2019-07-13, 02:55
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Någon som har tips från amerikanska veckan?

Blir att åka dit idag eller på söndag.

inbakade jordnötter
yoghurt med tranbär och choklad
kycklingsnacks
beef jerky
snackbox
salladsdressing

Någon som testat tidigare?

Steakhouse fries och Lökringarna är riktigt gods (i fritös)
Citera
2019-07-13, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Någon som har tips från amerikanska veckan?

Blir att åka dit idag eller på söndag.

inbakade jordnötter
yoghurt med tranbär och choklad
kycklingsnacks
beef jerky
snackbox
salladsdressing

Någon som testat tidigare?

Jag brukar bunkra upp med Bagels.
Citera
2019-07-13, 14:52
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Man måste alltid kolla att allt är med och som det ska, framförallt om försegligen är bruten eller inte finns nån.

Bra att inte Lidl var så kitsliga att dom la över ansvaret på köparen.
Borren var väl förpackad, försluten i kartong. Och i den en plastlåda som i sin tur var förseglad.
Citera
2019-07-13, 16:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Bra att inte Lidl var så kitsliga att dom la över ansvaret på köparen.
Borren var väl förpackad, försluten i kartong. Och i den en plastlåda som i sin tur var förseglad.

Jag öppnar alltid och kollar numera efter att jag kom hem och det fattades delar en gång trots förseglingen

Men aldrig haft några problem att byta/returnera saker.
Citera
2019-07-13, 16:41
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag öppnar alltid och kollar numera efter att jag kom hem och det fattades delar en gång trots förseglingen

Men aldrig haft några problem att byta/returnera saker.
Ja, ja när man kommer hem ja.
Citera
2019-07-13, 17:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, ja när man kommer hem ja.

Jag öppnar numera ogenerat i butiken och kollar att allt finns med

Samma när jag hämtat paket från utlämningställen, jag öppnar på plats och kollar att allt är som det ska så att ingen kan hävda att jag hittar på om nåt är fel.
Citera
2019-07-18, 18:40
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag vill tipsa om Lidls glass!
Mest allmänt då. Jag äter glass sparsamt men barnen och sommargästerna har prisat allt i glassväg som jag har bjudit på. Konerna med jordgubb samt choklad har väl gått åt bäst. Även Magnum-kopian samt "trollkarls-glassen" är populära hemma. Jag gillar jordgubbsversionen av piggelin.
Citera
2019-07-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag vill tipsa om Lidls glass!
Mest allmänt då. Jag äter glass sparsamt men barnen och sommargästerna har prisat allt i glassväg som jag har bjudit på. Konerna med jordgubb samt choklad har väl gått åt bäst. Även Magnum-kopian samt "trollkarls-glassen" är populära hemma. Jag gillar jordgubbsversionen av piggelin.

Lidl hade en glass med mörk choklad under en begränsad tid tidigare i sommar. Den var god, men tyvärr finns den inte i ordinarie sortiment. Citronglassen på italienska veckor är också en favorit.
Citera
2019-07-21, 11:42
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Någon som provat LIDL´s espressomaskin för 799 kr? Bra eller Anus?
Citera
2019-07-22, 17:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
En liten varning: köp inte Dulanos Bacon då de smakar mycket sämre än Enebackens dito eller Engelska Kolettbacon...

Nåt jag undrar över är varför Lidls anställda alltid går omkring och skriker och skrattar i några slags headset eller vad det är - ganska oproffesionellt och störande tycker jag...
Citera
2019-07-23, 23:07
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Har inte smakat men av innehållsförteckningen att döma verkar det vara en standard sötsliskig senap. IMO ska senap vara osötat så för min del går den bort.
I övrigt är det balkantema nästnästa vecka, ser ut som den fattigaste produktmässigt hittils. Har alltid varit die-hard Lidl fan men tycker temana börjar tappa sting senaste året/åren. Inget direkt nytt, mycket verkar dessutom vara standardsoritmentet fast med flashigare etikett, hoppas de kan hotta upp det lite.

Hade lite mer tid att kolla sista veckorna, Balkan temat var nästintill obefintligt, knappt några produkter alls. Asiat temat var antingen urplockat eller också det extremt tunt - en kartong av var sak....och i mitten av butiken växer klädhögar och annat "skit".

Fanns en del produkter kvar från amerika temat, till 30%.

Har redan gnällt om det tidigare, det exotiska med deras tema veckor har tappat rejält senaste åren.

Edit. Vad gäller Asiat temat, det är tisdag idag alltså, och det var väldigt lite produkter. Jag har uppmärksammat att det sällan kommer in påfyllning på dessa tema saker under veckorna.

Antingen är intresset svalt för produkterna, eller så satsar Lidl mer på det andra nu mera än mat.
Senast redigerad av WhenAllLightDies 2019-07-23 kl. 23:12.
Citera
2019-07-24, 03:04
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Hade lite mer tid att kolla sista veckorna, Balkan temat var nästintill obefintligt, knappt några produkter alls. Asiat temat var antingen urplockat eller också det extremt tunt - en kartong av var sak....och i mitten av butiken växer klädhögar och annat "skit".

Fanns en del produkter kvar från amerika temat, till 30%.

Har redan gnällt om det tidigare, det exotiska med deras tema veckor har tappat rejält senaste åren.

Edit. Vad gäller Asiat temat, det är tisdag idag alltså, och det var väldigt lite produkter. Jag har uppmärksammat att det sällan kommer in påfyllning på dessa tema saker under veckorna.

Antingen är intresset svalt för produkterna, eller så satsar Lidl mer på det andra nu mera än mat.

Dom får aldrig påfyllning av "veckans tema" utan dom får en sändning och det är allt så är det nåt man vill ha så måste man vara där mån/tors morgon för att vara säker på att få det man vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in