2019-08-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej men du är ju ändå en ja-sägare till bordeller och koppleri. Och du behandlade prostitution som om det vore vilket arbete som helst tidigare i diskussionen.
Om du inte kan tänka dig att dejta en prostituerad så är det kanske inte jämförbart med vilket arbete som helst. Eller finns det fler yrkeskategorier du inte skulle dejta av skälet att de jobbar med just det yrket?
Och sedan undrar jag, varför skulle du inte vilja dejta en prostituerad?

Det finns massor av tjejer jag inte skulle dejta men det betyder inte att jag vill förbjuda dem att vara annorlunda. De är inte skyldiga att rätta sig efter mina preferenser. Jag skulle t.ex. aldrig dejta någon som jobbar med feminism.
Citera
2019-08-25, 21:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det finns massor av tjejer jag inte skulle dejta men det betyder inte att jag vill förbjuda dem att vara annorlunda. De är inte skyldiga att rätta sig efter mina preferenser. Jag skulle t.ex. aldrig dejta någon som jobbar med feminism.

Tycker du att det är jämförbart att vara prostituerad och att arbeta med feminism?
Feminismen är ju en ideologi, så du vill inte dejta någon som förespråkar den ideologin. Okej.

Vad är anledningen till att du inte vill dejta en prostituerad? Hon är antagligen inte någon feminist.
Citera
2019-08-25, 21:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Den är inte hårfin. Det är en enorm skillnad på att ha bordeller i gatuhörn i stan och att någon individ enskilt tar hem sexköpare. Herregud.

Enligt den danska SFI-rapporten (danska Socialstyrelsen) och Nya Zeelands utredning av avkriminaliseringen, så är lagliga bordeller det i särklass säkraste sättet att sälja sex på.

Det är ju ganska tydligt att du motsätter dig sexhandel av moralistiska skäl, du är ju fullkomligt rabiat. Typiskt svenska kvinnor faktiskt. Vilken lokal som används är väl inte mycket att orda om egentligen. Nåväl, verkligheten kommer att hinna ikapp er också, era lögnerskor...
Citera
2019-08-25, 21:29
Medlem
Moral är egentligen den enda legitima anledningen att förbjuda sexköp. Det blir ju bara patetiskt att börja prata om vilja och ovilja för att ha anledning att måla upp män som våldtäktsmän likt feministerna gör.
Citera
2019-08-25, 21:29
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
https://www.regeringen.se/artiklar/2016/10/den-svenska-sexkopslagen-har-varit-framgangsrik/

Kommer fler länkar...måste ta dem en och en.
http://proletaren.se/artikel/torskarnas-valdtaktsfantasier-ar-sagas-vardag

https://www.svd.se/prostituerade-och-kriminella-vittnar-om-sexovergrepp

Det finns hur mycket vidrigt somhelst att läsa om detta. Det är också så att man i både Amsterdam och Tyskland haft problem med annan kriminalitet och stök relaterat till prostitution, bordellerna e.t.c.

Det hör inte hemma i ett modernt samhälle. Det är en sjuk jävla syn på människan att man ska kunna betala sig till rätten att använda en annan människas kropp. Det är ett sorts övergrepp som sker mellan fyra ögon, jag skulle nästan likna det vid att återskaffa slaveriet, med tanke på hur utsatta många sexsäljare är.
Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan försvara det och tycka att det är rimligt att ha fullt legalt i ett civiliserat samhälle.
Frivilligheten går ej heller att avgöra med säkerhet, så då är det helt enkelt bättre att förbjuda det.
Samt att de äckel till män som vill använda prostituerade för att uppfylla sina vidriga porrfilmsfantasier inte borde få utlopp för det, snarare borde de läggas in på psyket för behandling.

Herregud, vad du går igång. Tror du att prostitution är den enda verksamheten här i världen där människor far illa? Det verkar mer som att du mest styrs av känslor i den här frågan. Jag menar barnsoldater, narkotikakrig, globala riskkapitalbolag. Där kan vi börja snacka cynism.
För ser du rent krasst på saken, det har funnits prostitution i hela världen, genom hela historien oavsett om det varit förbjudet eller inte. Det kommer heller aldrig att upphöra. Lika lite som gangsters kommer bry sig om att de innehar olagliga vapen, finanseliten skulle bry sig om att hela samhällen dör i plågor av deras giftiga ämnen, de kommer hitta sätt att kringgå lagar. Alltid.

Det människorättsrörelserna, antar jag, försöker göra är att ta bort stigmatiseringen av horan. Eftersom du aldrig kommer kunna hindra människor ifrån att prostituera sig, betala för sex, supa, knarka eller spela bort hus och familj eller bara tjäna en jävla massa pengar genom att gå över lik så är väl tanken ifrån deras sida att om vi försöker minimera skadeverkningarna genom reglering så är det ett bättre alternativ än att kalla horor och torskar för icke önskvärda i ett samhälle och därmed tvinga dem underground. Istället säga att ni får syssla med det där, sköt det snyggt bara. Och var rädda om er.

Min erfarenhet är också att Svensson-svenskar, inte bara feminister, har en märkligt konservativ syn på sex. Som att det vore något heligt altare. Därför kanske de gillar muslimer så bra. Flera gånger i min ungdom när jag var över till Danmark förvånades jag över att danska tjejer var så avslappnade i sitt förhållande till män. De fattade ju att man vill ligga med dem men de utgick liksom inte ifrån att man bara för den sakens skull tänkte börja hänga fast vid dem likt en fästing. Ett ligg är ett ligg, inget mer med det.
Jag träffade en gång ett gäng danska flygvärdinnor, spelade biljard med dem, irriterande nog var jag inte världsmästare den gången och förlorade några matcher. Jag kommer mest ihåg det av den anledningen att tjejen jag följde med hem hade sånt där riktigt silkesmjukt skinn. Det var som att stryka på en sammetsduk. Jag kunde liksom inte sluta smeka henne över ryggen.

Hursomhelst, på morgonen när vi käkade frukost var jag lite förvånad över att hon var så avslappnad gällande vår natt tillsammans. Hon bara skrattade och sa att hon var förvånad över hur svenskar alltid skall komplicera till allt. Vi hade en bra natt ihop, vi äter frukost nu, jag kör dig dit du vill och sedan lever vi våra liv.
Jag som svensk var lite ovan med den där okomplicerade hållningen hos en kvinna. Samma sak i Tyskland, de är lite strama ibland men de ser på sex på ett betydligt mer naturligt vis än vad jag upplever man gör i Sverige. Svenskar verkar tro att världen håller på att gå under om folk knullar. Öht verkar svenskar vara rätt puritanska, engelsmän kan väl lite samma tendenser.
Knullar man någon innebär det tydligen att man skrivit på ett äktensskapskomtrakt.

Men en sak jag skulle vilja fråga dig. Porrfilm? Hur ser du på det? Du kan inte komma och påstå att tjejerna som medverkar i dem inte gör det för pengar. Dessutom till allmän beskådning samt för att för evigt förevigas på nätet.
Där har du dessutom riktigt grova saker, två kukar i varje hål, förnedringssex och riktigt jävla sjuka grejer. Tror du att de tjejerna som ställer upp på det gör det gratis. Alltså prostitution.
90% av all porr är fanimig grövre och råare än vad som händer på bordeller, misstänker jag.

Citat:
Du får nog komma med dina argument och inte bara slänga fram en massa länkar om du vill övertyga. Du var nyss med på att det inte borde vara olagligt för en prostituerad att ta hem en kille och ha sex med honom men nu säger du "Det hör inte hemma i ett modernt samhälle. Det är en sjuk jävla syn på människan att man ska kunna betala sig till rätten att använda en annan människas kropp.", har du ändrat dig? Bör det vara olagligt eller inte?

Man får skilja på vad man själv personligen inte gillar och vad som bör vara olagligt.
Tack för en liten balansering av diskussionen.
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Regeringen och proletären som källor? Seriöst?

Inte konstigt att landet går åt helvete när en människa som påstår sig ha akademisk utbildning kan vara så jävla korkad.

Jag har drygt tio års samlad kunskap, akademisk och praktisk av prostitutionsfrågan.

Det finns inga som helst belägg för att lagen är effektiv eller hjälper sexsäljare. Det finns gott om vetenskapliga belägg för motsatsen. Sexköpslagen är en morallag och en ideologisk produkt av sura klimakteriekärringar som inte klarar av sexuell konkurrens från unga snygga tjejer.

Läs min evidenstråd från början till slut:

(FB) Stora evidenstråden för avkriminalisering av sexhandel

Du har, i min mening poänger, i det du säger. Att du till viss del drar på dig avsky är för att ensidigt proklamerar för att det skall finnas lättillgängliga horor för alla, utan att belysa att branschen faktiskt gör illa folk.
Och kom nu inte med dravel om gruvarbetare etc. Inom min bransch(anläggning)förekommer det dödsolyckor, men vi gör ju allt vi kan för att folk skall må bra. Men det blir dyrare. Är du beredd att betala det priset?
Senast redigerad av Djupfrys 2019-08-25 kl. 21:37.
Citera
2019-08-25, 21:30
Medlem
Citat:
Tycker du att det är jämförbart att vara prostituerad och att arbeta med feminism?
Feminismen är ju en ideologi, så du vill inte dejta någon som förespråkar den ideologin. Okej.

Vad är anledningen till att du inte vill dejta en prostituerad? Hon är antagligen inte någon feminist.

Du frågar ofta om saker är jämförbara, vad är relevansen i dessa frågor?
Det finns som sagt var många kvinnor som gör val som är oacceptabla för mig och som jag därför aldrig skulle dejta, men det är inget argument för att förbjuda det de gör. Det ska t.ex. inte vara olagligt att jobba med feminism bara för att det går fetbort för min del.
Citera
2019-08-25, 21:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Enligt den danska SFI-rapporten (danska Socialstyrelsen) och Nya Zeelands utredning av avkriminaliseringen, så är lagliga bordeller det i särklass säkraste sättet att sälja sex på.

Det är ju ganska tydligt att du motsätter dig sexhandel av moralistiska skäl, du är ju fullkomligt rabiat. Typiskt svenska kvinnor faktiskt. Vilken lokal som används är väl inte mycket att orda om egentligen. Nåväl, verkligheten kommer att hinna ikapp er också, era lögnerskor...

Som jag tidigare sagt så bryr du dig inte om någons säkerhet så skippa det kortet. Om du iallafall kunde vara ärlig angående din ståndpunkt hade det varit något lättare att diskutera frågan.
Citera
2019-08-25, 21:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Regeringens sida är en fullt seriös sida. Det andra är berättelser från prostituerade. Det har konstaterats att prostitutionen både i Tyskland och Amsterdam dragit med sig diverse oönskade effekter i form av stök och kriminalitet.

Du ger blanka fan i sexarbetarna. Ditt huvudsakliga syfte i frågan är att legalisera prostitution för att du ser ner på kvinnor och du tycker och vill att de ska finnas tillgängliga för dig när du har behov för det. Du ser ju inte människor, du ser varor.

Dina försök att få det att framstå som att du bryr dig ett dugg om ifall sexarbetarna har det bra eller ej stinker. Förresten, hela du stinker.
Jag kan ge mig fasen på att du inte bryr dig om ifall det är ett traffickingoffer eller en frivillig prostituerad du sätter på, bara du får känna dig överlägsen.
Just det, jag glömde att du ju tror att kvinnor vill bli våldtagna också, så det är ju inte speciellt överraskande att mer än gärna ser bordeller i varje gathörn.

Du begriper inte att det är den svenska regeringens ideologiska produkt, med rötter i radikal och djupröd feminism? Regeringen är en part i målet.

Tyskland har för övrigt en fjärdedel så många fall som Sverige av människohandel per capita sexarbetare.

Mitt syfte med att vilja avkriminalisera sexhandel är fullkomligt underordnat. Det är fakta som gäller, och fakta backar upp mitt case. Hur mycket bryr du dig själv om sexarbetare? Inte ett dyft så klart. Du uppfattar dem som ett hot mot fittmonopolet, det är ditt problem.

Sedan är det så att mer än 90 % av sexarbetarna inte heller vill ha lagen, för att de uppfattar den som farlig för deras arbetsmiljö, och dessutom diskriminerande (exempelvis att de inte får sälja sex i sin egen lägenhet p.g.a. kopplerilagen).

Det här är en strid ni inte kan vinna på sikt, dels på grund av den kraftigt ökande grova invandrarrelaterade brottsligheten, och helt enkelt därför att ni inte har ett case.
Citera
2019-08-25, 21:33
Avslutad
Citat:
Jaja men detta har han inte tänkt på givetvis, eftersom det enda det handlar om är att han ska få kvinnor serverade när det passar honom och att få känna sig överlägsen, som den lilla ynkrygg han är.

Judefrågan är nog bara gällande när den passar hans vilja.

Precis.

Likaså när det gäller den "fria viljan" och att var och en ska bestämma över sina egna liv, som om vi gjort det någonsin.
Citera
2019-08-25, 21:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du frågar ofta om saker är jämförbara, vad är relevansen i dessa frågor?
Det finns som sagt var många kvinnor som gör val som är oacceptabla för mig och som jag därför aldrig skulle dejta, men det är inget argument för att förbjuda det de gör. Det ska t.ex. inte vara olagligt att jobba med feminism bara för att det går fetbort för min del.

Varför vill du inte svara på frågan?
Den löd som följer: varför vill du inte dejta en prostituerad?
Citera
2019-08-25, 21:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Som jag tidigare sagt så bryr du dig inte om någons säkerhet så skippa det kortet. Om du iallafall kunde vara ärlig angående din ståndpunkt hade det varit något lättare att diskutera frågan.

Du kommer med falska dikotomier. Det är fullt möjligt att värna sin rätt att köpa sexuella tjänster OCH att värna sexarbetare på en och samma gång. Många av dem är behagliga att ha att göra med, till skillnad från er vänsterfeminister och bittra nuckor.

Lagstiftningen i Sverige spelar dessutom ingen större roll för mina möjligheter att köpa sex om jag så önskar. Sexköp är lagligt i Danmark (har t.o.m. öppna bordeller), och i Finland, samt i större delen av Europa. En timme med flyg och jag står mitt i pussy heaven? Vad är ditt problem förresten? Du har någon diagnos eller?
Citera
2019-08-25, 21:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Precis.

Likaså när det gäller den "fria viljan" och att var och en ska bestämma över sina egna liv, som om vi gjort det någonsin.

Problemet de har här är att vi är för smarta för dem
Detta ständiga babblande om säkerheten för sexarbetarna tror jag inte ett skit på. Särskilt inte när det kommer från en torskjävel själv. Om han hade brytt sig så mycket hade han givetvis inte köpt sex alls.
Det enda som florerar i skallen på såna är enklast möjliga väg till knull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in