Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Jag vet inte, SD verkar slimy no doubt, men inte nödvändigt en mördare för det. LW verkar inte som en del försöker framställa som rädd och hotad. Inte i situationen med misshandelsanmälningen, den situationen verkar nästan målmedvetet provocerad från hennes sida (om hon nu inte ljög i förhören).
Ja LW var nog mycket för att rätt ska vara rätt och att alla problemen ska klaras ut och att prata är ao, det hoppas jag att alla inser. Det var nog snarare valet av tidpunkt just den där tisdagen den 10 januari som inte blev så önskvärd av SD som jag förmodar skulle upp och jobba nästa morgon. Att LW var pigg som en lärka och inte hade samma sömnbehov som andra har flera av hennes vänner uppgett i tråden. Så jag tänker att SD var nog trött och inte orkade prata just där och då.
Men å andra sidan hade han kanske undvikit det hon ville prata om alldeles för länge och för många ggr, det vet vi inte heller, men var det så, är det inte konstigt om LW blev frustrerad till slut, så kan man ju fundera på vem som provocerat vem egentligen?
Det är aldrig ens fel att två träter som det så vackert heter och som sagt, prata är alltid a.o.
Och någon kunde uppenbarligen inte prata ut om det problem som fanns.
Någon mådde uppenbarligen dåligt av någon anledning, eller flera anledningar och om det var långvarig kvävd passiv aggressivitet som till sist fick det att brista i både Hjärnkontoret och hjärtat på samma gång utan en faktiskt utlösande händelse, dvs blev sjuk på något vis eller om det hände något särskilt som fick sista droppen att rinna över?
Men nu spelar det egentligen ingen roll om denne någon var allvarligt sjuk eller frisk, det finns inga förmildrande omständigheter som berättigar eller försvarar mord. Vi kan iofs känna med en mördare om någon mördar en förövare, som tex har våldtagit och mördat dennes barn, men även där vet vi alla att det är precis lika fel även om vi kan förstå gärningen.
Ett mord går inte att försvara hur smärtsamt något än varit för mördaren, innan denne begär brottet.