2019-05-19, 13:59
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Stödjer AFC på bortaplan. Är det därför ni heifare åker på bortaresor; för att stödja motståndarlaget?

Du har tydligen svårt att förstå något i större kontext så ska försöka förklara för din sönderknarkande hjärna så att även du möjligtvis kan förstå.

Nej, vi åker på bortaresor för att stödja HIF. Genom att åka på bortaresa till AFC så stödjer man AFC ekonomiskt i form av biljettintäkter till bortaläktaren samt eventuell försäljning i kiosk. Vi gör detta för vi anser inte att AFC ska få någon ekonomisk vinning ö.h.t. genom eventuell matchdagsförsäljning samt även och markera för fotbollssverige att AFC inte är en klubb som oss andra.

Men är ju inte förvånad att du som Bajare fullständigt skiter i föreningsliv och föreningsdemokrati, det enda ni bryr er om är era publiksiffror.
Citera
2019-05-19, 14:17
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Men sanningen är ju att föreningsliv och föreningsdemokrati är struntsaker jämfört med rivalitet, så jag tycker att du gör bort dig totalt genom att stödja en bojkott FreedomFighter-. Det hade varit bättre att stödja Ryssholm än att stödja malmö ff t ex.

Det är synd, men vi kommer inte att bli eniga i den här frågan. Vi har olika prioriteringar.
Citera
2019-05-19, 18:24
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Men sanningen är ju att föreningsliv och föreningsdemokrati är struntsaker jämfört med rivalitet [...]

Är det? Föreningsdemokratin, medlemsägda föreningar, 51 %-regeln och allt annat vi har är så mycket viktigare frågor än "rivalitet". Utan det förstnämnda hade fotbollen varit död för mig, oavsett hur mycket "rivalitet" det finns.

/feldgrau
Citera
2019-05-19, 18:28
Medlem
I så fall hoppas jag att fotbollen dör för dig. Jag går på fotboll för att jag är HIF. Inte för att stödja något jävla folkhemsideal.
Citera
2019-05-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Du har tydligen svårt att förstå något i större kontext så ska försöka förklara för din sönderknarkande hjärna så att även du möjligtvis kan förstå.

Nej, vi åker på bortaresor för att stödja HIF. Genom att åka på bortaresa till AFC så stödjer man AFC ekonomiskt i form av biljettintäkter till bortaläktaren samt eventuell försäljning i kiosk. Vi gör detta för vi anser inte att AFC ska få någon ekonomisk vinning ö.h.t. genom eventuell matchdagsförsäljning samt även och markera för fotbollssverige att AFC inte är en klubb som oss andra.

Men är ju inte förvånad att du som Bajare fullständigt skiter i föreningsliv och föreningsdemokrati, det enda ni bryr er om är era publiksiffror.

Det jag inte förstår är varför du bryr dig så mycket om föreningsdemokrati? Trodde du hade nazistiska ideologiska värderingar, eller har jag helt fel?
Senast redigerad av Tejparn1 2019-05-19 kl. 18:42.
Citera
2019-05-19, 18:47
Medlem
Jag har för övrigt inga problem med att folk är nazister. Fotboll går före politik helt enkelt.
Citera
2019-05-19, 19:51
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Är det? Föreningsdemokratin, medlemsägda föreningar, 51 %-regeln och allt annat vi har är så mycket viktigare frågor än "rivalitet". Utan det förstnämnda hade fotbollen varit död för mig, oavsett hur mycket "rivalitet" det finns.

/feldgrau

Exakt detta. Utan föreningsdemokratin, utan föreningar så hade det inte funnits några lag att älska eller hata. Föreningslivet är en fundamental grundsten för att det ens finns fotboll i Sverige idag, utan detta så kan vi ju lika bra skita i allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Det jag inte förstår är varför du bryr dig så mycket om föreningsdemokrati? Trodde du hade nazistiska ideologiska värderingar, eller har jag helt fel?

Vet inte vart du har fått det ifrån? Bara för att jag är HIF:are så är jag inte automatiskt nazist, vi har tidigare haft problem med det på våra läktare, men det är inget som existerar idag.
Citera
2019-05-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-

Vet inte vart du har fått det ifrån? Bara för att jag är HIF:are så är jag inte automatiskt nazist, vi har tidigare haft problem med det på våra läktare, men det är inget som existerar idag.

Hade bara för mig att du skrivit inlägg med underliggande värderingar åt det hållet men det var fel helt enkelt.
Citera
2019-05-20, 21:15
Medlem
landofmoronss avatar
Snyggt jävla tifo från götet idag. Förvisso partisk, men bäst i år?

https://mobile.twitter.com/DaVukovic/status/1130522172605120512/photo/1
Citera
2019-05-20, 22:15
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Snyggt jävla tifo från götet idag. Förvisso partisk, men bäst i år?

https://mobile.twitter.com/DaVukovic/status/1130522172605120512/photo/1
Det var fett ja.
Citera
2019-05-21, 02:48
Medlem
Haha Helsingborg bojkottar alltså en bortamatch.

Rätt tacksamt att göra det när ni hade varit typ 30 stycken på bortaläktaren i vanliga fall.

För övrigt är det märkligt med denna hetsjakt emot AFC. Så länge de följer regelverket så förstår jag inte hur man kan gnälla på dem.

Stör mig betydligt mer på de föreningar som håvar in skattepengar från kommunen.

Där är just Helsingborg en av de största bovarna. Ser hellre en Ryssholm som är despotisk i AFC än att mina skattepengar ska gå till att täcka hål i Helsingborgs budget.
Citera
2019-05-21, 07:13
Medlem
simonvps avatar
Seriöst, Gbg hade lika gärna kunnat köra hela linan ut med typ ”Leksand och Bajen”-ramsan också igår. Otroligt cringe att man knappt ens försöker göra en egen take på de ramsor man snor av rätt stora konkurrenter.

Bortsett från det så verkar det ha varit riktigt bra drag på blåvitts läktare igår. Märks vilken jävla medvind man är i, och då blir också publiken som en tolfte spelare.
Senast redigerad av simonvp 2019-05-21 kl. 07:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in