2019-08-25, 21:59
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Mitt problem är såna vidriga svin som du representerar. Ytterligare frågor på det?

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Varför är man ett "vidrigt svin" när man betalar för en tjänst som utannonseras av en samtyckande vuxen kvinna? Problemet verkar onekligen ligga i ditt eget psyke.

Jag tycker feminister är vidriga svin, som förnekar vuxna människor frihet och privatliv.

Kärlek börjar med bråk och slutar med barnbidrag

Taggar ni inte ner nu kommer ni som straff säkert om några år befinna er vid samma köksbord en vanlig normal morgon, kasta kaffekoppar på varandra och skrika åt varandra hur jävla korkade ni kunde vara som slog era påsar ihop.
För övrigt är jag lite frågande till varför prostitutionsfrågor ligger under feministforat. Det är långt ifrån bara feminister som har problem med företeelsen. Sexköpslagen har stort stöd bland hela befolkningen. Frågan borde ligga under politik.

Seså, skitungar. Nu ligger den här, låt oss diskutera hur vi kan minimera skadeverkningarna av företeelsen. Förbud fungerar ju uppenbarligen inte.
Citera
2019-08-25, 22:01
Medlem
Citat:
Okej, men du hade kunnat dejta en tjej som tidigare arbetat som hora?

Inte omöjligt men jag tror tjejer rent generellt blir mer benägna att göra slut om de haft sex med många så det är en sak jag skulle överväga. Det gäller oavsett om hon tagit betalt för sexet eller inte.
Citera
2019-08-25, 22:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du är ett vidrigt svin eftersom du skiter fullständigt i att kvinnor inte vill ligga med sluskiga torskar. Vad fan tror du egentligen, vilket lallaland lever du i? Tror du på allvar att horor VILL ligga med torskarna på bordellerna?

Som sagt, det kan vara lagligt med prostitution, men olagligt med bordeller och koppleri. Då stöttar inte samhället den sjuka synen på människor som slit och släng varor som torskar respresenterar.
Fy fan, jag mår illa när jag tänker på män som köper sex.

Fast det är bara en åsikt du har. Jag kunde inte bry mig mindre vad du tycker om mig. Dessutom hör det inte till sakfrågan. Du har slut på argument, därför försöker du med personangrepp. Det borde du väl fatta vid det här laget att det inte biter på mig?

Ja, sexarbetare samtycker till att ligga med sina kunder mot ersättning. Utan samtycke fanns inget avtal. Allt kan köpas och säljas. Du har också ditt pris. Du har bara huvudet för djupt begravet i ditt eget arsle för att inse detta faktum.

Det är lätt att sitta och förfasa sig över sexhandel när man har fittan fullpumpad flera gånger i veckan alldeles gratis, och man tillhör medelklass eller övre medelklass i världens mest kvinnocurlande land (tills fasaden rämnar vilket den håller på att göra nu).

Intressant nog kan ni inte dölja ert förakt. Speaks volumes! Fasaden att ni värnar utsatta tjejer är ju helt raserad vid det här laget. Det här handlar om ditt ego, det är därför du blir så pass upprörd.
Citera
2019-08-25, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Visst, vad betyder väl mänskliga rättigheter och mänsklig frihet?

Det är inte viktigt för er kommunister, det förstår jag. För de flesta andra är det viktigt.

Återigen, vad är problemet med att samtyckande och vuxna byter sexuella tjänster mot kapital?

Hahahaha hade de öppnat ett koncentrationsläger imorgon hade du rusat dit för att få anställning. Kanske till och med "forskat" lite?

I prostitutionsforumet sitter du och dina likar och klagar över att tyskarna nu instiftat lagar, tex att kondom måste användas vid oralsex. Många sitter och klagar över hur dyrt det är och hur glada de blir när de hittar en 19 årig tjej runt hörnan som bara tar 200.

Du sitter också och skriver om hur "behagliga" sexsäljarna är att ha att göra med. Är du dum på riktigt? Du är deras kund.......

Du förstår nog varför jag inte kan ta dig seriöst angående detta.
Senast redigerad av Jenny9 2019-08-25 kl. 22:11.
Citera
2019-08-25, 22:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du är ett vidrigt svin eftersom du skiter fullständigt i att kvinnor inte vill ligga med sluskiga torskar. Vad fan tror du egentligen, vilket lallaland lever du i? Tror du på allvar att horor VILL ligga med torskarna på bordellerna?

Som sagt, det kan vara lagligt med prostitution, men olagligt med bordeller och koppleri. Då stöttar inte samhället den sjuka synen på människor som slit och släng varor som torskar respresenterar.
Fy fan, jag mår illa när jag tänker på män som köper sex.

Varför ska koppleri i samtycke vara olagligt. Du tyckte ju nyss att det var okey för sexarbetare att ta emot kunder i sin egen lägenhet. Just detta omöjliggör kopplerilagen, eftersom hyresvärden blir åtalad för koppleri om de inte vräker kvinnan. Är det fair and square i din värld eller?

Jag struntar för övrigt i om skitnödiga moralister mår illa. Det är snarare en fördel! Du spelar i samma liga som islamister som vill stoppa Pride och straffa homosexuella.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-08-25 kl. 22:20.
Citera
2019-08-25, 22:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Herregud, vad du går igång. Tror du att prostitution är den enda verksamheten här i världen där människor far illa? Det verkar mer som att du mest styrs av känslor i den här frågan. Jag menar barnsoldater, narkotikakrig, globala riskkapitalbolag. Där kan vi börja snacka cynism.
För ser du rent krasst på saken, det har funnits prostitution i hela världen, genom hela historien oavsett om det varit förbjudet eller inte. Det kommer heller aldrig att upphöra. Lika lite som gangsters kommer bry sig om att de innehar olagliga vapen, finanseliten skulle bry sig om att hela samhällen dör i plågor av deras giftiga ämnen, de kommer hitta sätt att kringgå lagar. Alltid.

Det människorättsrörelserna, antar jag, försöker göra är att ta bort stigmatiseringen av horan. Eftersom du aldrig kommer kunna hindra människor ifrån att prostituera sig, betala för sex, supa, knarka eller spela bort hus och familj eller bara tjäna en jävla massa pengar genom att gå över lik så är väl tanken ifrån deras sida att om vi försöker minimera skadeverkningarna genom reglering så är det ett bättre alternativ än att kalla horor och torskar för icke önskvärda i ett samhälle och därmed tvinga dem underground. Istället säga att ni får syssla med det där, sköt det snyggt bara. Och var rädda om er.

Min erfarenhet är också att Svensson-svenskar, inte bara feminister, har en märkligt konservativ syn på sex. Som att det vore något heligt altare. Därför kanske de gillar muslimer så bra. Flera gånger i min ungdom när jag var över till Danmark förvånades jag över att danska tjejer var så avslappnade i sitt förhållande till män. De fattade ju att man vill ligga med dem men de utgick liksom inte ifrån att man bara för den sakens skull tänkte börja hänga fast vid dem likt en fästing. Ett ligg är ett ligg, inget mer med det.
Jag träffade en gång ett gäng danska flygvärdinnor, spelade biljard med dem, irriterande nog var jag inte världsmästare den gången och förlorade några matcher. Jag kommer mest ihåg det av den anledningen att tjejen jag följde med hem hade sånt där riktigt silkesmjukt skinn. Det var som att stryka på en sammetsduk. Jag kunde liksom inte sluta smeka henne över ryggen.

Hursomhelst, på morgonen när vi käkade frukost var jag lite förvånad över att hon var så avslappnad gällande vår natt tillsammans. Hon bara skrattade och sa att hon var förvånad över hur svenskar alltid skall komplicera till allt. Vi hade en bra natt ihop, vi äter frukost nu, jag kör dig dit du vill och sedan lever vi våra liv.
Jag som svensk var lite ovan med den där okomplicerade hållningen hos en kvinna. Samma sak i Tyskland, de är lite strama ibland men de ser på sex på ett betydligt mer naturligt vis än vad jag upplever man gör i Sverige. Svenskar verkar tro att världen håller på att gå under om folk knullar. Öht verkar svenskar vara rätt puritanska, engelsmän kan väl lite samma tendenser.
Knullar man någon innebär det tydligen att man skrivit på ett äktensskapskomtrakt.

Men en sak jag skulle vilja fråga dig. Porrfilm? Hur ser du på det? Du kan inte komma och påstå att tjejerna som medverkar i dem inte gör det för pengar. Dessutom till allmän beskådning samt för att för evigt förevigas på nätet.
Där har du dessutom riktigt grova saker, två kukar i varje hål, förnedringssex och riktigt jävla sjuka grejer. Tror du att de tjejerna som ställer upp på det gör det gratis. Alltså prostitution.
90% av all porr är fanimig grövre och råare än vad som händer på bordeller, misstänker jag.

Det finns säkert en hel del sjuka jävlar som tittat för mycket på porrfilm som vill utöva detta med horor. Iallafall om man ska tro på vad de prostituerade återberättar i artiklar o.s.v.

Givetvis finns det mycket skit i världen, och jag har mycket åsikter om det också, men nu var det just prostitution som var på tapeten. Jag blir jävligt förbannad över att det försöks vinklas som nåt feministiskt slagträ, vilket det inte är. Och det att män som själva köper sex sitter och mässar om säkerheten för de prostituerade.
Alltså, snälla, bara bespara oss det skitsnacket som t.e.x WW bedriver.

Jag är inte en anhängare av att se människan som en vara man köper, oavsett det gäller slavar, prostituerade eller vilka tjänster det kan röra sig om.
Denna jämförelsen med andra yrken är också direkt skitlöjlig eftersom att det sen inte finns en man som skulle vilja skaffa familj med en f.d. hora.
Och ändå fortsätter man att jämföra prostitution med andra yrken.
Jag är trött på vissa mäns feta hycklerier kring detta ämne.

Angående porrfilm så har du rätt i att det är jävligt sjukt. Finns fruktansvärt mycket skit på nätet.
Jag hade inte heller varit motståndare till om någon velat förbjuda porr. Ja, jag hade väl fått skippa att glutta på det då och då, men vadå då? Det kan väl vara ett litet pris att betala för att få slut på dessa absurditeter.
Men så tänker inte män som köper sex, utan det är bara neandertalar-hjärnan som löper på högvarv.

Vidare så tänker jag också att de män (och kvinnor) som är med i porrfilmer av det slag du beskriver där flera personer förnedrar en kvinna är jävligt störda i huvudet. Samt den som filmar.
Jag är ingen förespråkare av att göra det olagligt, men det är jag inte heller med prostitution.
Däremot är jag emot bordeller och koppleri. Precis som att jag hade varit emot att det skulle visas porrfilm på SVT under fredagskvällen på bästa sändningstid.
Citera
2019-08-25, 22:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hahahaha hade de öppnat ett koncentrationsläger imorgon hade du rusat dit för att få anställning. Kanske till och med "forskat" lite?

I prostitutionsforumet sitter du och dina likar och klagar över att tyskarna nu instiftat lagar, tex att kondom måste användas vid oralsex. Många sitter och klagar över hur dyrt det är och hur glada de blir när de hittar en 19 årig tjej runt hörnan som bara tar 200.

Du sitter också och skriver om hur "behagliga" sexsäljarna är att ha att göra med. Är du dum på riktigt? Du är deras kund.......

Du förstår nog varför jag inte kan ta dig seriöst angående detta.

Vilket trams! Har du verkligen inget bättre att komma med Jenny?

Det fetade visar ju hur skadligt det är med förbud. Tack för att du illustrerade det så väl! Det var väl ändå inte meningen?

Kund? Javisst, men det har man ju med i beräkningen, och ser det för vad det är. Men det är oftare än du tror som vi ser våta sköten och styva bröstvårtor. Gillar man sex, så gillar man ibland att ha det som arbete. Vare sig du gillar det eller inte. Ditt äckel ska inte styra andras liv.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-08-25 kl. 22:39.
Citera
2019-08-25, 22:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Kärlek börjar med bråk och slutar med barnbidrag

Taggar ni inte ner nu kommer ni som straff säkert om några år befinna er vid samma köksbord en vanlig normal morgon, kasta kaffekoppar på varandra och skrika åt varandra hur jävla korkade ni kunde vara som slog era påsar ihop.
För övrigt är jag lite frågande till varför prostitutionsfrågor ligger under feministforat. Det är långt ifrån bara feminister som har problem med företeelsen. Sexköpslagen har stort stöd bland hela befolkningen. Frågan borde ligga under politik.

Seså, skitungar. Nu ligger den här, låt oss diskutera hur vi kan minimera skadeverkningarna av företeelsen. Förbud fungerar ju uppenbarligen inte.

Den ligger under feminism eftersom WW vill motarbeta kvinnor med allt han kan. Feminismen beskylls för allting från pojkars skolresultat till sexköpslagen.

Jag är inte helt för principen av "minska skadeverkningar". Ska vi resonera så om allting kan vi ge fan i att ha lagar som förbjuder överhuvudtaget, eftersom det är bättre att saker och ting sker i dagsljus.

Och nej, jag kommer aldrig sitta vid samma köksbord som en torskjävel. Som dessutom skyltar med och är stolt över sitt bordellpippande. En sån man är värd noll i mina ögon.
Citera
2019-08-25, 22:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Den ligger under feminism eftersom WW vill motarbeta kvinnor med allt han kan. Feminismen beskylls för allting från pojkars skolresultat till sexköpslagen.

Jag är inte helt för principen av "minska skadeverkningar". Ska vi resonera så om allting kan vi ge fan i att ha lagar som förbjuder överhuvudtaget, eftersom det är bättre att saker och ting sker i dagsljus.

Och nej, jag kommer aldrig sitta vid samma köksbord som en torskjävel. Som dessutom skyltar med och är stolt över sitt bordellpippande. En sån man är värd noll i mina ögon.

Många svenska kvinnor, likt du själv och Jenny, är fullkomligt avskyvärda, och ni ska motarbetas. Får ni bestämma så får vi ett totalitärt samhälle.

Att sitta vid samma köksbord som en sexköpare har du sannolikt redan gjort, eftersom olika undersökningar tydligt visat att sexköpare är helt vanliga män. Det kan vara din far, din farfar, din bror, din pojkvän eller din make.

Det är ganska lågpannat att försöka stigmatisera en sådan grupp. Men du gör det i egenintresse förstås. Svenska kvinnor vet att de inte har något att komma med, och är därför livrädda för sexhandel. Fy fan vilka ynkliga små fegisar ni är.
Citera
2019-08-25, 22:27
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Hur får du motstånd mot feminismen till motarbeta kvinnor?
Du vet att allt färre kvinnor kallar sig feminister, just av den anledningen att de totalt tappat fotfästet va?

Du som pedagog borde kunna se att feminist och kvinna inte är synonymt.
Citera
2019-08-25, 22:38
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Från den aktives perspektiv ja.

Om du har sex, väl vetandes att partnern inte vill, och du gör detta via att betala eller via hot eller via våld så är det fortsatt att ha sex med någon mot någons vilja.
Enda som skiljer är ditt tillvägagångsätt att förmå en annan människa att ha sex med dig, fast den inte vill.

Definierar man våldtäkt som: sex mot någons vilja...så jepp...

Den vars vilja ignoreras, kan ju dock ha olika upplevelser av detta, som i ditt exempel.

Men! Ser vi detta enkom som en handling, där fokus ligger på hur den aktive agerar och resonerar.

så absolut så.

Så om en person arbetar på ett jobb som han/hon inte vill och/eller har lust att arbeta på så är personen utsatt för något slags övergrep eller tvång?

Eller gäller detta endast för fösäljning av sex? Då måste vi fråga oss vad det är som gör sex så särskilt och speciellt? Och upplever verkligen den prsotituerade kvinnan det alltid så?

Har du en särskild rätt att avgöra hur andra ska uppleva saker och ting?

Citat:
Läs artikeln. Det är detta som är så vidrigt. Mentaliteten hos de män som köper sex. Man kan liksom inte förstå hur fan någon är funtad som gör så...
Och frivilligheten bör alltid vara i fokus, vilket den antagligen absolut inte är.

https://www.hd.se/2015-01-17/hon-wallraffade-som-prostituerad-tonaring-i-helsingborg

Varför tycker du att koppleri och bordeller ska tillåtas?

Men herregud.. du förstår väl att en "dokumentär" som är gjord av två feminister är gjord för att väcka så starka känslor så möjligt hos tittarna. Den är en ren propagandaproduktion inte något som har med objektivitet att göra. Det är så här många journalister arbetar med detta ämnet. Det handlar om att plocka ut de mest upprörande bitarna och sen skapa ett starkt känslomässigt intryck så möjligt.
Citera
2019-08-25, 22:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Men herregud.. du förstår väl att en "dokumentär" som är gjord av två feminister är gjord för att väcka så starka känslor så möjligt hos tittarna. Den är en ren propagandaproduktion inte något som har med objektivitet att göra. Det är så här många journalister arbetar med detta ämnet. Det handlar om att plocka ut de mest upprörande bitarna och sen skapa ett starkt känslomässigt intryck så möjligt.

Svenska kvinnor är maktens lydiga fårskock, och har väldigt svårt för sådant som kritiskt tänkande och källkritik. Det är extra tydligt i sexhandelsfrågan, eftersom det här dessutom handlar om att försvara sina privilegier och sitt egenintresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in