2019-08-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
I exemplet jag gav så var hon villig att ha sex - förutsatt att mannen betalar, hon var bara inte särskilt attraherad av honom.

Vi pratar nu om viljan till att ha sex, dvs den genuina sexuella viljan och inget annat.
Citera
2019-08-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Då får vi nog definiera ordet "aktiv". De flesta prostituerade marknadsför ju sig väldigt aktivt, vilket rimligen är en signal om samtycke?

Aktiv som i intiativtagare.

Är du säker på att det är de prostituerade själva som marknadsför sig?
Hur kan du veta det säkert?

All rimligt förnuft borde få människor att fatta att köper de sex, så är sannolikheten extremt hög för att personen de då har sex med, inte vill detta egentligen.
Och det är just den kunskapen och agerande trots den kunskapen, som är att betrakta som våldtäkt.

Inte sättet man nu råkar tillskansa sig andras ovilliga kroppar på.
Citera
2019-08-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi pratar nu om viljan till att ha sex, dvs den genuina sexuella viljan och inget annat.

Kan du definiera "genuin vilja"?

Om en kvinna vill ha sex inte för att hon älskar sex men för att hon vill ha barn, är det då "genuin vilja"?
Citera
2019-08-25, 16:40
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Prostituerade säljer aldrig sex via fri vilja? Alla kvinnor som är i förhållande då? Inte fan är det gratis det heller. Alla kvinnor är prostituerade om du inte fattat det ännu.
Citera
2019-08-25, 16:41
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Kan du definiera "genuin vilja"?

Om en kvinna vill ha sex inte för att hon älskar sex men för att hon vill ha barn, är det då "genuin vilja"?
Jag hoppas du föder henne för the lolz. Givetvis kommer allt kallas för våldtäkt i en feminists ögon.
Citera
2019-08-25, 16:45
Medlem
Citat:
Aktiv som i intiativtagare.

Är du säker på att det är de prostituerade själva som marknadsför sig?
Hur kan du veta det säkert?

All rimligt förnuft borde få människor att fatta att köper de sex, så är sannolikheten extremt hög för att personen de då har sex med, inte vill detta egentligen.
Och det är just den kunskapen och agerande trots den kunskapen, som är att betrakta som våldtäkt.

Inte sättet man nu råkar tillskansa sig andras ovilliga kroppar på.

Det är nog oftast den prostituerade som är initiativtagare i meningen att de saluför sig.

Vad menas med "egentligen"?

Det finns en väldigt stor variation av horor. Gamla horor med stamkunder till småflickor som är kidnappade.

Vissa är luder hellre än att ta ett skitjobb.

Bland bögar kan det vara status att vara så attraktiv att man kan ta betalt.

Hursomhelst är man ansvarig för sina handlingar. Ett tjackluder säljer sex för att få tjack, det kan inte killar så de bryter bilar. Ingen vill det "egentligen" men man tar ansvar för sina handlingar som vuxen.

I feministernas värld kan kvinnor enbart vara offer. Kvinnor är aldrig initiativtagare till något som inte för gott med sig.

Det är ett inkonsekvent och hycklande sätt att resonera och ett omyndigförklarande av kvinnor.
Citera
2019-08-25, 17:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Många har en vidrig mentalitet men jag är av den uppfattning att dina tankar inte ska vara olagliga utan det är vissa handlingar som skadar andra som kan göras olagliga. Men det räcker inte med att någon t.ex. mår illa av att två bögar håller varandra i handen, det ska krävas betydligt mer än så för att någon ska kunna få igenom ett förbud av det.

Frivillighet när det gäller det mesta är självklart, man ska inte tvinga folk till olika handlingar. Om det t.ex. inte sker med koppleri eller bordeller så får den som kräver ett förbud motivera det på annat sätt, vad är din motivering som är så stark att förbud krävs? Jag kan redan nu säga att jag inte köper argument som att det "ofta" sker att folk blir tvingade för då är det just tvånget som är olagligt och inte verksamheten där inget tvång sker.

https://www.regeringen.se/artiklar/2016/10/den-svenska-sexkopslagen-har-varit-framgangsrik/

Kommer fler länkar...måste ta dem en och en.
http://proletaren.se/artikel/torskarnas-valdtaktsfantasier-ar-sagas-vardag

https://www.svd.se/prostituerade-och-kriminella-vittnar-om-sexovergrepp

Det finns hur mycket vidrigt somhelst att läsa om detta. Det är också så att man i både Amsterdam och Tyskland haft problem med annan kriminalitet och stök relaterat till prostitution, bordellerna e.t.c.

Det hör inte hemma i ett modernt samhälle. Det är en sjuk jävla syn på människan att man ska kunna betala sig till rätten att använda en annan människas kropp. Det är ett sorts övergrepp som sker mellan fyra ögon, jag skulle nästan likna det vid att återskaffa slaveriet, med tanke på hur utsatta många sexsäljare är.
Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan försvara det och tycka att det är rimligt att ha fullt legalt i ett civiliserat samhälle.
Frivilligheten går ej heller att avgöra med säkerhet, så då är det helt enkelt bättre att förbjuda det.
Samt att de äckel till män som vill använda prostituerade för att uppfylla sina vidriga porrfilmsfantasier inte borde få utlopp för det, snarare borde de läggas in på psyket för behandling.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-25 kl. 17:28.
Citera
2019-08-25, 17:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
https://www.regeringen.se/artiklar/2016/10/den-svenska-sexkopslagen-har-varit-framgangsrik/

Regeringen och proletären som källor? Seriöst?

Inte konstigt att landet går åt helvete när en människa som påstår sig ha akademisk utbildning kan vara så jävla korkad.

Jag har drygt tio års samlad kunskap, akademisk och praktisk av prostitutionsfrågan.

Det finns inga som helst belägg för att lagen är effektiv eller hjälper sexsäljare. Det finns gott om vetenskapliga belägg för motsatsen. Sexköpslagen är en morallag och en ideologisk produkt av sura klimakteriekärringar som inte klarar av sexuell konkurrens från unga snygga tjejer.

Läs min evidenstråd från början till slut:

(FB) Stora evidenstråden för avkriminalisering av sexhandel
Citera
2019-08-25, 17:31
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Det var det dummaste jag hört idag, finns ingen fakta eller statistik som stödjer det. Hur förklarar du då att länder med laglig prostitution har mycket mer sexköp och trafficking, och att Sverige nästan har den lägsta andelen trafficking och mindre prostitution än andra västländer?
För att du är supernaiv och har väldigt höga tankar om dig själv och ditt samhälle, eller väldigt låga tankar om andra samhällen. Det måste ha hänt väldigt mycket de senaste fem åren då det idag finns bordeller i varenda kommun i hela Sverige. Är det för att vi har lättat på sexualmorallagarna? Nej, de har vi ju stramat åt till den grad att man kan fängslas som våldtäktsman för att man haft ömsesidigt sex med en (jämställd??) kvinna. En hora skulle däremot aldrig anmäla, ens om man går över gränsen. Det vore stort av dig att erkänna att du haft fel. Det ger dig också möjligheten att påverka utvecklingen åt ett annat håll än ditt önsketänkande gjort hittills! Du vet, hjälpa de kvinnor som råkat illa ut på grund av att moralpoliser likt dig förnekat deras existens och haft mycket åsikter, känslor och makt, men ingen hjärna.
Citera
2019-08-25, 17:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Regeringen och proletären som källor? Seriöst?

Jag har drygt tio års samlad kunskap, akademisk och praktisk av prostitutionsfrågan.

Det finns inga som helst belägg för att lagen är effektiv eller hjälper sexsäljare. Det finns gott om vetenskapliga belägg för motsatsen. Sexköpslagen är en morallag och en ideologisk produkt av sura klimakteriekärringar som inte klarar av sexuell konkurrens från unga snygga tjejer.

Läs min evidenstråd från början till slut:

(FB) Stora evidenstråden för avkriminalisering av sexhandel
Bara håll käften. Dina oseriösa sidor är inte värda ett skit. Dessutom tillhör du avskumen till män som mer än gärna utnyttjar någon i utsatt läge, så din åsikt är totalt borträknad i frågan.
Citera
2019-08-25, 17:37
Medlem
Citat:

https://www.svd.se/prostituerade-och-kriminella-vittnar-om-sexovergrepp

Det finns hur mycket vidrigt somhelst att läsa om detta. Det är också så att man i både Amsterdam och Tyskland haft problem med annan kriminalitet och stök relaterat till prostitution, bordellerna e.t.c.

Det hör inte hemma i ett modernt samhälle. Det är en sjuk jävla syn på människan att man ska kunna betala sig till rätten att använda en annan människas kropp. Det är ett sorts övergrepp som sker mellan fyra ögon, jag skulle nästan likna det vid att återskaffa slaveriet, med tanke på hur utsatta många sexsäljare är.
Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan försvara det och tycka att det är rimligt att ha fullt legalt i ett civiliserat samhälle.
Frivilligheten går ej heller att avgöra med säkerhet, så då är det helt enkelt bättre att förbjuda det.
Samt att de äckel till män som vill använda prostituerade för att uppfylla sina vidriga porrfilmsfantasier inte borde få utlopp för det, snarare borde de läggas in på psyket för behandling.

Du får nog komma med dina argument och inte bara slänga fram en massa länkar om du vill övertyga. Du var nyss med på att det inte borde vara olagligt för en prostituerad att ta hem en kille och ha sex med honom men nu säger du "Det hör inte hemma i ett modernt samhälle. Det är en sjuk jävla syn på människan att man ska kunna betala sig till rätten att använda en annan människas kropp.", har du ändrat dig? Bör det vara olagligt eller inte?

Man får skilja på vad man själv personligen inte gillar och vad som bör vara olagligt.
Citera
2019-08-25, 17:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Bara håll käften. Dina oseriösa sidor är inte värda ett skit. Dessutom tillhör du avskumen till män som mer än gärna utnyttjar någon i utsatt läge, så din åsikt är totalt borträknad i frågan.

Jaha, du tycker alltså att Human Rights Watch och Amnesty International är oseriösa?

De förespråkar en total avkriminalisering av sexhandeln, eftersom förbud ökar risker för sexarbetare.

Nej, jag tänker inte hålla käften när du sitter här och blåljuger.

Citat:
Human Rights Watch has conducted research on sex work around the world, including in Cambodia, China, Tanzania, the United States, and most recently, South Africa. The research, including extensive consultations with sex workers and organizations that work on the issue, has shaped the Human Rights Watch policy on sex work: Human Rights Watch supports the full decriminalization of consensual adult sex work.

https://www.hrw.org/news/2019/08/07/why-sex-work-should-be-decriminalized

Citat:
Laws that ban people from buying or selling sex should be scrapped because they breach their human rights, according to Amnesty International.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-2545003/Amnesty-calls-legal-prostitution-Charity-says-laws-ban-people-buying-selling-sex-breach-human-rights .html
Senast redigerad av WordWarrior 2019-08-25 kl. 17:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in