2019-08-25, 19:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Just på onsdagen då detta hände var det statsbesök och stor demonstration i regeringskvarteren. Stora avspärrningar med skyddsvakter uniformerad polis civil polis hästpolis. Detta har säkerligen medfört att man lagt resurser på detta ställe och inte sänt någon till Ringvägen.

Avspärrningar släpptes strax efter kl17. Hur vet jag det. Jag skulle mot Södermalm och fick vänta tills spärren släppte.
Har detta påverkat utryckningen till Ringvägen 10x troligen.
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Aha, tack för den infon. Det kan säkert påverkat förloppet, vad hemskt och sorgligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Promenerade till Odenplan 1130 de höll på att iordningställa avspärrningar hästar och polis på plats.
Hade inte Irans utrikesminister varit här så hade kvinnan möjligen haft större chans att inte mördas.

Citerar mig själv nedan.
Kan ju ha fel men som jag förstått det var Irans utrikesminister här för statsbesöket på TISDAG 20/8. Mordet ägde rum på onsdag 21/8. Har inte lyckats få fram annan info än att besöket bara varade under tisdagen???
Dock var Sthlm tveklöst helt igenkorkat med stillastående trafik och kommunikationer även på onsdagen.
Men vi väl inte där ännu att poliser åker tunnelbana och buss vi larmutryckningar.....
En blåljusbil borde ju tagit sig snabbt till Ringvägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Onsdag 21/8 var Stockholm som en igenkorkad flaskhals runt lunchtid. Folk kom försent överallt, bussar och tunnelbanor drogs med enorma förseningar. Möjligen hängde problemen kvar från dagen före.
Besöket av Irans utrikesminister dagen före - ett besök som stängde ner stora dela av Stockholm tog enorma resurser i anspråk. Allt för att vår regering absolut tycker att så enormt bevakningskrävande besök måste ske mitt i huvudstaden - när det egentligen hade varit mycket bättre och billigare om alla inblandade träffats för diskussioner ute på Arlanda.
Höll poliserna fortfarande på med detta?
Citera
2019-08-25, 20:05
Medlem
Jag hittade ett kontoutdrag från langaren som tog swish som betalning. Drog ut det från fupen. Och granskat varenda namn. Kan inte se GMs namn någonstans. Så det är nog en annan VD från något annat hudvårdsföretag som blev nämnt i den länk jag lade ut tidigare idag.
Citera
2019-08-25, 20:13
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Citerar mig själv nedan.
Kan ju ha fel men som jag förstått det var Irans utrikesminister här för statsbesöket på TISDAG 20/8. Mordet ägde rum på onsdag 21/8. Har inte lyckats få fram annan info än att besöket bara varade under tisdagen???
Dock var Sthlm tveklöst helt igenkorkat med stillastående trafik och kommunikationer även på onsdagen.
Men vi väl inte där ännu att poliser åker tunnelbana och buss vi larmutryckningar.....
En blåljusbil borde ju tagit sig snabbt till Ringvägen.

Demonstrationer och avspärrningar runt hela Gustav Adolfs torg från mynttorget från Drottninggatan och tillfartsvägar flera kvarter ifrån. Jag vet vilken dag det var då återbesök efter ögonoperation ägde rum den dagen på onsdagen!
Citera
2019-08-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hittade ett kontoutdrag från langaren som tog swish som betalning. Drog ut det från fupen. Och granskat varenda namn. Kan inte se GMs namn någonstans. Så det är nog en annan VD från något annat hudvårdsföretag som blev nämnt i den länk jag lade ut tidigare idag.

Men kan det inte betalats på andra sätt?

Bruten arm låter ju som ett försök till självmord kanske? El hade han "försvarat sig" mot sin fru? Hon slog en stekpanna på honom? Nä verkar inte va den typen kanske.
Kan va en olycka såklart om han var helt lost efter misstänkta mordet.

Hade han fått sparken? El hade det bara kommit fram att han gått till psykiatrin?

Ovanligt att balla ur sådär i den åldern om inget annat spelar in, droger, depression, hjärntumör, osv.
Citera
2019-08-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Men kan det inte betalats på andra sätt?

Bruten arm låter ju som ett försök till självmord kanske? El hade han "försvarat sig" mot sin fru? Hon slog en stekpanna på honom? Nä verkar inte va den typen kanske.
Kan va en olycka såklart om han var helt lost efter misstänkta mordet.

Hade han fått sparken? El hade det bara kommit fram att han gått till psykiatrin?

Ovanligt att balla ur sådär i den åldern om inget annat spelar in, droger, depression, hjärntumör, osv.
Jo, självklart. Men i den artikeln jag länkade till så står det att ett telefonnummer tjejen (artikelskribenten) hittat gått till en VD på ett hudvårdsföretag. Och att de flesta betalar med swish. Därför lade jag nu rabarber på kontoutdraget, och jag hittar inte hans namn där. Och döm om min förvåning: hur många swishinbetalningar som helst. Men inte från vår GM.
Citera
2019-08-25, 20:34
Medlem
Långsökt med...Kan numren gå till Annan VD i samma bolag?
Citera
2019-08-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Långsökt med...Kan numren gå till Annan VD i samma bolag?
Det finns alltid enbart en verkställande direktör på ett bolag.
Citera
2019-08-25, 20:47
Medlem
Är det bevisat att det var bara de två personerna i bostaden, MGM och BO ?
Citera
2019-08-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Är det bevisat att det var bara de två personerna i bostaden, MGM och BO ?

Nej.

Citat:
Jo, självklart. Men i den artikeln jag länkade till så står det att ett telefonnummer tjejen (artikelskribenten) hittat gått till en VD på ett hudvårdsföretag. Och att de flesta betalar med swish. Därför lade jag nu rabarber på kontoutdraget, och jag hittar inte hans namn där. Och döm om min förvåning: hur många swishinbetalningar som helst. Men inte från vår GM.

Helt sanslöst korkade individer som betalar droger med Swish.
Citera
2019-08-25, 20:58
Medlem
Mongoprofetens avatar
Har det framkommit vilken VD det handlar om?
Citera
2019-08-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej.

Helt sanslöst korkade individer som betalar droger med Swish.
Hahaha! Jo du. T o m en snubbe från UD - fast honom hittade jag i telefonlistan. Stötte bara på det när jag körde med swishvarianten.

Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Har det framkommit vilken VD det handlar om?
Hur menar du? Menar du vilken VD som är mördaren eller vilken VD som köpt droger?
Citera
2019-08-25, 21:03
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Hahaha! Jo du. T o m en snubbe från UD - fast honom hittade jag i telefonlistan. Stötte bara på det när jag körde med swishvarianten.

Hur menar du? Menar du vilken VD som är mördaren eller vilken VD som köpt droger?

Mördaren. Vet man vem det är? Vilket företag etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in