Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
🔺🔺🔺 Det finns en triad av mycket väsentliga frågor som kretsar inom detta mordfallet och gällande mordet på Lena Wesström, vilka här nedan följande tre frågor lyder.
1: ) Varför låg egentligen Lena Wesström's mobiltelefon📱nära angränsande till henne's [dåvarande] bostadsrätt ...... men ! till motsatsen att henne's då avlidna kropp låg betydligt längre därifrån ? ...... det vill säga, varför var inte den avlidna kvinno-kroppen då tillstädes, sin egen mobiltelefon.
2: ) Varför stod ytterdörren 🚪 till bostadsrätten i ett så kallat glänt-läge då den sådan ... upptäcktes på morgonen Tisdagen den 15 Maj år 2018 ?
3: ) Var det verkligen Lena Wesström som då lät sina skrik emanera den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 vid klockan 🕚23:28 eller klockan 🕚23:29, så som även, från och med klockan 🕚23:30 ?
Mvh/ @JokerMannen
1. Hoppsan jag trodde telefonen hittats i skogen bakom UW hus? Så vad hittades då där i skogen?
Gick LW ensam för egen maskin helt frivilligt till
Rättarevägen, eller blev hon med våld dittvingad och tappade telefonen så hon inte kunde ta upp igen?
Jag tror hon hade besök av någon som tvingade ut henne och till rättarevägen. Kanske med hjälp av basebollträt som saknas?
2. Någon ville antingen inte väcka sonen som sov med att smälla igen dörren eller så var det för att någon planerade att återvända till hennes bostad efteråt för att ta bort ev bevis på att någon varit där?
Gick LW ensam till rättarevägen så var det hon själv som inte ville väcka sonen?
3. Om det inte var lenas skrik så var det givetvis någon annans skrik. Det kan ju inte vara fejkat av daalans då de ringde polisen enligt pressen och det hörts skrik i bakgrunden.
Men daalans sa att hen väckte sambon runt 23.30 och de hörde såna otäcka skrik att de klädde på sig och åkte runt och tittade, och ringde först 23.47 om jag inte minns fel?
Hur kunde lenas skrik höras i bakgrunden som blev inspelat då?
Tänker att det är lenas skrik 23.30 men inte skulle GM låta LW skrika till 23.47.
Då hade alla i hela kvarteret stått på gatan och undrat vad som pågick tänker jag.
Kan det varit någon som tillkom till brottsplatsen som skrek i ren förskräckelse och chock, som hördes i bakgrunden av larmsamtalet 23.47?