2019-08-24, 15:32
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu var det till JM som du ställde frågan, så du får väl svar från honom också får vi hoppas.
Men så här skrev dalaan:

Jag skulle gissa att dalaans gör en uppskattning på en höft?
Eller har de varit ute med sitt måttband och mätt?

Tusen tack @notknapparen!

Ja, jag tror också att daalan har skrivit ungefär hur nära BP/FP hen bor. Det är fullt tillräckligt vad gäller mig. Nej, inte tror jag att paret daalan krupit omkring med måttband och linjaler över stock, sten och motorväg i jakten på ett exakt mått att delge denna tråd.
Citera
2019-08-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
🔺🔺🔺 Det finns en triad av mycket väsentliga frågor som kretsar inom detta mordfallet och gällande mordet på Lena Wesström, vilka här nedan följande tre frågor lyder.

1: ) Varför låg egentligen Lena Wesström's mobiltelefon📱nära angränsande till henne's [dåvarande] bostadsrätt ...... men ! till motsatsen att henne's då avlidna kropp låg betydligt längre därifrån ? ...... det vill säga, varför var inte den avlidna kvinno-kroppen då tillstädes, sin egen mobiltelefon.

2: ) Varför stod ytterdörren 🚪 till bostadsrätten i ett så kallat glänt-läge då den sådan ... upptäcktes på morgonen Tisdagen den 15 Maj år 2018 ?

3: ) Var det verkligen Lena Wesström som då lät sina skrik emanera den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 vid klockan 🕚23:28 eller klockan 🕚23:29, så som även, från och med klockan 🕚23:30 ?

Mvh/ @JokerMannen

1. Hoppsan jag trodde telefonen hittats i skogen bakom UW hus? Så vad hittades då där i skogen?

Gick LW ensam för egen maskin helt frivilligt till
Rättarevägen, eller blev hon med våld dittvingad och tappade telefonen så hon inte kunde ta upp igen?
Jag tror hon hade besök av någon som tvingade ut henne och till rättarevägen. Kanske med hjälp av basebollträt som saknas?

2. Någon ville antingen inte väcka sonen som sov med att smälla igen dörren eller så var det för att någon planerade att återvända till hennes bostad efteråt för att ta bort ev bevis på att någon varit där?
Gick LW ensam till rättarevägen så var det hon själv som inte ville väcka sonen?

3. Om det inte var lenas skrik så var det givetvis någon annans skrik. Det kan ju inte vara fejkat av daalans då de ringde polisen enligt pressen och det hörts skrik i bakgrunden.
Men daalans sa att hen väckte sambon runt 23.30 och de hörde såna otäcka skrik att de klädde på sig och åkte runt och tittade, och ringde först 23.47 om jag inte minns fel?
Hur kunde lenas skrik höras i bakgrunden som blev inspelat då?
Tänker att det är lenas skrik 23.30 men inte skulle GM låta LW skrika till 23.47.
Då hade alla i hela kvarteret stått på gatan och undrat vad som pågick tänker jag.
Kan det varit någon som tillkom till brottsplatsen som skrek i ren förskräckelse och chock, som hördes i bakgrunden av larmsamtalet 23.47?
Citera
2019-08-24, 15:44
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det som är mest intressantast i detta fallet gällande Event 2018, så var det medlemmen @Energizer666 som påstod sig ha varit just på detta Event 2018 och där inom kunnat observera hela händelseförloppet då SD plötsligt blev påhoppad.

Till observandum, medlemmen @Energizer666 påstod sig även då ha kunnat filma hela det dåvarande händelseförloppet, och deklarerade strax därefter inom tråden att vederbörande skulle lämna in filmen som bevismaterial till polisen i Örebro, till SD's fördel.

Till nytt observandum, till min absolut säkra kännedom, har ingen film än i dag lämnats in till polisen i Örebro.

Mvh/ @JokerMannen

Lite synd för då hade de ju kunnat låta dalaan fått lyssna på SD :s skrik på filmen så kanske han kände igen detta ifrån det han hörde vid mordtillfället ?
Citera
2019-08-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Har för mig att Sherlockholms berättade att när SD blev ”nerslagen ”på ett event utav en annan geocachare ; då skrek han som en kvinna

Nu är det ju LW som är brutalt mördad. SD hade inga skador och verkar var levande i full vigör. Jag tvivlar inte på att "dödsskriket" var LWs, men det är fritt att ha annan åsikt.
Citera
2019-08-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack @Remark!

Min akilleshäl är (och har alltid varit) orientering utifrån kartor och liknande. Dalaan bor alltså i helt motsatt riktning av vad jag trodde

Ingen fara, jag har själv irrat omkring utan med kompassnålen i fel riktning i denna okända terräng.
Citera
2019-08-24, 15:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Bästa @bradgardsindianen

Det är högst troligast inom detta fallet, att dåvarande Gärningsperson hade tagit Hjärsta-kvinnan's mobiltelefon 📱💃 för att därnäst något senare framåt ut-placera denna på en helt annan plats och [därstädes] långt ifrån den då avlidna och dödsmisshandlade kvinno-kroppen.

Till observandum, detta med anledning från Gärningspersonen's sida, att då vid det aktuella tillfället utsätta ett villospår för polisen.

Mvh/ @JokerMannen

Eller också inte. Utan orsaken till att det dröjde innan man hittade LWs kvarlevor hyfsat nära hennes bostad först efter flera dagar beror på att man var inkompetent och drog ett felaktigt antagande om att hon ev hölls fången mot sin vilja någonstans för att man lyckats pinga telefonen men inte fått exakt lokalisering på den även om den var tappad av slarv/ouppmärksamhet (av GM eller BO själv).
Citera
2019-08-24, 15:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu är det ju LW som är brutalt mördad. SD hade inga skador och verkar var levande i full vigör. Jag tvivlar inte på att "dödsskriket" var LWs, men det är fritt att ha annan åsikt.

Jag håller med dej -tror som du -sorgligt är det -saknaden är stor !

Ville bara påvisa att SD verkar skrika som en kvinna när han är rädd , enligt folk på eventet ?

Men så rädd som Lena måste ha varit där bakom planket kommer han nog aldrig att vara ....
Citera
2019-08-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så varför fortsätter SD att hota och trackassera LW efter två anmälningar? Om vi utgår från att det är just SD som hotar och trackasserar?

Och varför fortsätter LW att inte anmäla?
Att säga att hon var rädd att det skulle bli värre om hon anmäler, så är hennes förhoppning att det upphör om hon låter bli att anmäla. Men det upphörde inte! Då borde hon anmält och krävt kontaktförbud!
Därför har jag tänkt att det kan förhålla sig om anonyma hot och trackasserier så det blev hopplöst läge för henne, och därav anledningen att hon istället sparade dom ifall det skulle hända henne något?

Det beteendet är snarast typiskt för utsatta kvinnor. Det är känt och i många fall slutar det med ond bråd död. Som här. Den kontrollerade och berörda mannen tolererar det inte. Anmälan rörde SD.

Det är snarast klassiskt när en part vill avsluta en relation.
Senast redigerad av Remark 2019-08-24 kl. 15:59.
Citera
2019-08-24, 16:00
Medlem
Citat:
Varför Lena blev så sårad att SD inte ville gå med in och fika just då beror nog på att hon ansåg att hon hade anledning att bli firad på sin födelsedag som det var vid det tillfället just då , eftersom han annars gärna stannade kvar för ett skjut ... kan varit därför hon blev så bestämd med att inte gå ut ur bilen , typ kränkt ?? ( spekulation)
För många människor är deras egen födelsedag en viktig dag då man vill bli ”hedrad” utav både familj och älskare antar jag , vilket inte kändes varken bekvämt eller noga räknat för SD , som ville hem och sova och ej oroa sin fru med sin frånvaro .

Det var nog där i det läget Lena insåg det ovärdiga med detta ” förhållande” de hade , tror Ni inte ?

Problemet med LW (och tråkigt nog många andra kvinnor som råkar illa ut) är ju att hon är inkonsekvent. Varför bjuder hon in en man som hon ett par månader tidigare anmält för ofredande till polisen och inför bekanta hävdat att hon inte ville umgås med honom? Det hade väl inte så svårt att se till att inte ens behöva åka hem med SD.

Och som sagt, vi vet inte exakt vad ofredandet i november bestod av men hade det varit fråga om ett hot i saklig objektiv mening så hade det ju inte blivit nedlagt på grund av hennes egen inställning till huruvida hon ville medverka eller inte. Därför är jag benägen att tro att "ofredandet" antingen handlar om en skitsak som inte är åtalbar, eller något som skulle kunna vara åtalbart men kanske inte är det på grund av LWs agerande. Ungefär som när åklagaren lägger ned misshandelsanmälningen med skrivning i motiveringen att det är befogat med visst fysiskt tvång för att avlägsna någon ur en bil när denne olovligen försöker tvinga sig kvar.
Citera
2019-08-24, 16:00
Medlem
landbandys avatar
Hur kan man vilja åka iväg till Amerika om en geokompis har försvunnit ?
Då blir man väl både ledsen och orolig i själen .
Hade jag varit dem hade jag inställt resan till ett annat tillfälle .
Detta bevisar ju att trots att SD hade haft älgskogsförhållande med Lena så brydde han sig inte värst mycket om henne .

(Spekulation)

Om man är nära vän med en försvunnen person vill man ju finnas där och leta efter henne -så ser jag på det hela ....

Undrar om basebollträet ligger på någon green i USA ?
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 16:05.
Citera
2019-08-24, 16:09
Medlem
Citat:
Hur kan man vilja åka iväg till Amerika om en geokompis har mördats ?
Då blir man väl både ledsen och orolig i själen .
Hade jag varit dem hade jag inställt resan till ett annat tillfälle .
Detta bevisar ju att trots att SD hade haft älgskogsförhållande med Lena så brydde han sig inte värst mycket om henne .

(Spekulation)

Om man är nära vän med en försvunnen person vill man ju finnas där och leta efter henne -så ser jag på det hela ....

Men om man är misstänkt för att haft med försvinnandet att göra så blir man inte mindre misstänkt för att man engagerar sig. Snarare tvärtom, att man misstänks försöka påverka bevisning, vittnen i utredningen.

Sara Lundblad och hennes pojkvän var ju med och letade efter hennes far som de mördat.
Citera
2019-08-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det beteendet är snarast typiskt för utsatta kvinnor. Det är känt och i många fall slutar det med ond bråd död. Som här.

Ja precis Remark vi vet alla att det finns risker att kvinnor anmäler och att det blir värre!

Så jag tar det igen!
LW anmälde sista gången 10 januari 2017. Hon uppgav att hon var rädd att det skulle bli värre om hon gick vidare med anmälan.

Efter detta ska då trackasserier och hot fortsätt...utan att LW gjorde en enda anmälan till.
Det fortsätter alltså trots att LW INTE gör en enda anmälan, och det trots att hon anar det värsta.........
Anar man det allra allra värsta så anmäler man, är man så rädd att man känner på sig att det värsta ska hända så anmäler man och kräver kontaktförbud!!
Det är ren och skär självbevarelsedrift som man gör detta!!

Jag undrar därför om dessa hot och trackasserier kan ha varit anonyma?? Dvs det fanns ingen att sätta kontaktförbud på? Hon visste helt enkelt inte vem dessa hot och trackasserier kom ifrån??
Anat kan hon gjort men då innebär det att hon inga bevis hade för, vem det var som gjorde detta mot henne!!
Förstår du vad jag menar snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in