2019-08-25, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Herregud, vad du går igång. Tror du att prostitution är den enda verksamheten här i världen där människor far illa? Det verkar mer som att du mest styrs av känslor i den här frågan. Jag menar barnsoldater, narkotikakrig, globala riskkapitalbolag. Där kan vi börja snacka cynism.
För ser du rent krasst på saken, det har funnits prostitution i hela världen, genom hela historien oavsett om det varit förbjudet eller inte. Det kommer heller aldrig att upphöra. Lika lite som gangsters kommer bry sig om att de innehar olagliga vapen, finanseliten skulle bry sig om att hela samhällen dör i plågor av deras giftiga ämnen, de kommer hitta sätt att kringgå lagar. Alltid.

Ja prostitution, kriminalitet och krig/konflikter har funnits i världen lite varstans alltid. Men vi jobbar på att stävja detta eller hur?

Citat:
Det människorättsrörelserna, antar jag, försöker göra är att ta bort stigmatiseringen av horan. Eftersom du aldrig kommer kunna hindra människor ifrån att prostituera sig, betala för sex, supa, knarka eller spela bort hus och familj eller bara tjäna en jävla massa pengar genom att gå över lik så är väl tanken ifrån deras sida att om vi försöker minimera skadeverkningarna genom reglering så är det ett bättre alternativ än att kalla horor och torskar för icke önskvärda i ett samhälle och därmed tvinga dem underground. Istället säga att ni får syssla med det där, sköt det snyggt bara. Och var rädda om er.

Stigmatiseringen av horan och torsken (mer på senare tid) sitter avgrundsdjup i folk och personligen tror jag inte det kommer försvinna om prostitution är lagligt eller ej.

Citat:
Min erfarenhet är också att Svensson-svenskar, inte bara feminister, har en märkligt konservativ syn på sex. Som att det vore något heligt altare.

Helt ärligt, de enda puritaner jag sett här och på många andra ställen på nätet är de sk. "antifeministerna". Så till den grad de lägger sig i kvinnors sexualitet och sexliv tex vem/hur många de knullar, om de föder barn eller inte, hur de klär sig, sminkar sig, vad som är naturligt för dem osv är svårt att hitta någon motsvarighet på.

Citat:
Flera gånger i min ungdom när jag var över till Danmark förvånades jag över att danska tjejer var så avslappnade i sitt förhållande till män. De fattade ju att man vill ligga med dem men de utgick liksom inte ifrån att man bara för den sakens skull tänkte börja hänga fast vid dem likt en fästing. Ett ligg är ett ligg, inget mer med det.

Jag har bott och knullat runt en del i Danmark, danskarna är härliga, de har en slags fräsch-het över sig, tankarna går till 70-tals gladporr.

Citat:
Knullar man någon innebär det tydligen att man skrivit på ett äktensskapskomtrakt.

Jag upplevde att det gällde att vara tydlig: "Jag trivs med att vara singel och jag är inte ute efter ett förhållande just nu" tex....... helst innan sexet. En del män började kalla mig "finis", "älskling" dagen efter, på den tiden om det hände kunde jag inte komma utanför dörren snabbt nog.

Citat:
Men en sak jag skulle vilja fråga dig. Porrfilm? Hur ser du på det? Du kan inte komma och påstå att tjejerna som medverkar i dem inte gör det för pengar. Dessutom till allmän beskådning samt för att för evigt förevigas på nätet.

Hur vet man att många av de tjejerna inte är sextrafikerade? Därför som jag slutade titta på "människoporr" och gick över till Hentai 100%.

Citat:
Du har, i min mening poänger, i det du säger. Att du till viss del drar på dig avsky är för att ensidigt proklamerar för att det skall finnas lättillgängliga horor för alla, utan att belysa att branschen faktiskt gör illa folk.
Och kom nu inte med dravel om gruvarbetare etc. Inom min bransch(anläggning)förekommer det dödsolyckor, men vi gör ju allt vi kan för att folk skall må bra. Men det blir dyrare. Är du beredd att betala det priset?

Om man läser på prostitutionsforumet så nej. Enligt dem ska fitta vara lättillgängligt och billigt.

Citat:
Seså, skitungar. Nu ligger den här, låt oss diskutera hur vi kan minimera skadeverkningarna av företeelsen. Förbud fungerar ju uppenbarligen inte.

Man jobbar på att stävja vissa företeelser. Tex dödsolyckor på arbetsplatserna. Ingen inbillar sig nog att man kan ta bort det 100%, men man kan jobba på att stävja "skiten".
Citera
2019-08-25, 22:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Man jobbar på att stävja vissa företeelser. Tex dödsolyckor på arbetsplatserna. Ingen inbillar sig nog att man kan ta bort det 100%, men man kan jobba på att stävja "skiten".

Du kan få bort dödsolyckor på arbetsplatser helt genom att ta bort arbete. Du kan få bort sexhandel genom att ta bort människor. Det slutar alltid på samma sätt för er kommunister. Inget pris är för högt för att nå det perfekta samhället som väntar som en kruka guld vid regnbågens slut.

Med era argument så skulle exempelvis hästridning och ishockey förbjudas, eftersom det är betydligt farligare än att arbeta på en legal bordell.

Men egentligen är ni ju sexmoralister, även om det är jävligt svårt att erkänna. Varför vill du annars stävja vuxna människor som har sex i samtycke?
Citera
2019-08-25, 23:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Inte omöjligt men jag tror tjejer rent generellt blir mer benägna att göra slut om de haft sex med många så det är en sak jag skulle överväga. Det gäller oavsett om hon tagit betalt för sexet eller inte.

Du tror inte att män blir mer benägna att göra slut om de haft sex med många? Vilka tjejer tror du vill ha en man som torskat runt?
Citera
2019-08-25, 23:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Fast det är bara en åsikt du har. Jag kunde inte bry mig mindre vad du tycker om mig. Dessutom hör det inte till sakfrågan. Du har slut på argument, därför försöker du med personangrepp. Det borde du väl fatta vid det här laget att det inte biter på mig?

Ja, sexarbetare samtycker till att ligga med sina kunder mot ersättning. Utan samtycke fanns inget avtal. Allt kan köpas och säljas. Du har också ditt pris. Du har bara huvudet för djupt begravet i ditt eget arsle för att inse detta faktum.

Det är lätt att sitta och förfasa sig över sexhandel när man har fittan fullpumpad flera gånger i veckan alldeles gratis, och man tillhör medelklass eller övre medelklass i världens mest kvinnocurlande land (tills fasaden rämnar vilket den håller på att göra nu).

Intressant nog kan ni inte dölja ert förakt. Speaks volumes! Fasaden att ni värnar utsatta tjejer är ju helt raserad vid det här laget. Det här handlar om ditt ego, det är därför du blir så pass upprörd.

Jag har inte argumenterat utifrån att jag värnar någon i denna diskussion. Jag har diskuterat utifrån hur vidriga torskar är.
Att sen många horor far illa är ett helt givet faktum och ska man se det ur helt deras perspektiv får man ta in skaderisken i beräkningen.
Men nu ser jag det främst utifrån vilket samhälle jag vill ha. Och jag är övertygad om att det inte är bra för ett samhälle att ha bordeller i vart och vartannat gatuhörn.
Du får nog fortsätta med dina tragiska knullresor till Danmark och vidare ner i Europa i fortsättningen också.
Citera
2019-08-25, 23:15
Avslutad
Citat:
Du kan få bort dödsolyckor på arbetsplatser helt genom att ta bort arbete. Du kan få bort sexhandel genom att ta bort människor. Det slutar alltid på samma sätt för er kommunister. Inget pris är för högt för att nå det perfekta samhället som väntar som en kruka guld vid regnbågens slut.

Med era argument så skulle exempelvis hästridning och ishockey förbjudas, eftersom det är betydligt farligare än att arbeta på en legal bordell.

Men egentligen är ni ju sexmoralister, även om det är jävligt svårt att erkänna. Varför vill du annars stävja vuxna människor som har sex i samtycke?

Lugna ner dig nu, du börjar bli hysterisk.

Lyssna, jag hade inte haft något som helst emot prostitution om det ALLTID handlade om enskilda sexsäljare utan hallick/maffia, utan svåra psykiska sjukdomar/beroende, med bakgrunder utan sexuella övergrepp/våldtäkt eller annan grov misshandel, utan självskadebeteende, vuxna, någorlunda ekonomiskt jämbördiga med kunderna, ej hemlösa, ej utkastade av föräldrarna, osv, du fattar.

Exempelvis en student som vill dryga ut kassan och som säljer sexuella tjänster till dem hon/han vill sälja till och tackar nej till dem hon/han inte vill sälja till.

I alla de andra fallen lägger jag enormt stort ansvar på köparen att inte utnyttja en annan människas sårbarhet och utsatthet. Ge dem pengar om "du" tycker synd om dem och vill hjälpa, men stoppa inte in din kuk i deras munnar, eller knulla dem i röven för att frugan därhemma aldrig låter dig göra det på henne.

"Sexmoralist" har jag fanimej aldrig blivit kallad
Senast redigerad av Jenny9 2019-08-25 kl. 23:23.
Citera
2019-08-25, 23:18
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Den ligger under feminism eftersom WW vill motarbeta kvinnor med allt han kan. Feminismen beskylls för allting från pojkars skolresultat till sexköpslagen.

Jag är inte helt för principen av "minska skadeverkningar". Ska vi resonera så om allting kan vi ge fan i att ha lagar som förbjuder överhuvudtaget, eftersom det är bättre att saker och ting sker i dagsljus.

Och nej, jag kommer aldrig sitta vid samma köksbord som en torskjävel. Som dessutom skyltar med och är stolt över sitt bordellpippande. En sån man är värd noll i mina ögon.

Jämför med knark. Sverige har inte direkt lyckats särskilt väl med att minska baksidorna av droger. Just på grund av den där översittarmentaliteten att vilja döma folk hela tiden. Och stigmatiseringen.

Då kanske det är bättre att de som är heroinister får sitt metadon på ett reglerat sätt istället för att tvingas stjäla ihop pengar till skiten. Sprututbytesprogram, mottagningar där de kan få substitut etc.
I knarket har du ju dessutom en väldigt stor anledning till att många prostituerar sig. Istället för att hjälpa dem, säger vi att deras beteende är omoraliskt och stänger ute dem. Och spottar på dem. Så de hänvisas till att dra in till knarket via att sälja sex istället.
Citera
2019-08-25, 23:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Varför ska koppleri i samtycke vara olagligt. Du tyckte ju nyss att det var okey för sexarbetare att ta emot kunder i sin egen lägenhet. Just detta omöjliggör kopplerilagen, eftersom hyresvärden blir åtalad för koppleri om de inte vräker kvinnan. Är det fair and square i din värld eller?

Jag struntar för övrigt i om skitnödiga moralister mår illa. Det är snarare en fördel! Du spelar i samma liga som islamister som vill stoppa Pride och straffa homosexuella.

Visst gör jag det, islamist ftw 😁
Du är lika galen som feministerna på forumet som tillskriver en sexistepitet och annat trams.
Nä men det var väldigt tråkigt att du inte kan tänka längre än kuken räcker. Och det verkar inte vara särskilt långt. Men, man brukar ju säga att man inte kan ändra andra utan enbart sig själv.

Så...
Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan och förstånd att se skillnaden.
Citera
2019-08-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du tror inte att män blir mer benägna att göra slut om de haft sex med många? Vilka tjejer tror du vill ha en man som torskat runt?

Nej jag tror inte det påverkar män på samma sätt och hur tjejer ser på en man som torskat runt är helt deras sak att avgöra. Båda frågorna är OT.
Citera
2019-08-25, 23:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jämför med knark. Sverige har inte direkt lyckats särskilt väl med att minska baksidorna av droger. Just på grund av den där översittarmentaliteten att vilja döma folk hela tiden. Och stigmatiseringen.

Då kanske det är bättre att de som är heroinister får sitt metadon på ett reglerat sätt istället för att tvingas stjäla ihop pengar till skiten. Sprututbytesprogram, mottagningar där de kan få substitut etc.
I knarket har du ju dessutom en väldigt stor anledning till att många prostituerar sig. Istället för att hjälpa dem, säger vi att deras beteende är omoraliskt och stänger ute dem. Och spottar på dem. Så de hänvisas till att dra in till knarket via att sälja sex istället.

Jag är förespråkare av att ge heroinister sprutor och drogberoende människor hjälp. Vem som helst som har något innanför pannbenet förstår att en heroinist inte bara kan sluta.
Jag tycker dock inte att det är jämförbart med prostitution. Droger drabbar den som använder det. Den personen utnyttjar inte någon annan. Möjligen själ den och då är det ju en brottslig handling och hanteras därefter. Men en man som köper sex av en heroinist som gör vad som helst för sitt nästa fix är helt okej??

Dessutom har jag sagt att jag inte tycker det ska vara olagligt med prostitution men det ska inte stöttas av samhället genom att man låter folk smälla upp bordeller i stan.
Citera
2019-08-25, 23:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Många svenska kvinnor, likt du själv och Jenny, är fullkomligt avskyvärda, och ni ska motarbetas. Får ni bestämma så får vi ett totalitärt samhälle.

Att sitta vid samma köksbord som en sexköpare har du sannolikt redan gjort, eftersom olika undersökningar tydligt visat att sexköpare är helt vanliga män. Det kan vara din far, din farfar, din bror, din pojkvän eller din make.

Det är ganska lågpannat att försöka stigmatisera en sådan grupp. Men du gör det i egenintresse förstås. Svenska kvinnor vet att de inte har något att komma med, och är därför livrädda för sexhandel. Fy fan vilka ynkliga små fegisar ni är.

Visst, whatever gets you through the day
Citera
2019-08-25, 23:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nej jag tror inte det påverkar män på samma sätt och hur tjejer ser på en man som torskat runt är helt deras sak att avgöra. Båda frågorna är OT.

Det är inte alls OT. Högst relevanta för ämnet.
Citera
2019-08-25, 23:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Svenska kvinnor är maktens lydiga fårskock, och har väldigt svårt för sådant som kritiskt tänkande och källkritik. Det är extra tydligt i sexhandelsfrågan, eftersom det här dessutom handlar om att försvara sina privilegier och sitt egenintresse.

Säger han som köpt judehysterin med hull och hår...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in