2019-08-24, 21:58
Medlem
" det viktiga här är dessutom att när en kvinna anmäler får det en normal man att också inse att detta får inte hända igen, och då gör det inte det heller!"

I många fall av otrohet har jag förstått att kvinnor i den uppkomna situationen gärna väljer att tala illa om den person som hon begår sin otrohet tillsammans med för att så att säga avleda uppmärksamheten ifrån vad som sker i det fördolda. Det är lätt att föra närstående och vänner bakom ljuset med med mer eller mindre kryddade lögner om personer som man kanske arbetar tillsammans med, idrottar tillsammans eller liknande. På så sätt får man en respit ifrån att behöva förklara sådant som verkar mystiskt, ...så länge inte hemlighetsbubblan spricker...
Citera
2019-08-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men resan var planerad sedan länge, och betald av HDs föräldrar om jag inte minns fel.
Då är det väl märkligare med Norgeresenärerna som drog trots att LW skulle varit med, där hennes nya kärlek också skulle varit med. Tänker jag.
Ja jag har ockdå läst i tråden att resan var en gåva från HD föräldrar. Ger man bort en sådan present till sin dotter och hennes x om han är en riktig tölp??
Verkar ju snarare tvärtom, att de då avgudar svärsonen och gör allt för att rädda sin dotters äktenskap. Kanske till vilket pris som helst?

Med tanke på att HD uppenbarligen varken prioriterat eller planerat sin resa med SD, så får man dessutom känslan att hon inte såg fram emot den.
Men hux flux var hennes problem ur världen och hon drog utan att ansöka om
ledighet från jobbet och ansökte om inresetillstånd i sista minuten.
Vem löste HD problem??
Hennes föräldrar som slösat pengar på resan och bara SD skulle åka utan HD, det kan vara de som låg bakom mordet också tänker jag
Citera
2019-08-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller också fick inte mördaren inleda en relation med LW på det sätt som personen önskade, en del kan inte ta ett nej tack på rätt sätt.

Kan ju vara svårt för självkänslan att endast få erbjudandet att vara vän om man är så funtad.

Sant, och med tanke på att LW hade lika många manliga vönner som kvinnliga, så fanns det säkert någon som var mer än vänskapligt förtjust i henne. Fast om någon var sådär fixerad vid LW att någon av hennes vänner skulle till att välja mord känns lite långdragen, men man ska aldrig säga aldrig
Citera
2019-08-24, 22:17
Medlem
Citat:
Har inte heller läst att den hittats. Bara att man pingat den men inte lyckats lokalisera exakta positionen innan man hittade henne (men ändå när hon varit försvunnen).

Om det är så att den hittats nära bostaden men först efter några dagar så kan man väl undra om den händelsevis inte hamnat där i samband med att LW försvann eller när hon misshandlades/dödades, utan kanske ett par dagar efteråt.

Skulle iofs inte förvåna mig om de missade LW telefon utanför hennes bostad...de hittade inte LW på 4 dagar.
Är kanske därför de inte gått ut med var telefonen hittades?
Usch vad är det för pajasar inom polisen i örebro? Börjar ana varför springare petades...
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-24 kl. 22:21.
Citera
2019-08-24, 23:23
Medlem
Citat:
Jag vet inte, SD verkar slimy no doubt, men inte nödvändigt en mördare för det. LW verkar inte som en del försöker framställa som rädd och hotad. Inte i situationen med misshandelsanmälningen, den situationen verkar nästan målmedvetet provocerad från hennes sida (om hon nu inte ljög i förhören).

Ja LW var nog mycket för att rätt ska vara rätt och att alla problemen ska klaras ut och att prata är ao, det hoppas jag att alla inser. Det var nog snarare valet av tidpunkt just den där tisdagen den 10 januari som inte blev så önskvärd av SD som jag förmodar skulle upp och jobba nästa morgon. Att LW var pigg som en lärka och inte hade samma sömnbehov som andra har flera av hennes vänner uppgett i tråden. Så jag tänker att SD var nog trött och inte orkade prata just där och då.
Men å andra sidan hade han kanske undvikit det hon ville prata om alldeles för länge och för många ggr, det vet vi inte heller, men var det så, är det inte konstigt om LW blev frustrerad till slut, så kan man ju fundera på vem som provocerat vem egentligen?
Det är aldrig ens fel att två träter som det så vackert heter och som sagt, prata är alltid a.o.

Och någon kunde uppenbarligen inte prata ut om det problem som fanns.
Någon mådde uppenbarligen dåligt av någon anledning, eller flera anledningar och om det var långvarig kvävd passiv aggressivitet som till sist fick det att brista i både Hjärnkontoret och hjärtat på samma gång utan en faktiskt utlösande händelse, dvs blev sjuk på något vis eller om det hände något särskilt som fick sista droppen att rinna över?
Men nu spelar det egentligen ingen roll om denne någon var allvarligt sjuk eller frisk, det finns inga förmildrande omständigheter som berättigar eller försvarar mord. Vi kan iofs känna med en mördare om någon mördar en förövare, som tex har våldtagit och mördat dennes barn, men även där vet vi alla att det är precis lika fel även om vi kan förstå gärningen.
Ett mord går inte att försvara hur smärtsamt något än varit för mördaren, innan denne begär brottet.
Citera
2019-08-25, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja jag har ockdå läst i tråden att resan var en gåva från HD föräldrar. Ger man bort en sådan present till sin dotter och hennes x om han är en riktig tölp??
Verkar ju snarare tvärtom, att de då avgudar svärsonen och gör allt för att rädda sin dotters äktenskap. Kanske till vilket pris som helst?

Med tanke på att HD uppenbarligen varken prioriterat eller planerat sin resa med SD, så får man dessutom känslan att hon inte såg fram emot den.
Men hux flux var hennes problem ur världen och hon drog utan att ansöka om
ledighet från jobbet och ansökte om inresetillstånd i sista minuten.
Vem löste HD problem??
Hennes föräldrar som slösat pengar på resan och bara SD skulle åka utan HD, det kan vara de som låg bakom mordet också tänker jag

En skribent i tråden hävdar att fru D. ställde sig oförstående till att föräldrarna skulle ha betalat resan till USA. Visst är det lite märkligt?
Citera
2019-08-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
En skribent i tråden hävdar att fru D. ställde sig oförstående till att föräldrarna skulle ha betalat resan till USA. Visst är det lite märkligt?

Jaha där ser man. Ja det är många konstiga saker kring resan.
Någon hävdade att det var LW som SD bjudit med på resan men att LW av någon anledning ändrade sig i sista stund och plötsligt skulle med till Norge istället, att det var dörför Norgegänget fick skjuta upp avresedagen för stt hon skulle kunna följa med. Lika hux flux som HD plötsligt skulle åka till USA. Precis allt är märkligt kring detta.
Någon har ju beställt resan, undrar när det gjordes dessutom?
Citera
2019-08-25, 09:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tusen tack @notknapparen!

Ja, jag tror också att daalan har skrivit ungefär hur nära BP/FP hen bor. Det är fullt tillräckligt vad gäller mig. Nej, inte tror jag att paret daalan krupit omkring med måttband och linjaler över stock, sten och motorväg i jakten på ett exakt mått att delge denna tråd.
Det är precis vad jag tror också. Det exakta avståndet har ingen direkt betydelse och för mig är daalan trovärdig och ger ett bra intryck.
Det är nog bara personer med någon typ av diagnos som skulle komma på tanken att mäta upp exakta avstånd.
Citera
2019-08-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det beror på. Jag känner inte MGM, men jag kände L*na. Jag vet inte vad du räknar som bevis, det här är ju bara en FB-tråd, men hon berättade för mig om MGM och om deras relation. Om det hon berättade duger så är svaret ja.

Berättade LW för dig om de här hoten och trackasserierna? Fanns det någon gång hon nämnde något problem med någon annan, tex hans fru HD eller någon annan manlig bekant som var envis mot henne på något sätt?
Citera
2019-08-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är precis vad jag tror också. Det exakta avståndet har ingen direkt betydelse och för mig är daalan trovärdig och ger ett bra intryck.
Det är nog bara personer med någon typ av diagnos som skulle komma på tanken att mäta upp exakta avstånd.

Fast visst är det konstigt ändå.
Daalan hör skriket ca 23.30 och väcker sambon. De klär på sig och ger sig ut i bil och letar.
De ringer senare 23.47 till larmcentralen och då hörs skrik i bakgrunden. Skulle LW skrikit från 23.30 - 23.47 så hade förmodligen hela kvarteret stått på gatan och undrat var skriken kom ifrån!!??
Eller har jag skrivit fel klockslag som daalans ringde?
Citera
2019-08-25, 09:40
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Berättade LW för dig om de här hoten och trackasserierna? Fanns det någon gång hon nämnde något problem med någon annan, tex hans fru HD eller någon annan manlig bekant som var envis mot henne på något sätt?

Ja.

Nej.
Citera
2019-08-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Ja.

Nej.

Det har påståtts i tråden att det var LW som var besatt av SD. Det har även påståtts att det var SD som var besatt av LW.

Har du någon gång tänkt tanken att LW kan ha dragit någon nödlögn eller förskönat saker eller rentav dolt saker för dig på något sätt?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-25 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in