Citat:
Just på onsdagen då detta hände var det statsbesök och stor demonstration i regeringskvarteren. Stora avspärrningar med skyddsvakter uniformerad polis civil polis hästpolis. Detta har säkerligen medfört att man lagt resurser på detta ställe och inte sänt någon till Ringvägen.
Avspärrningar släpptes strax efter kl17. Hur vet jag det. Jag skulle mot Södermalm och fick vänta tills spärren släppte.
Har detta påverkat utryckningen till Ringvägen 10x troligen.
Avspärrningar släpptes strax efter kl17. Hur vet jag det. Jag skulle mot Södermalm och fick vänta tills spärren släppte.
Har detta påverkat utryckningen till Ringvägen 10x troligen.
Citat:
Citat:
Citerar mig själv nedan.
Kan ju ha fel men som jag förstått det var Irans utrikesminister här för statsbesöket på TISDAG 20/8. Mordet ägde rum på onsdag 21/8. Har inte lyckats få fram annan info än att besöket bara varade under tisdagen???
Dock var Sthlm tveklöst helt igenkorkat med stillastående trafik och kommunikationer även på onsdagen.
Men vi väl inte där ännu att poliser åker tunnelbana och buss vi larmutryckningar.....
En blåljusbil borde ju tagit sig snabbt till Ringvägen.
Citat:
Onsdag 21/8 var Stockholm som en igenkorkad flaskhals runt lunchtid. Folk kom försent överallt, bussar och tunnelbanor drogs med enorma förseningar. Möjligen hängde problemen kvar från dagen före.
Besöket av Irans utrikesminister dagen före - ett besök som stängde ner stora dela av Stockholm tog enorma resurser i anspråk. Allt för att vår regering absolut tycker att så enormt bevakningskrävande besök måste ske mitt i huvudstaden - när det egentligen hade varit mycket bättre och billigare om alla inblandade träffats för diskussioner ute på Arlanda.
Höll poliserna fortfarande på med detta?
Besöket av Irans utrikesminister dagen före - ett besök som stängde ner stora dela av Stockholm tog enorma resurser i anspråk. Allt för att vår regering absolut tycker att så enormt bevakningskrävande besök måste ske mitt i huvudstaden - när det egentligen hade varit mycket bättre och billigare om alla inblandade träffats för diskussioner ute på Arlanda.
Höll poliserna fortfarande på med detta?