2019-08-24, 20:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2666
Jaha, och?

Då står det i biljettkraven. Nu går mff ut med det dagen innan match när flera hundra redan kirrat plåtar på sittplats.

Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Så för att danskarna har helt andra regler än övriga världen så är det ok även i Malmö...;0)

(Tryck det på biljetten nästa gång om ni tror att Malmö är danskt.)

Svarade en användare som aldrig hade sett det utomlands.

Att ni bli uppretade rör inte mig särskilt mycket. Ni kan få fortsätta grina så tänker jag på matchen istället.
Citera
2019-08-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Svarade en användare som aldrig hade sett det utomlands.

Att ni bli uppretade rör inte mig särskilt mycket. Ni kan få fortsätta grina så tänker jag på matchen istället.

Grina lagom. Vi för en diskussion. Har du fler helt random och högst ovidkommande exempel så håll inne med dom...;0)

#grinowe
Citera
2019-08-24, 20:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Grina lagom. Vi för en diskussion. Har du fler helt random och högst ovidkommande exempel så håll inne med dom...;0)

#grinowe

Tycker ni mest verkar arga och nervösa.
Citera
2019-08-24, 20:38
Medlem
Citat:
Tycker ni mest verkar arga och nervösa.

Då kan du inte riktigt läsa svenska (inget fel i det) alternativt att din perceptionsförmåga är skadad eller nedsatt från början (sök hjälp).

24 000 inlägg som bygger på missförstånd och missuppfattningar?

Kämpa.
Citera
2019-08-24, 20:40
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Har sett du sett FCK eller Bröndby hemma? När man köper biljetter till dem står det tydligt i biljettkraven.
Nej, har inte varit på fotboll i Danmark i modern tid. Var nog tjugo år sedan.

Har aldrig varit med om några egentliga problem med bortafans bland sittplats förutom rena idioter som mest verkar vara ute efter att provocera. Men sådan finns ju bland hemmasupportarna också. Och det är ett problem på individnivå, inget ett lags anhängare kollektiv ska bestraffas för. Att bortalagets supportrar inte ska stå i hemmaklacken eller ens sitta väldigt nära den är väl en självklarhet?

Sen en allmän fråga. Har inte alla vi som i åratal gått på fotboll många gånger gjort det tillsammans med vänner eller släktingar som håller på motståndarlaget? Jag har t o m gått på derbyn med djurgårds- och gnagetkompisar.
Senast redigerad av motvall 2019-08-24 kl. 20:47.
Citera
2019-08-24, 20:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Då kan du inte riktigt läsa svenska (inget fel i det) alternativt att din perceptionsförmåga är skadad eller nedsatt från början (sök hjälp).

24 000 inlägg som bygger på missförstånd och missuppfattningar?

Kämpa.

Ni har tydligen missuppfattat att vi bestämmer själva hur vi vill ha det.
Citera
2019-08-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ni har tydligen missuppfattat att vi bestämmer själva hur vi vill ha det.

Ännu ett inpass långt över målet.

(Är du dum på riktigt eller vill du bara provocera...;0)

Läs Motvalls text ovan.

I övrig antar jag att man inbjuder till kaos om man ändrar klädkoden dagen före match. Lycka till.
Citera
2019-08-24, 21:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Nej, har inte varit på fotboll i Danmark i modern tid. Var nog tjugo år sedan.

Har aldrig varit med om några egentliga problem med bortafans bland sittplats förutom rena idioter som mest verkar vara ute efter att provocera. Men sådan finns ju bland hemmasupportarna också. Och det är ett problem på individnivå, inget ett lags anhängare kollektiv ska bestraffas för. Att bortalagets supportrar inte ska stå i hemmaklacken eller ens sitta väldigt nära den är väl en självklarhet?

Problem eller ej är för mig irrellevant. Det finns en bortasektion för bortasupportrar (där finns också stolar att sitta på om man vill det). Det är inte så att vår sittplats är "neutrala" läktare. Jag vill inte se bortatröjor där. De är till för MFF:are som också ska hjälpa till att skapa hemmastämning.

Citat:
Sen en allmän fråga. Har inte alla vi som i åratal gått på fotboll många gånger gjort det tillsammans med vänner eller släktingar som håller på motståndarlaget? Jag har t o m gått på derbyn med djurgårds- och gnagetkompisar.

Aldrig hänt och ser mig inte göra. Jag ser matcherna med samma vänner som jag gjort i alla år. Vi har våra kompistraditioner, samlas på samma pub och sitter vid samma bord. Jag vill hänga med supportrar från samma lag.
Citera
2019-08-24, 21:37
Medlem
Citat:
Pratar du 70-tal nu som alltid?

När såg du en match live senast? Glenn Strömbergs debut?

Där har du tokfel. Vågar påstå att ingen på detta forum ser fler matcher live per vecka och att max en handfull har varit på fler arenor i England senaste 10 åren än vad jag har varit. Jag vet vad jag pratar om. Sedan får ju folk välja att inte hålla med om mina åsikter om dom vill, men underskatta inte min breda kunskap/erfarenhet.

Konkreta exempel på vad jag stör mig på.. rejält:

1. Bortasupporter som ställer sig upp och skriker i stil med "Jaaaa, sååå jävla gott att trycka dit dom här", när domaren blåser av matchen efter en bortaseger efter ett sent segermål.

2. Bortasupporter som under matchen upprepade gånger skriker mot hemmaspelare som t ex "Men vad f-n gör du din jävla idiot!. Domarn! Visa kortet till den där dåren".

3. Bortasupporter som under matchen börjar tjafsa mot hemmafans som tycker något om en bortaspelare eller om bortalaget, dvs går direkt i hetsig diskussion med hemmafans på hemmaläktaren.

Och ja. Samtliga exempel eller liknande fall förekommer regelbundet på hemmasittplats och jag syftar på flera olika arenor på olika nivåer allt frän Allsvenskan till Div 2. Jag tycker kort sagt det är ett jävla otyg som bör stoppas.
Senast redigerad av Burkgurka 2019-08-24 kl. 21:48.
Citera
2019-08-24, 22:10
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Problem eller ej är för mig irrellevant. Det finns en bortasektion för bortasupportrar (där finns också stolar att sitta på om man vill det). Det är inte så att vår sittplats är "neutrala" läktare. Jag vill inte se bortatröjor där. De är till för MFF:are som också ska hjälpa till att skapa hemmastämning.
Otroligt märkligt synsätt. Fotboll är inte till för alla utan bara de som håller på "rätt lag" är välkomna på arenan. Varför har ni ens en bortasektion? Den bidrar definitivt inte till att skapa hemmastämning!

(Kom på att jag aldrig haft någon längre relation med en kvinna som varit Hammarbyare. Dessutom höll min pappa på ett annat lag. De skulle alltså inte vara välkomna att följa med mig på fotboll enligt ditt synsätt?)

Citat:
Aldrig hänt och ser mig inte göra. Jag ser matcherna med samma vänner som jag gjort i alla år. Vi har våra kompistraditioner, samlas på samma pub och sitter vid samma bord. Jag vill hänga med supportrar från samma lag
Förvånande, alltid uppfattat dig som en skribent med bredare syn på fotboll än detta. För du verkar vilja leva i en MFF-bubbla.

Sen är det självklart att det finns matcher och matcher. Skulle aldrig gå med några AIK eller DIF-polare på denna hösts derbyn när så mycket står på spel. Men en omgång i serielunken måste man kunna se tillsammans med motståndarlagets anhängare. Kan vara riktigt kul speciellt om det slutar oavgjort.

Kanske är jag färgad av att vara från Stockholm. Går ju liksom inte att leva här utan att ha vänner eller arbetskamrater som är apor eller råttor.
Citera
2019-08-24, 22:25
Medlem
Citat:
Absolut, men då får man från mff se till att lösa det på ett eller annat sätt. Sälj slut själva eller var tydliga med att bortesupportrar inte accepteras där från början. Ni säljer väl bara sittplats till medlemmar i Europa? Gör så nu med då.

Jag tror fortfarande inte det kommer bli något problem i morgon med sittplats och djurgårdare. De som köpt biljett på sitt kommer in som vanligt och det kommer att vara lugnt som vanligt.

Jag ser fram emot din motion till mff som avhandlar saken.

Helvete vad kul det ska bli imorgon! Älskar nervositeten inför den här typen av matcher...
Citera
2019-08-24, 22:25
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Konkreta exempel på vad jag stör mig på.. rejält:

1. Bortasupporter som ställer sig upp och skriker i stil med "Jaaaa, sååå jävla gott att trycka dit dom här", när domaren blåser av matchen efter en bortaseger efter ett sent segermål.

2. Bortasupporter som under matchen upprepade gånger skriker mot hemmaspelare som t ex "Men vad f-n gör du din jävla idiot!. Domarn! Visa kortet till den där dåren".

3. Bortasupporter som under matchen börjar tjafsa mot hemmafans som tycker något om en bortaspelare eller om bortalaget, dvs går direkt i hetsig diskussion med hemmafans på hemmaläktaren.

Och ja. Samtliga exempel eller liknande fall förekommer regelbundet på hemmasittplats och jag syftar på flera olika arenor på olika nivåer allt frän Allsvenskan till Div 2. Jag tycker kort sagt det är ett jävla otyg som bör stoppas.
Den typen av bortasupporter du beskriver har givetvis inget på någon hemmaläktare, utom möjligen raderna närmast bortasektionen, att göra. Men de utgör en försvinnande liten minoritet de matcher jag besökt. (Det slår mig att dessa är vanligare i de lägre divisionerna, men där finns ju sällan någon egentlig hemmaklack.)

Återigen, de flesta med "felaktiga halsdukar" jag stött på sittande bland hemmapubliken (eller mig själv+sällskap på en sådan läktare) uppför sig exemplariskt. Man jublar när det egna laget gör mål ungefär. Begriper inte varför dessa ska förhindras gå på fotboll eller rättare sagt tvingas stå bakom bortaklackens j-vla flaggor för att kunna följa sitt lag på bortaplan.
Senast redigerad av motvall 2019-08-24 kl. 22:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in