Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Jag tror att läkarna ibland chansar på vilka som kanske kan skickas hem och vilka som måste läggas in. Denna man är inte den första sjuke som får vända i dörren. Det är platsbrist efter stora nedskärningar. Det tror jag man måste ha med i beräkningen i detta tragiska fall.
Jo, jag vill verkligen veta om det var platsbrist som "skapade" läkarens agerande, att inte utfärda vårdintyg.
Eller om det berodde på läkares inställning överlag, då det gäller psykoser?
Och utfallet som det blev av den här tragiska händelsen kanske bör leda till att läkarna omvärderar sina ställningstaganden till folk som har psykoser.
Samt att läkare inte bör luras av att patienter är klara då de samtalar.
Men även om han inslagsvis var klar så verkar de inte ha tagit så mycket hänsyn till det knäppa beteende han OCKSÅ har haft?
De verkar ha chansat på att han ska klara sig för att han har ett rikt nätverk omkring sig?
JB kom släpande på alla papper i en IKEA -kasse då han kom in på akutmottagningarna, för att han trodde han var förföljd.
Kan vården vara blase inför knäppt beteende hos patienter, eftersom vi har så mycket knäppisar ute i samhället då drogerna flödar?
Alltså jag bara killgissar, då jag inte har en aning om hur vården beter sig då det gäller psykoser?
Jag har bara hört att de inte tar in patienter på lpt så lättvindigt, även om de har psykoser.