2019-08-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så du har inga belägg för Gud, samt att Gud skapat något?
Varför tror du i så fall på detta?

Du har inga belägg för att evolutionsteorin stämmer, varför tror du på evolutionsteorin?
Citera
2019-08-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Att alla arter på Jorden kommer från en och samma art är vetenskaplig fakta.

Vilka fakta tänker du på?
Citera
2019-08-24, 22:01
Medlem
Citat:
Men snälla människa, klarar du inte av att sköta dig om du får bevis för hemskheter i naturen?

Jag tror att jag kan klara av det, men ett barn som blir matad av detta tror jag har sämre förmåga att klara av det.
Citera
2019-08-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ja, verkligheten är hemsk. Evolutionsteorin beskriver detta, den tar inte ställning!

Evolutionsteorin är inte verkligheten! Att du lär dina barn detta är hemskt.
Citera
2019-08-24, 22:05
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Den"magiska gränsen" för en art går vid att en art inte kan få avkomma med en annan art. Att en art inte kan få avkomma med en annan art är ett faktum som inte går att bortse ifrån. Det är ett biologiskt/vetenskapligt faktum som ni evolutionister försöker bortse ifrån.
Fast det du inte tar in då är att även olika arter är släkt med varandra. Hästen och åsnan är så pass nära besläktade så att dom kan få barn ihop, trots det så är det inte samma art.

Så varför drar du den magiska gränsen just vid "art". Varför inte släkte eller underart eller nått annat släktled?
Varför kan en varg bli en hund, medans "urvargen" inte kan bli en schakal?

Citat:
"Ungefär lika mycket"??? Så du menar att vissa människor inte har utvecklats lika mycket som andra?

Vilka människor tänker du på?
Inga människor är exakt likadana, så inga människor har evolverats exakt lika mycket.

Citat:
Hans åsikter att den mest starkaste/mest lämpade överlever?
Fast det du inte fattar är att han vrängde det till att bli "Dom som jag bestämmer överlever." Han gjorde alltså inte alls vad evolutionsteorin säger. Han gjorde snarare som det gamla testamentets gud när han beordrade sin stam att döda dom andra stammarnas män och ta deras kvinnliga oskulder till sina egna.

Tycker det låter rätt likt det du pratar om att våldta och döda..
Citera
2019-08-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, det är ju tämligen uppenbart att du har problem med verkligheten...

Ok, så om du lär dina barn att det är ok att sprida sina gener oavsett, helt enligt evolutionsteorin, så tycker du det är mer acceptabelt än att man tar hänsyn till andra människor?
Citera
2019-08-24, 22:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Enligt evolutionsteorin så menar man att arter är under utveckling/evolution, och då menar man t.ex. att schimpansen och människan har en gemensam anfader, vi vet ju att människan är överlägsen schimpansen och kan utplåna schimpansen på grund av människans överlägsna intelligens. Men frågan är om det finns människor som kommit längre i den evolutionistiska utvecklingen, och därmed anses vara mer utvecklade i jämfört med schimpansen, eller andra människor.

Dom flesta skulle avsky jämförelsen med att vissa människor ligger närmare schimpansen, men konsekvensen av evolutionsteorin är exakt detta, att vissa människor ligger närmare schimpanserna än andra.
Det är omöjligt att säga vilka människor som har evolverats mer eller mindre än andra eftersom skillnaderna är så mikroskopiska. Men du kanske skulle gilla att vissa människor är besläktade med neandertalare, mer eller mindre nära, och det är väldigt enkelt att se vilka människor det är om man kollar på deras DNA.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Evolutionsteorin är inte verkligheten! Att du lär dina barn detta är hemskt.

Evolutionen är ingen teori. Evolutionen är ett naturfenomen som vi kan mäta och studera experimentellt, precis som tyngdkraften.

Darwin formulerade en teori om det naturliga urvalet som försökte förklara evolutionen, precis som Newton - och senare Einstein - formulerade teorier som försökte förklara tyngdkraften.

Skilj på Darwins teori och evolutionen.
Citera
Medlem
Citat:
Så sådant som kan anses vara hemskt ska inte tas med i forskning? Har jag uppfattat dig rätt?

Visst kan man göra det, om man är säker på att det stämmer.

Det stämmer också enligt forskning att dom flesta djur våldtar och frågar inte tillåtelse för att ha sex. Är det då helt ok för människor att våldta bara för att forskningen har kommit fram till det?
Citera
2019-08-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det är väl uppenbart?

Nej, förklara.
Citera
2019-08-24, 22:15
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ok, så om du lär dina barn att det är ok att sprida sina gener oavsett, helt enligt evolutionsteorin, så tycker du det är mer acceptabelt än att man tar hänsyn till andra människor?
Men ge fan i att ställa evolutionsteorin mot hänsyn. Du är inget lejon, jag är inget lejon och mina barn är inga lejon.
Skulle vi människor hålla på sådär så skulle vi bli ihjälslagna. Och ihjälslagna människor har väldigt svårt att föra sina gener vidare. Fattar du det?
Citera
2019-08-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Det jag invände mot var att du ville få det till att evolutionsteorin ENDAST handlar om att döda eller dödas. Det är helt fel.
Jag påpekade att det exemplet endast gäller för lejon. Det är absolut inte ett av de främsta exemplen. Var fick du det ifrån? Det kan absolut inte vara det främsta exemplet om det bara gäller för en enda art. Det finns betydligt fler arter som överlever bäst på helt andra sätt.

Oavsett, exemplet finns. Ett exempel på hur evolutionsteorin fungerar, inte så lätt att acceptera, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in