Citat:
Herregud, vad du går igång. Tror du att prostitution är den enda verksamheten här i världen där människor far illa? Det verkar mer som att du mest styrs av känslor i den här frågan. Jag menar barnsoldater, narkotikakrig, globala riskkapitalbolag. Där kan vi börja snacka cynism.
För ser du rent krasst på saken, det har funnits prostitution i hela världen, genom hela historien oavsett om det varit förbjudet eller inte. Det kommer heller aldrig att upphöra. Lika lite som gangsters kommer bry sig om att de innehar olagliga vapen, finanseliten skulle bry sig om att hela samhällen dör i plågor av deras giftiga ämnen, de kommer hitta sätt att kringgå lagar. Alltid.
För ser du rent krasst på saken, det har funnits prostitution i hela världen, genom hela historien oavsett om det varit förbjudet eller inte. Det kommer heller aldrig att upphöra. Lika lite som gangsters kommer bry sig om att de innehar olagliga vapen, finanseliten skulle bry sig om att hela samhällen dör i plågor av deras giftiga ämnen, de kommer hitta sätt att kringgå lagar. Alltid.
Ja prostitution, kriminalitet och krig/konflikter har funnits i världen lite varstans alltid. Men vi jobbar på att stävja detta eller hur?
Citat:
Det människorättsrörelserna, antar jag, försöker göra är att ta bort stigmatiseringen av horan. Eftersom du aldrig kommer kunna hindra människor ifrån att prostituera sig, betala för sex, supa, knarka eller spela bort hus och familj eller bara tjäna en jävla massa pengar genom att gå över lik så är väl tanken ifrån deras sida att om vi försöker minimera skadeverkningarna genom reglering så är det ett bättre alternativ än att kalla horor och torskar för icke önskvärda i ett samhälle och därmed tvinga dem underground. Istället säga att ni får syssla med det där, sköt det snyggt bara. Och var rädda om er.
Stigmatiseringen av horan och torsken (mer på senare tid) sitter avgrundsdjup i folk och personligen tror jag inte det kommer försvinna om prostitution är lagligt eller ej.
Citat:
Min erfarenhet är också att Svensson-svenskar, inte bara feminister, har en märkligt konservativ syn på sex. Som att det vore något heligt altare.
Helt ärligt, de enda puritaner jag sett här och på många andra ställen på nätet är de sk. "antifeministerna". Så till den grad de lägger sig i kvinnors sexualitet och sexliv tex vem/hur många de knullar, om de föder barn eller inte, hur de klär sig, sminkar sig, vad som är naturligt för dem osv är svårt att hitta någon motsvarighet på.
Citat:
Flera gånger i min ungdom när jag var över till Danmark förvånades jag över att danska tjejer var så avslappnade i sitt förhållande till män. De fattade ju att man vill ligga med dem men de utgick liksom inte ifrån att man bara för den sakens skull tänkte börja hänga fast vid dem likt en fästing. Ett ligg är ett ligg, inget mer med det.
Jag har bott och knullat runt en del i Danmark, danskarna är härliga, de har en slags fräsch-het över sig, tankarna går till 70-tals gladporr.
Citat:
Knullar man någon innebär det tydligen att man skrivit på ett äktensskapskomtrakt.
Jag upplevde att det gällde att vara tydlig: "Jag trivs med att vara singel och jag är inte ute efter ett förhållande just nu" tex....... helst innan sexet. En del män började kalla mig "finis", "älskling" dagen efter, på den tiden om det hände kunde jag inte komma utanför dörren snabbt nog.
Citat:
Men en sak jag skulle vilja fråga dig. Porrfilm? Hur ser du på det? Du kan inte komma och påstå att tjejerna som medverkar i dem inte gör det för pengar. Dessutom till allmän beskådning samt för att för evigt förevigas på nätet.
Hur vet man att många av de tjejerna inte är sextrafikerade? Därför som jag slutade titta på "människoporr" och gick över till Hentai 100%.
Citat:
Du har, i min mening poänger, i det du säger. Att du till viss del drar på dig avsky är för att ensidigt proklamerar för att det skall finnas lättillgängliga horor för alla, utan att belysa att branschen faktiskt gör illa folk.
Och kom nu inte med dravel om gruvarbetare etc. Inom min bransch(anläggning)förekommer det dödsolyckor, men vi gör ju allt vi kan för att folk skall må bra. Men det blir dyrare. Är du beredd att betala det priset?
Och kom nu inte med dravel om gruvarbetare etc. Inom min bransch(anläggning)förekommer det dödsolyckor, men vi gör ju allt vi kan för att folk skall må bra. Men det blir dyrare. Är du beredd att betala det priset?
Om man läser på prostitutionsforumet så nej. Enligt dem ska fitta vara lättillgängligt och billigt.
Citat:
Man jobbar på att stävja vissa företeelser. Tex dödsolyckor på arbetsplatserna. Ingen inbillar sig nog att man kan ta bort det 100%, men man kan jobba på att stävja "skiten".