måste ske eller räcker det med en lag om stöld som säger vad som är brottsligt? Jag säger att det inte behövs fler lagar för samma sak oavsett vilken form av samtycke man förespråkar ska krävas.

Vi kommer bli varnade för OT. Jag konstaterar bara att vi har lite olika syn på det här.
Citera
2019-08-26, 01:25
Avslutad
Citat:
Håller med om att det borde vara olagligt att både köpa och sälja.

Det är tydligen också fler unga killar än unga tjejer som säljer sex till män. När SVT intervjuade fd. prostituerade fick de tag på en ung kille som sålt sex i självskadesyfte.

Visste väl att det fanns en vettig ådra i dig. Jag anser också att ett förbud åt båda håll är det enda sunda alternativet. Dessutom inget 'straff' som innebär böter/fängelse utan på säljarsidan en en kartläggning av livsvillkor (utröna om det finns någon bakom) och på köparsidan en psykologisk utredning (utröna trauma/självbild). Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan vare sig köpa eller sälja sexuell 'tjänst'.

Ja, jag såg mycket sådan skit i min uppväxt. Pojkar i den miljön får ta så mycket mer skit än tjejer.. Kan tänka mig att det är etter värre nu. Men men, pojkar/killar/män ska bara ta skiten och hålla käften.. Bara kvinnors lidande är värt nyhetsmaterial. Där har det inte ändrats mycket.
Citera
2019-08-26, 01:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hur motiverar du förbudet med sexhandel mellan samtyckande och vuxna?

Jag hade inte haft något som helst emot prostitution om det ALLTID handlade om enskilda sexsäljare utan hallick/maffia bakom, utan svåra psykiska sjukdomar/beroende, med bakgrunder utan sexuella övergrepp/våldtäkt eller annan grov misshandel, utan självskadebeteende, vuxna, någorlunda ekonomiskt jämbördiga med kunderna, ej hemlösa, ej utkastade av föräldrarna, osv, du fattar.

Exempelvis en student som vill dryga ut kassan och som säljer sexuella tjänster till dem hon/han vill sälja till och tackar nej till dem hon/han inte vill sälja till.

I alla de andra fallen lägger jag enormt stort ansvar på köparen att inte utnyttja en annan människas sårbarhet och utsatthet. Ge dem pengar om "du" tycker synd om dem och vill hjälpa, men stoppa inte in din kuk i deras munnar, eller knulla dem i röven för att frugan därhemma aldrig låter dig göra det på henne.

Jag skulle kunna tänka mig en slags "fair trade" stämpel inom branschen. Alltså en avkriminalisering, men starkt reglerad bransch, som de flesta andra branscher.

Citat:
Du har vare sig forskning eller mänskliga rättigheter på din sida. Ska ditt ogillande vara skäl nog? Vad händer när andra människor börjar ogilla exempelvis aborter tillräckligt mycket?

Samtidigt är ju inte lättillgänglig och billig fitta en mänsklig rättighet heller. Alla lagar bygger på majoritetens känslor, eller vad kallar du det när majoriteten amerikaner i Alabama tex står och skriker om totalt abortförbjud för annars kommer helvetes eldar att sluka alla och guds vrede kommer krossa allt? Det blev totalförbud baserat på bibeln typ.

Citat:
Morallagar kan slå åt mer än ett håll, glöm inte det. Sedan finns det inget som säger att det politiska landskapet är hugget i sten. Snart kan du få se morallagar som riktas mot dig själv. Vi får se om du tycker det är lika trevligt då?

Absolut, allt förändras över tid. Det mesta går i cykler så det skulle inte förvåna mig om gamla konservativa "morallagar" kring hur en "riktig kvinna" får lov att leva och agera kom tillbaka, till exempel.
Senast redigerad av Jenny9 2019-08-26 kl. 01:47.
Citera
2019-08-26, 01:43
Medlem
Samma problem. Jag berätta att jag köpte sex åt min kuasin i Tyskland där de har ett socialsystem om man ej jobbar så att det ör ju ofta självmant,,??€
Citera
2019-08-26, 01:47
Medlem
Citat:
Jag hade inte haft något som helst emot prostitution om det ALLTID handlade om enskilda sexsäljare utan hallick/maffia, utan svåra psykiska sjukdomar/beroende, med bakgrunder utan sexuella övergrepp/våldtäkt eller annan grov misshandel, utan självskadebeteende, vuxna, någorlunda ekonomiskt jämbördiga med kunderna, ej hemlösa, ej utkastade av föräldrarna, osv, du fattar.

Exempelvis en student som vill dryga ut kassan och som säljer sexuella tjänster till dem hon/han vill sälja till och tackar nej till dem hon/han inte vill sälja till.

Om man inte kan motivera en lag mot just detta ska det förstås inte vara olagligt, så här borde vi direkt vara överens om en avkriminalisering.

De andra sakerna måste förstås även det ha argument för att motivera en lag. När det är lagligt, varför ska då inte sexköp få ordnas genom en webbsida t.ex. som då agerar hallick?
Citera
2019-08-26, 01:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Visste väl att det fanns en vettig ådra i dig. Jag anser också att ett förbud åt båda håll är det enda sunda alternativet. Dessutom inget 'straff' som innebär böter/fängelse utan på säljarsidan en en kartläggning av livsvillkor (utröna om det finns någon bakom) och på köparsidan en psykologisk utredning (utröna trauma/självbild). Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan vare sig köpa eller sälja sexuell 'tjänst'.

Ja, jag såg mycket sådan skit i min uppväxt. Pojkar i den miljön får ta så mycket mer skit än tjejer.. Kan tänka mig att det är etter värre nu. Men men, pojkar/killar/män ska bara ta skiten och hålla käften.. Bara kvinnors lidande är värt nyhetsmaterial. Där har det inte ändrats mycket.

Väldigt tänkvärt resonemang. Jag visste väl att där fanns en strimma hopp angående dig.

Samtidigt är det "vänstemedia" som SVT som försöker föra fram killarna som prostituerar sig också och många kvinnor inom socialtjänst och frivillig organisationer jobbar med och hjälper killarna också.
Citera
2019-08-26, 02:00
Avslutad
Citat:
Om man inte kan motivera en lag mot just detta ska det förstås inte vara olagligt, så här borde vi direkt vara överens om en avkriminalisering.

De andra sakerna måste förstås även det ha argument för att motivera en lag. När det är lagligt, varför ska då inte sexköp få ordnas genom en webbsida t.ex. som då agerar hallick?

Men marknaden måste vara reglerad det håller du med om eller hur?
Citera
2019-08-26, 02:07
Medlem
Citat:
Men marknaden måste vara reglerad det håller du med om eller hur?

Nej inte alls, jag är libertarian och är sällan för regleringar.
Citera
2019-08-26, 02:56
Avslutad
Citat:
Nej inte alls, jag är libertarian och är sällan för regleringar.

Ok. Var finns det en fri marknad utan regleringar? Vilket/vilka land/länder? Jag måste ha något konkret exempel för att veta exakt vad du menar och hur det ser ut i länder med en fri marknad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in