Citat:
Ursprungligen postat av
landbandy
Varför Lena blev så sårad att SD inte ville gå med in och fika just då beror nog på att hon ansåg att hon hade anledning att bli firad på sin födelsedag - som det var vid det tillfället just då , eftersom han annars gärna stannade kvar för ett skjut ... kan varit därför hon blev så bestämd med att inte gå ut ur bilen , typ kränkt ?? ( spekulation)
För många människor är deras egen födelsedag en viktig dag då man vill bli ”hedrad” utav både familj och älskare antar jag , vilket inte kändes varken bekvämt eller noga räknat för SD , som ville hem och sova och ej oroa sin fru med sin frånvaro .
Det var nog där i det läget Lena insåg det ovärdiga med detta ” förhållande” de hade , tror Ni inte ?
Det är bra att påminnas om att det inte var vilken dag som helst utan de facto Lenas födelsedag.
Vi vet ju inte, deT kan ju varit bestämt sen tidigare under dagen/bilturen och sen ändrar sig SD.
Och Lena blir sårad.
Jag tror att han gillar känslan av makt. Jag tror att han visste att det var han som ville mest. Att han var i ett känslomässigt underläge. Och om han märkte att han fick möjlighet att markera, att han kunde manipulera henne så gjorde han det. För att förstärka sin egen betydelse. Kanske för att ge igen.
Det är en icke ovanlig problematik i många förhållanden: maktbalasen.
Ofta finns det en som älskar mer, och den andre mindre.
En ohälsosam men vanlig dynamik i en relation.