2021-03-17, 09:45
Medlem
Dossys avatar
Vad är det för region på maten denna veckan? Varit inne på hemsidan, men finner inte veckans region där. Måste man åka till en fysisk butik för att ta reda på det eller är det min sömnbrist som döljer det uppenbara för mig?
Citera
2021-03-17, 11:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dossy
Vad är det för region på maten denna veckan? Varit inne på hemsidan, men finner inte veckans region där. Måste man åka till en fysisk butik för att ta reda på det eller är det min sömnbrist som döljer det uppenbara för mig?

Veckans "region" är Deluxe, nästa vecka är påsk.

Temaveckorna är inte bara olika regioner utan även saker som påsk/midsommar/jul/XXL/Deluxe osv
Citera
2021-03-17, 11:48
Medlem
Dranghoffs avatar
Den där deluxiga italienska olivoljan för 59,90, saluförd i vacker karaff, var slut efter en dag i varenda butik jag kollat.

Men de har en ny palett oljor i den vanliga Primadonna-serien som jag prövade i stället. Fruttato (jungfru), classico (jungfru) samt en sämre blandolja. 34,90 för samtliga.
Citera
2021-03-18, 19:13
Medlem
Dossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Veckans "region" är Deluxe, nästa vecka är påsk.

Temaveckorna är inte bara olika regioner utan även saker som påsk/midsommar/jul/XXL/Deluxe osv

Grymt, tack!
Men deluxe är typ tryffel, oljor, ostar osv kan jag, tänka mig! Då drar jag dig imorgon 😬😁
Citera
2021-03-18, 19:37
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Den där deluxiga italienska olivoljan för 59,90, saluförd i vacker karaff, var slut efter en dag i varenda butik jag kollat.

Men de har en ny palett oljor i den vanliga Primadonna-serien som jag prövade i stället. Fruttato (jungfru), classico (jungfru) samt en sämre blandolja. 34,90 för samtliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Dossy
Grymt, tack!
Men deluxe är typ tryffel, oljor, ostar osv kan jag, tänka mig! Då drar jag dig imorgon 😬😁

Mitt intryck av Deluxe på Lidl är att Lidl tar extra betalt för helt okej varor som stämplas med Deluxe. Deras ordinarie sortiment är bra och frågan är om Deluxe är så mycket bättre!?
Citera
2021-03-19, 01:21
Medlem
Pitschkas avatar
Deras storpack på skivad rökt påläggsskinka (snikmodellen) är inget vidare jämfört med Eldorados.
Citera
2021-03-19, 01:25
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Mitt intryck av Deluxe på Lidl är att Lidl tar extra betalt för helt okej varor som stämplas med Deluxe. Deras ordinarie sortiment är bra och frågan är om Deluxe är så mycket bättre!?

Poängen med DeLuxe-sortimentet är väl, i alla fall delvis, att stundtals erbjuda lite exklusivare produkter
som normalt inte ingår i standardsortimentet, typ hjortstek?
Citera
2021-03-19, 16:50
Medlem
Vill rekommendera fröerna som man börjat sälja nu på Lidl och som är riktigt billigt.
Köpte på mig blandade fröer av flertal olika salladsorter för 3 kr/st, vilket är mycket billigt jämfört med någon annanstans.
Inget ätbart ännu ivarjefall, men väl under sommaren ifall det nu tar sig.
Citera
2021-03-19, 17:13
Medlem
Citat:

Ja De Luxe är rätt varierande i kvalitet. En del bra men en del är inte värt att heta De Luxe. Enligt min erfarenhet.

Är de värda att ha ett högre pris och heta De Luxe, njäe. Inte att heta De Luxe i vart fall då kvaliteten ofta är rätt ordinär. Fast även med det högre priset så är det billigt.
Citera
2021-03-20, 18:44
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Vill rekommendera fröerna som man börjat sälja nu på Lidl och som är riktigt billigt.
Köpte på mig blandade fröer av flertal olika salladsorter för 3 kr/st, vilket är mycket billigt jämfört med någon annanstans.
Inget ätbart ännu ivarjefall, men väl under sommaren ifall det nu tar sig.

Jag köpte tio påsar, både grönsaker och blommor. Löjligt billigt! Har köpt dem förr om åren också, minst lika bra som de dyrare märkena.
Citera
2021-03-20, 18:47
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:

Jag tycker Deluxe är lite bättre grejer. Innehåller i alla fall ofta lite dyrare råvaror, som tryffel. Och olivoljorna brukar vara regionmärkta. Och som redan sagts, de är ju billiga ändå.
Citera
2021-03-20, 20:45
Medlem
Jag läste denna artikel om hur småfåglar i miljoner dödas av olivskördsdammsugarna som körs på nätterna.

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/miljoner-smafaglar-dodas-under-olivskorden-varje-ar/

Jag skrev till bland annat Lidl för att fråga om deras billiga standardolivolja (spansk) skördades med dessa metoder där fågellik blandas med oljan. Fick inget svar.

Fontana svarade och skrev att deras olivolja är grekisk och att olivdammsugare inte kan användas i den terrängen utan oliverna handplockas. Aldrig mer köper jag olivolja från Lidl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in