Citat:
Mycket intressant inlägg av dig, i mitt tycke. Du skissar en tänkbar GM och du pekar på just de kritiska faktorerna; kopplingen till M (via ev datorinköp/datorreparation?), försvinnandet från brottsplatsen (bodde utanför/bortom Linköping), avsaknaden av vittnen (okänd i staden), "hittelönen" fortfarande okrävd, få relationer, ensamstående anhörig(mkt troligt) som kanske jobbade natt, idag är han en vanlig Svensson.
Tack, jag tror att man ska strunta i föredetta anställda och leverantörer. Den typen av konflikter är rationella och handlar om pengar.
Att döda pojken skulle inte vara till gagn för de som hade krav på pappan.
Mordet på pojken är en känslomässig hämd utförd av någon som blivit kränkt, en jag svag individ som inte har kunnat hantera att bli blåst.
Många med depression och ångest kan förstora upp händelser så att de tappar alla proportioner, de har även en tendens att knyta ihop alla problem till en röra. Så en motgång kan bli rotorsaken till alla andra problem.
Han kommer från en fattig bakgrund utan stöd från familjen annars skulle inte en förlust av en månadslön eller två bli en så stor grej.
Antagligen hade han medvetet eller omedvetet kommit fram till att om han bara fick sin nya fina dator så skulle alla hans andra problem i livet lösa sig.
Jag tror att hans liv fick en positiv vändning av en slump kort efter morden, han kan ha fått jobb eller någon utbildning och valde att lägga allt bakom sig.
Annars hade han nog åkt dit kanske börjat missbruka droger eller erkänn för någon om hans ångest kunnat växa till sig.