Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-24, 22:49
Medlem
KansasCityFagots avatar
Två strömavbrott på sjukhus samma dag. Inte illa! Och Maggan säger att Sverige går som en Tesla, men det kanske egentligen var strömmen för att ladda Teslan som gjorde att propparna gick i Nyköping och Norrland.
Citera
2019-08-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Två strömavbrott på sjukhus samma dag. Inte illa! Och Maggan säger att Sverige går som en Tesla, men det kanske egentligen var strömmen för att ladda Teslan som gjorde att propparna gick i Nyköping och Norrland.

Hon gör väl en matematisk kalkyl och tycker det är bra om vi importerar fler än som dör pga bristfällig sjukvård.
Citera
2019-08-24, 23:39
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Hon gör väl en matematisk kalkyl och tycker det är bra om vi importerar fler än som dör pga bristfällig sjukvård.
Ja, rent procentuellt sjunker ju dödligheten på sjukhusen om fler patienter dör men vi samtidigt får fler nysvenskar i utanförskapsområdena så att befolkningen ökar.
Citera
2019-08-25, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
När kommer kollapsen? Har väntat i 10 år nu. Hur länge ska man vänta?

Det var inte länge, jag har hört dravlet minst 15år.
Fast du måste ju tyda tecknen.
Det var 2 strömavbrott på ett sjukhus nyligen= tydligt tecken på att Sverige går mot en systemkollaps.
Halmstråna blir mer och mer tunna att greppa efter i gripandet efter domedagen.
Jag tycker för min del att det är grovt underhållande i all sin tragik.
Citera
2019-08-25, 03:11
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det var 2 strömavbrott på ett sjukhus nyligen= tydligt tecken på att Sverige går mot en systemkollaps.
Känner du till något historiskt exempel på samhällskollaps? Anser du t.ex. att Venezuela idag kollapsar? Vad hände med den antika egyptiska högkulturen?

Ordet "kollaps" betyder "falla samman". Det är inte en plötsligt händelse, utan mer såsom ett lik ruttnar gradvis för att livsaktiviteten som förnyade organismen upphört. Förruttnelse vore kanske ett bättre ord än kollaps.
Citera
2019-08-25, 10:47
Medlem
Skillys avatar
Citat:

Själv tycker jag att det är den nya tidens patetiska domedagsprofeter som är underhållande. Många är de som vill kliva upp på var sin sten (läs: tråd på FB) och basunera ut sina töntiga och bakåtsträvande profetior.

Människor, djur, växter, planeter och hela världar lever i ständig förändring. Så även naturligtvis nationer och samhällssystem. Feel the change! Tycker folk borde göra något bra(!) av den.

Mycket bättre än att lägga sig i forsterställning med knuten näve och bara gråta och gnälla.
Citera
2019-08-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
Hysteri på akuten i Nyköping: "Strömavbrott - Reservkraften går inte igång":

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/pagaende-stromavbrott-pa-lasarettet-i-nykoping

smart att placera reservkraften på samma ställe

fungerar det på samma sätt med andra viktiga saker i svea rike?

"Lasarettets reservkraft ligger vid
ställverket där ljusbågen uppstod och
därför slogs även den funktionen ut.
Däremot fanns batterier som driver
livsviktiga apparater."

texttv sid 114
Citera
2019-08-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Känner du till något historiskt exempel på samhällskollaps? Anser du t.ex. att Venezuela idag kollapsar? Vad hände med den antika egyptiska högkulturen?

Ordet "kollaps" betyder "falla samman". Det är inte en plötsligt händelse, utan mer såsom ett lik ruttnar gradvis för att livsaktiviteten som förnyade organismen upphört. Förruttnelse vore kanske ett bättre ord än kollaps.

Jag vet att inget västland har kollapsat i fredstid och det är extremt långsökt att just Sverige skulle bli det första.
Citera
2019-08-25, 20:08
Medlem
Citat:
Jag vet att inget västland har kollapsat i fredstid och det är extremt långsökt att just Sverige skulle bli det första.
Nej för att folken tillslut reser sig och det utbryter krig. Hur många länder känner du till som kollapsat i krigstid? Är du bekant med Sveriges historia?
Citera
2019-08-25, 20:19
Medlem
Fris avatar
Citat:
Men de har kollapsat när de blivit invaderade, eller hur? Och nu importerar Sverige en miljon arapor vart sjunde år från världens världens våldsammaste och mest efterblivna och förtryckta skitländer.

83% av riksdagis politiker totalhatar Sverige. Det är förbjudet att göra något som är bra för Sverige, det är ju PK:s definition av ondska. Har vi politiker som är lika destruktiva som de i Sovjet och Venezuela så kollapsar så klart även vårt samhälle precis som deras. Eller tror du att Gud magiskt beskyddar just Västeuropa och Sverige så att det inte spelar någon roll vad som görs?

- Alla styrande politiker hatar Sverige och eftersträvar det som är dåligt för oss.
- Vi har ingen nyhetsmedia utan alla journalister bara ljuger och censurerar, så inga samhällsproblem debatteras på något sätt, ingen politiker föreslår några lösningar.
- Rättsväsendet är helt verkningslöst och irrelevant.
- Vi har världens sämsta integration (enligt OECD) av världens sämsta människor.
- Vi har världens mest skuldsatta hushåll och en bostadsbubbla som blåsts upp i 25 år.
O.s.v. Det är mycket enkelt att räkna ut hur det kommer att gå.
Citera
2019-08-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Men de har kollapsat när de blivit invaderade, eller hur? Och nu importerar Sverige en miljon arapor vart sjunde år från världens världens våldsammaste och mest efterblivna och förtryckta skitländer.

83% av riksdagis politiker totalhatar Sverige. Det är förbjudet att göra något som är bra för Sverige, det är ju PK:s definition av ondska. Har vi politiker som är lika destruktiva som de i Sovjet och Venezuela så kollapsar så klart även vårt samhälle precis som deras. Eller tror du att Gud magiskt beskyddar just Västeuropa och Sverige så att det inte spelar någon roll vad som görs?

- Alla styrande politiker hatar Sverige och eftersträvar det som är dåligt för oss.
- Vi har ingen nyhetsmedia utan alla journalister bara ljuger och censurerar, så inga samhällsproblem debatteras på något sätt, ingen politiker föreslår några lösningar.
- Rättsväsendet är helt verkningslöst och irrelevant.
- Vi har världens sämsta integration (enligt OECD) av världens sämsta människor.
- Vi har världens mest skuldsatta hushåll och en bostadsbubbla som blåsts upp i 25 år.
O.s.v. Det är mycket enkelt att räkna ut hur det kommer att gå.

Om vi bortser från att du tycks ha svårt att skilja på väst, öst o.s.v. och ditt i övrigt fantasifulla svammel om div saker, så likställer du alltså invandring med väpnad invasion i syfte att ta över ett land?
Du kan väl ändå inte ha lurat dig själv till den grad att du blir förvånad om det inte går att ta dig seriöst?
Jag inser att du hittat en liten Fri-stad här på flashback, där du får visst gehör för dina skruvade teorier, men ändå.
Riktiga världen pågår under tiden...
Citera
2019-08-25, 20:40
Medlem
Fris avatar
Citat:
Om vi bortser från att du tycks ha svårt att skilja på väst, öst o.s.v. och ditt i övrigt fantasifulla svammel om div saker, så likställer du alltså invandring med väpnad invasion i syfte att ta över ett land?
Du kan väl ändå inte ha lurat dig själv till den grad att du blir förvånad om det inte går att ta dig seriöst?
Jag inser att du hittat en liten Fri-stad här på flashback, där du får visst gehör för dina skruvade teorier, men ändå.
Riktiga världen pågår under tiden...
Samhället blir såsom folket som bor där är, oavsett i vilket väderstreck landet ligger. Det blev ju Mellanöstern och Nordafrika när deras högkulturer totalförstördes av islam. De kollapsade inte av krigshändelserna i sig, utan av islamiseringen. Så nu när Sverige kopierar de ländernas undergångsrecept genom att importera våldsamma inavelsskadade klanarapor som fanatiskt incisterar på en totalt intolerant stenåldersreligion, och alla de konflikter de tar med sig, så förvandlas hastigt Sverige till en kopia av länder som Egypten och Irak. Fast utan olja. Och det blir extremt mycket mer våldsamt här eftersom MENA-länderna ju sedan länge är etniskt rensade by för by, stadsdel för stadsdel så att etniciteter/klaner som hatar varandra inte kommer i kontakt med varandra lika mycket som här, och vi importerar ju dessutom alla MENA:s konflikter medan MENA-länderna själva vardera har mycket färre inhemska motsättningar. Dessutom har ju MENA-länderna mycket stora och mycket brutala poliskårer som håller våldsamheterna i schack.

Alla svenska politiker definierar det som är bra för Sverige som ondskan själv. Hör bara hur ALLA svenska politiker (inklusive SD) hatar Trump för att han säger "I am a nationalist!" och "Make America Great Again!"

Så scenariot är uppenbart, det har hänt många gånger förut, och det existerar i Sverige inte den minsta vilja att lösa problemen. Svenska staten är i praktiken en failed state numera. Har inte orkat med någon reform av någonting sedan Göran Perssons 1990-tal. Så det finns ingen motkraft mot de eskalerande problemen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in