2019-08-25, 23:07
Medlem
GoranPongs avatar
Tycker inte att man tjänar så himla mycket på att handla på Lidl numera. Dom har ju höjt priserna rejält och sen har alldeles för mycket försvunnit ur sortimentet i de små Lidl butikerna så att man tvingas åka till de stora Lidl varje gång.
Citera
2019-08-26, 20:56
Medlem
Gaydars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Tycker inte att man tjänar så himla mycket på att handla på Lidl numera. Dom har ju höjt priserna rejält och sen har alldeles för mycket försvunnit ur sortimentet i de små Lidl butikerna så att man tvingas åka till de stora Lidl varje gång.

Tänker likadant. När man läser igenom veckerbjudanden från Lidl så är ju priserna ungefär samma på kända märkesvaror som Willys, Coop och ICA.

Läste för ett tag sen igenom det mesta av denna Lidl tipstråd. "Puh!"

Det som slår mig att är att de flesta inläggen numera handlar om BILLIGA kakor, dito lösgodis och flak med billig sockerstinn fulläsk.

Överlever man bara på sån WT-rövförstorande sockerskit så kanske Lidl känns som en favo.

Annars inte.
Citera
2019-08-27, 02:23
Medlem
Numes avatar
Det enda jag kan notera oftast har bra kvalité och lågt pris jmfrt med Willys o ICA är glassen. Framfrallt pinnglass. Inte alltid man kan hitta det till rimligt pris annanstans. Vore jag jävligt snål skulle jag köpa mjölk och yoghurt där också, men tvivlar lite på omsättningen.
Citera
2019-08-27, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Det enda jag kan notera oftast har bra kvalité och lågt pris jmfrt med Willys o ICA är glassen. Framfrallt pinnglass. Inte alltid man kan hitta det till rimligt pris annanstans. Vore jag jävligt snål skulle jag köpa mjölk och yoghurt där också, men tvivlar lite på omsättningen.
Kollat datummärkningen på mjölkpaketen ?
Citera
2019-08-27, 13:41
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Bara enstaka gånger så kan inte säga om dom har lika många dagar på bäst-före som annanstans vid given tidpunkt , problemet är dock på lokala lidl så finns inte mycket utbud av lättmjölk, mest mellanmjölk om jag kommer ihåg.
Citera
2019-08-29, 19:35
Medlem
Dranghoffs avatar
Jag handlar fortfarande oftast på Lidl, men det är påfallande vad priserna har stigit på kort tid. Och med inte så lite: Kaffegrädden har höjts från 5 till 6 kronor, alltså med 20 procent. Antar att den allt uslare svenska kronkursen börjar ta ut sin rätt och pungslå svenskarna.
Citera
2019-08-29, 19:40
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Bara enstaka gånger så kan inte säga om dom har lika många dagar på bäst-före som annanstans vid given tidpunkt , problemet är dock på lokala lidl så finns inte mycket utbud av lättmjölk, mest mellanmjölk om jag kommer ihåg.
Handlar aldrig mjölk/grädde på nazi-ica då det alltid är få dagar till bäst före.
Citera
2019-08-29, 23:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Handlar aldrig mjölk/grädde på nazi-ica då det alltid är få dagar till bäst före.

Brukar vara ung en vecka (och håller utan problem det dubbla).
Citera
2019-09-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nåt jag undrar över är varför Lidls anställda alltid går omkring och skriker och skrattar i några slags headset eller vad det är - ganska oproffesionellt och störande tycker jag...

Ellerhur de sitter med headset i kassan. Ser ju ut som att de pratar i telefon? Ignorerar kunder osv...
Citera
2019-09-01, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AstraLPO
Ellerhur de sitter med headset i kassan. Ser ju ut som att de pratar i telefon? Ignorerar kunder osv...

Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
En liten varning: köp inte Dulanos Bacon då de smakar mycket sämre än Enebackens dito eller Engelska Kolettbacon...

Nåt jag undrar över är varför Lidls anställda alltid går omkring och skriker och skrattar i några slags headset eller vad det är - ganska oproffesionellt och störande tycker jag...
Undrar det också. Ungefär som om de knäcker extra som kundtjänstmedarbetare på Lidl callcenter emellan kunderna och varuupplockandet.
Citera
2019-09-01, 17:34
Medlem
Carl Serungs avatar
Har lingondrickan i 1 liters förpackningen försvunnit?
Tror märket var södergården.
Citera
2019-09-01, 22:27
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Lidl har börjat med lammkorv under Enebackens sigill. 90% kötthalt och riktigt, riktigt god. Under 30 spänn har jag för mig för 300 gram. Kan vara det mest prisvärda i hela kyldisken just nu.

Mycket god korv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in