2019-08-24, 17:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men resan var planerad sedan länge, och betald av HDs föräldrar om jag inte minns fel.
Då är det väl märkligare med Norgeresenärerna som drog trots att LW skulle varit med, där hennes nya kärlek också skulle varit med. Tänker jag.

Jo det har du rätt i ,jag har också funderat på det !?

Men sen verkar det som om dessa två ; Lena och Behol*e*X enbart var vänner ,platonisk vänskap helt enkelt ...hmm ...det vet ju enbart de två egentligen ...men du har helt rätt i att det är konstigt att Norgeresan blev viktigare än att leta efter en bortkommen geovän som faktiskt skulle med på resan !!
De borde ju märkt hur oroliga de omkring henne ,nära och kära var då de gled vidare mot Norge !

En annan tanke som jag haft är att en utav de som skulle med på Norgetrippen mer eller mindre hatade Lena ,men så illa kan det väl inte varit så att den personen typ gjorde sig av med henne som resenär, kvällen innan ? För då liknar det ju värsta thrillern detta !

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 17:18.
Citera
2019-08-24, 17:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
ÅTERIGEN- finns det något publicerat om att mobiltelefonen påträffats?

Jag har inte läst att så är fallet.

Men kanske någon annan i tråden kan hjälpa oss fridka upp minnet?

Har inte heller läst att den hittats. Bara att man pingat den men inte lyckats lokalisera exakta positionen innan man hittade henne (men ändå när hon varit försvunnen).

Om det är så att den hittats nära bostaden men först efter några dagar så kan man väl undra om den händelsevis inte hamnat där i samband med att LW försvann eller när hon misshandlades/dödades, utan kanske ett par dagar efteråt.
Citera
2019-08-24, 17:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
En sak som gör mig så knäckt är att mördaren verkade behöva förgöra och förstöra Lena så till den milda grad,för att slippa dras till henne ?

Det räcker väl med att säga till på skarpen att man vill avbryta relationen !! ??????????

Eller också fick inte mördaren inleda en relation med LW på det sätt som personen önskade, en del kan inte ta ett nej tack på rätt sätt.

Kan ju vara svårt för självkänslan att endast få erbjudandet att vara vän om man är så funtad.
Citera
2019-08-24, 17:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller också fick inte mördaren inleda en relation med LW på det sätt som personen önskade, en del kan inte ta ett nej tack på rätt sätt.

Kan ju vara svårt för självkänslan att endast få erbjudandet att vara vän om man är så funtad.

(Spekulation)

Hmm ,jo,man är glad över att den största delen utav befolkningen inte funkar på det sättet för då skulle det ligga mördade personer både här och var ,fy tusan!

Tänkte på han som hon hade en relation med ett tag som sen såg henne kyssa Behol*rX ,han som for iväg till USA en stund innan mordet ,kan han ha varit en sådan person ,som blev "överkörd" på det sätt Du beskriver ?
Tror till och med denne person skulle tälta ihop med Lena och sen blev det liksom någon slags "kärlek" där mellan LW och BH ....hmm...?
Citera
2019-08-24, 17:22
Medlem
Citat:
En sak som gör mig så knäckt är att mördaren verkade behöva förgöra och förstöra Lena så till den milda grad,för att slippa dras till henne ?

Det räcker väl med att säga till på skarpen att man vill avbryta relationen !! ??????????

Det kanske han gjorde?? Men LW kanske tog emot det på samma sätt som hon tog avvisandet om nattfikat och önskemålet att hon skulle gå ur bilen? Dvs att hon sket fullständigt i det och "körde sitt race"?
Citera
2019-08-24, 17:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så varför fortsätter SD att hota och trackassera LW efter två anmälningar? Om vi utgår från att det är just SD som hotar och trackasserar?

Och varför fortsätter LW att inte anmäla?
Att säga att hon var rädd att det skulle bli värre om hon anmäler, så är hennes förhoppning att det upphör om hon låter bli att anmäla. Men det upphörde inte! Då borde hon anmält och krävt kontaktförbud!
Därför har jag tänkt att det kan förhålla sig om anonyma hot och trackasserier så det blev hopplöst läge för henne, och därav anledningen att hon istället sparade dom ifall det skulle hända henne något?

Vi vet ju faktiskt inte om hon gjorde ytterligare anmälningar.
Media hade lyckats få fatt på de här två anmälningarna som inte borde vara offentlig handling då de inte gått vidare till åtal eller domslut, dvs sekretesskyddat material.
Citera
2019-08-24, 17:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
(Spekulation)

Hmm ,jo,man är glad över att den största delen utav befolkningen inte funkar på det sättet för då skulle det ligga mördade personer både här och var ,fy tusan!

Tänkte på han som hon hade en relation med ett tag som sen såg henne kyssa Behol*rX ,han som for iväg till USA en stund innan mordet ,kan han ha varit en sådan person ,som blev "överkörd" på det sätt Du beskriver ?
Tror till och med denne person skulle tälta ihop med Lena och sen blev det liksom någon slags "kärlek" där mellan LW och BH ....hmm...?

Nej, jag tänker på en helt annan person, någon med kort stubin och som verkar lite labil.
Citera
2019-08-24, 17:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske han gjorde?? Men LW kanske tog emot det på samma sätt som hon tog avvisandet om nattfikat och önskemålet att hon skulle gå ur bilen? Dvs att hon sket fullständigt i det och "körde sitt race"?

Ja.jo , i det läget så inser man hur farligt det är att inte lyssna på den andre "partnern" ,vad den verkligen vill ,eller i det här fallet INTE vill....
Citera
2019-08-24, 17:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, jag tänker på en helt annan person, någon med kort stubin och som verkar lite labil.

Nu blev jag nyfiken ,vem det kan va ? Finns det fler än de vi beskrev ?Vem har jag missat ?
Vet att Rym**enIS*,är den som inte ville ha med LW på Norgeresan .

Kort stubin? Har det märkts inom geocachingen att denne person har kort stubin?
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 17:30.
Citera
2019-08-24, 17:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Varför Lena blev så sårad att SD inte ville gå med in och fika just då beror nog på att hon ansåg att hon hade anledning att bli firad på sin födelsedag - som det var vid det tillfället just då , eftersom han annars gärna stannade kvar för ett skjut ... kan varit därför hon blev så bestämd med att inte gå ut ur bilen , typ kränkt ?? ( spekulation)
För många människor är deras egen födelsedag en viktig dag då man vill bli ”hedrad” utav både familj och älskare antar jag , vilket inte kändes varken bekvämt eller noga räknat för SD , som ville hem och sova och ej oroa sin fru med sin frånvaro .

Det var nog där i det läget Lena insåg det ovärdiga med detta ” förhållande” de hade , tror Ni inte ?

Det är bra att påminnas om att det inte var vilken dag som helst utan de facto Lenas födelsedag.
Vi vet ju inte, deT kan ju varit bestämt sen tidigare under dagen/bilturen och sen ändrar sig SD.
Och Lena blir sårad.

Jag tror att han gillar känslan av makt. Jag tror att han visste att det var han som ville mest. Att han var i ett känslomässigt underläge. Och om han märkte att han fick möjlighet att markera, att han kunde manipulera henne så gjorde han det. För att förstärka sin egen betydelse. Kanske för att ge igen.

Det är en icke ovanlig problematik i många förhållanden: maktbalasen.
Ofta finns det en som älskar mer, och den andre mindre.
En ohälsosam men vanlig dynamik i en relation.
Citera
2019-08-24, 17:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nu blev jag nyfiken ,vem det kan va ? Finns det fler än de vi beskrev ?Vem har jag missat ?

Den som hoppade på MGM uppe i Sundsvall, beskrivningarna från de som var där tyder på en väldigt labil person som inte kan kontrollera sina impulser.
Citera
2019-08-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi vet ju faktiskt inte om hon gjorde ytterligare anmälningar.
Media hade lyckats få fatt på de här två anmälningarna som inte borde vara offentlig handling då de inte gått vidare till åtal eller domslut, dvs sekretesskyddat material.

Sekretesskydd kan i många fall brytas om det finns ett såkallat allmänintresse. Anmälare var nu försvunnen och sökt efter inom en såkallad särskild händelse. Man hade gått ut i media och sökt henne också. Då är det nog svårt att säga att det inte finns ett berättigat allmänintresse att sökta kvinna gjort två anmälningar mot samma man.

Meddelarfriheten gäller ju i förhållande till journalister, författare. Men här tror jag inte det är meddelarfriheten som är aktuell. Journalist har nog fnulat på om kvinnan varit involverad i någon konflikt och helt enkelt kollat av i polisens diarie och begärt ut handlingarna varpå sedvanlig sekretessprövning gjorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in