2019-08-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hade han alltså sökt sig till psykakuten på St Göran men blivit hemskickad? Är det verifierat?
I så fall kanske de skickat hem honom eftersom han var en välbetald toppchef? Eller?

Nej, Flashback-snillen spekulerar - sådana "detaljer" har inte läckt ut. Norske chefen tycks ha sett till att MGM kom till någon vårdinrättning (vårdcentral/sjukhus antagligen). Inskriven tycks han inte ha blivit.
Citera
2019-08-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Psykvården i Sverige är inte så bra som den borde vara. Istället kommer politiker med än den ena än den andra dumma idén om varje individs bestämmande rätt osv. Gäller även de med psykiska funktionsvariationer. Helt jävla galet.
det är inte underligt att det inte fungerar då vi en invandring som är åt helvetet det säger sig själv att om man har en sjukvård som är anpassad för ett visst antal och sen ökar du den delen hundrafalt klart att det går åt skogen
Citera
2019-08-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hade han alltså sökt sig till psykakuten på St Göran men blivit hemskickad? Är det verifierat?
I så fall kanske de skickat hem honom eftersom han var en välbetald toppchef? Eller?

Flashback-snillen spekulerar. Enligt norsk tidning lär norsk chef ha tagit sig till Stockholm, på något sätt informerad om att svenske VD:n inte mådde bra. Norrmannen såg till att MGM kom till vårdcentral/sjukhus - vi vet inte vilket. Troligen fick han en sjukskrivning av någon läkare och kunde ta sig hem.
Citera
2019-08-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Ah. En ruffel och båg man? Är han blott en ful fisk som fuskat sig genom livet? Eller en hårt arbetande företagare som fått "plötslig psykos" av denna ekonomiska krasch. Ska bli spännande att få veta, för det kommer vi alla få var så säkra.

Elisabethskolan är Sveriges äldsta hudterapeut skola och finns i Gbg med.
I Stockholm finns det 4 stora SHR och cidesco godkända skolor inkl Elisabethskolan. En av skolorna som är CSN berättigad och kostnadsfritt sen några år så många söker sig till den istället för de 3 andra helt privata.
Att bli hudterapeut kostar runt 100000kr och kan man gå gratis med CSN så väljer man väl det.
Elisabethskolans klasser har minskat senaste åren då de andra skolorna har kunnat erbjuda mer, som dubbla cidesco, fler apparaturer i utbildningen, mer avancerat hudvård etc.

SHR - Sveriges hudterapeuter riksorganisation
Cidesco - internationellt certifiering för hudterapeuter så att man kan jobba över hela världen.
Citera
2019-08-25, 11:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Flashback-snillen spekulerar. Enligt norsk tidning lär norsk chef ha tagit sig till Stockholm, på något sätt informerad om att svenske VD:n inte mådde bra. Norrmannen såg till att MGM kom till vårdcentral/sjukhus - vi vet inte vilket. Troligen fick han en sjukskrivning av någon läkare och kunde ta sig hem.
Ja, och det kan nog handlat om "avsked", typ omplacering eller något också.
Citera
2019-08-25, 12:01
Medlem
johnthedickholmess avatar
ja alltså, måste ju kännas jävligt jobbigt om VD begår mord precis efter han fått kicken.
Citera
2019-08-25, 12:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Mycket som är "olyckligt" här: kanske ett plötsligt (och svagt förankrat?) avsked, halvdan läkarbedömning (?), poliser som aldrig dök upp (kanske fullt upp med schmutzet på Medis?) och en död kvinna, mamma till två barn
Citera
2019-08-25, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Att MGM blivit hemskickad av psykvården och strax efter mördat är inget staten kan belastas för. De som arbetar inom psykvården är inte clairvoyanta.
Så kan det nog vara, att han tror att sambon ligger bakom att kollegorna och Norska chefen får reda på hans tillstånd.
Inte omöjligt att det är så heller, men då borde hon inte varit där.
Citera
2019-08-25, 12:05
Medlem
Att någon storfräsare i koncernen när personalen på Dermarome larmade kom sättandes ifrån NORGE och såg till att VD:n hamnade på psyk, tyder ju på noll sjukdomsinsikt och att sambon som också måste upplevt bekymmer, inte hade så mkt att säga till om.

Mest troligt har VD:n manipulerat sig ut ifrån psykvården. Vi får hoppas de anhöriga anmäler det hela så sjukvården också kan utreda om något fel begåtts.
Citera
2019-08-25, 12:08
Medlem
Citat:
Försöker föreställa mig BO:s situation. Hon visste antagligen att hennes sambo hade visat något tecken på psykiska problem. Hon hade ändå valt att vistas i hans närhet i den nya bostaden - intet ont anande?

Undrar om BO försökt larma 112 när allt tycks ha spårat ut alldeles. (när jag försökte det i en liknande situation blev min dåvarande make ännu argare; "Du får inte ringa, polisen kan spåra samtalet, jag kommer i dålig dager".)
Att bli psykiskt sjuk, akut eller smygande, och att inneha en chefsposition i ett företag där många människor cirkulerar dagligen kan innebära att vederbörande i det längsta försöker dölja sitt tillstånd. Det är fortfarande väldigt känsligt och skambelagt att bli psykiskt sjuk. Många försöker dölja det genom tjänstledighet, semestrar etc. Den här mannen har troligen mått dåligt under en viss tid, men lyckats dölja det.
Citera
2019-08-25, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Att någon storfräsare i koncernen när personalen på Dermarome larmade kom sättandes ifrån NORGE och såg till att VD:n hamnade på psyk, tyder ju på noll sjukdomsinsikt och att sambon som också måste upplevt bekymmer, inte hade så mkt att säga till om.

Mest troligt har VD:n manipulerat sig ut ifrån psykvården. Vi får hoppas de anhöriga anmäler det hela så sjukvården också kan utreda om något fel begåtts.

Jag lutar ändå emot att psykvården inte kan lastas. Hur skulle de kunna veta det som sen skedde? Som någon skrev en mycket välanpassad individ utåt, och som säkert gick att resonera med och inte visade tecken på fullt utblommad psykos.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-25 kl. 12:13.
Citera
2019-08-25, 12:11
Medlem
Citat:
Att Elisabethskolan är ett aktiebolag "gömmer sig" i rubriken där skolan presenteras i Alla bolag.
Jag vet. Läste slarvigt och det var sängdags sedan länge när jag skrev. Nu läser jag ikapp tråden.
En tanke slog mig. Jag undrar om de har självmordsvakt på GM i häktet. Det känns som en stor risk för självmord om GM mår så dåligt som det verkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in