Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Klart jag vet att det är normalt, men det är inte mig du ska berätta det för utan för motvall. Jag berättade bara kort hur det är här. Jag tyckte han gav en syn att så som det är i Stockholm är det väl...överallt? Framför allt passagen om det var vanligt att man ibland går på match med motståndarsupportrar. Om jag lever i en bubbla så tror jag även att många i Kalmar och Halmstad också gör det. Det är ni och Göteborg som skiljer er åt, som jag har svårt att sätta mig in i (till exemplet exemplet att dela arena med rival).
Aha, OK.
Nja, det är ni som skiljer er från resten av Sverige i och med detta.
Har aldrig haft problem att stå/sitta på långsida som bortasupporter, tidigare heller inte i Malmö, för den delen.
Så detta är något nytt, och det langas fram ett par dagar före matchen.
Om man nu, av någon anledning, vill gjuta olja på vågor som inte finns, är det ett dumt, onödigt och impulsivt beslut som riskerar att få motsatt effekt.
Säkerhetsaspekten är en annan femma, om man nu ska trycka in ytterligare några hundra pers på en slutsåld läktare.
Den mest markanta skillnaden Sthlm/Gbg kontra övriga Sverige är att vi (tillsammans med Borås, och i viss mån Gävle) är de enda städerna med fler än en elitklubb.
I samtliga dessa städer delas det på arenor, så det är inget konstigt i det.