Citat:
Nej, gruppen skeptiker kan släppa ut så mycket de vill utan att det gör en skillnad för resultatet ni vill uppnå. Alltså, era utsläppsmål är helt oberoende av vad skeptiker tycker eller hur mycket de släpper ut. De målen kan endast nås genom att ni i majoriteten som är överens gör uppoffringar där ni utesluter alla produkter som innebär koldioxidutsläpp i någon del av produktionen, eller rena utsläpp hos slutanvändare som tex bensin.
Jag skryter inte, jag bara påpekar att jag kan släppa ut så mycket jag vill och jag är inte ens skyldig en förklaring till varför jag eldar ett 200-liters fat bensin i öppen atmosfär på min tomt. För om jag inte tror på klimathotet av random skäl, så gör det ingen skillnad för era utsläppsmål vad jag eller andra skeptiker gör. Känns inte det bra? Att du inte ens behöver söka konflikt och försöka vinna över skeptiker för att lösa klimatfrågan? Det verkar ju vara en hyfsat stor arbetsbelastning för dig här.
Däremot, för din del, är det extremt viktigt att alla gör allt vad de kan, för ni säger ju att det snart är försent. Allt ditt fokus bör ligga på att identifiera både dina egna utsläppskällor och alla andras som anser att det är en katastrof på ingång. Det absolut mest effektiva är att ni upprättar off-grid självförsörjande jordbruk. Då nollar ni utsläpp. Att det innebär hårt fysiskt arbete 14 timmar om dygnet och en livsstil som gav medelålder på 40 år bör inte vara ett hinder. Det är ju en minimal uppoffring om man ska hindra global katastrof. Ert mål är väl att göra allt ni kan för att "rädda planeten" eller?
Citat:
Du behöver inga ursäkter eftersom du inte accepterar problemet.
Jag behöver ingen ursäkt för att jag har blivit fullständigt övertygad om felaktigheterna i klimatteorin, och kan försvara det med grund i teorierna av Planck, Stefan, Boltzmann, Clausius, Prevost med flera. En solid vetenskaplig grund som jag är trygg med. Men oberoende av det och ert avfärdande av dessa fysiska lagar, så behöver jag ingen ursäkt för att mina och andra skeptikers utsläpp kan fortsätta OCH öka för överskådlig framtid, utan att det påverkar era utsläppsmål eller era åtgärder för att nå dit. Ni kan alltså låta oss skeptiker leva som vi vill utan några problem för er. Att försöka tvinga oss att göra som ni när det inte gör någon skillnad för att ni når era mål, skulle ju vara diktatur och faktiskt ondskefullt förtryck.
Citat:
Därmed är "vetenskapsförnekare" en passande etikett. Sätt dig in i vetenskapen (och gärna fysiken) och acceptera att koldioxiden är en växthusgas som leder till en större växthuseffekt som driver stundande klimatförändringar. Det kryllar av vetenskaplig litteratur med förklaringar. Bara att läsa.
Jag vet mer om klimatteori än du, och hur växthuseffekten beskrivs i detalj och stort. Det är just denna kunskap som gör att jag är skeptiker då hypotesen innebär rena motsägelser mot tex Planck.
Tex Så nämner Planck hur en kropp avger samma strålningsintensitet mot en annan kropp på 1000°C som mot en kropp vid 0°C. Alltså, jordytan avger inte värmestrålning mot atmosfären med en intensitet som avgörs av atmosfären vid 255K. För Planck sa uttryckligen att så inte är fallet, inga undantag görs för koldioxid eller backradiation. Han bekräftade uttryckligen Prevosts princip om att värmestrålning från en kropp, som jordytan, enbart beror på dess interna tillstånd. Enbart, utan undantag. Planck beskrev det som att utstrålningens styrka och karaktär beror helt och hållet på vad som händer i volymelementet som befinner sig under den strålande ytan. Växthuseffekten säger att jordytans värmestrålning beror på atmosfären, som är extern, ovanför, inte under ytan, och den är absolut inte en del av jordytans interna tillstånd.
Så hela grunden för klimathypotesen om växthusgaser är rakt av i strid med slutsatser gjorda av två icke ifrågasatta fysiker som är överens om att växthusteorins första antagande som definierar hela övriga teorin, att atmosfären orsakar att jordytans värmeutstrålning ökar från 240W/m² till 390W/m², är helt uteslutet som förklaring till medeltemperaturen hos jordytan. Ingen annan har ifrågasatt Planck där, varför ska vi acceptera att klimatteorin säger tvärtom?
Läs gärna:
https://archive.org/details/theoryofheatradi00planrich/page/n6
Fantastisk bok.
Så det får finnas hur mycket litteratur som helst om växthushypotesen och jag har läst det mesta, men om de säger att jordytan avger mer värme pga att den omges av en kall gaskropp, så kan vi konstatera innan vi läser den, att antingen hade Planck fel och växthuseffekten är det enda undantaget som vi känner till, eller så är växthusteorin fel.
Vad är rimligast? Att planck hade fel?
Stundande klimatförändringar? Du menar alltså att vi vet hur utvecklingen kommer se ut i ett klimatsystem som är så oförutsägbart att vi har svårt med prognoser för mer än >10 dagar?Och detta grundat på att klimatet är det enda undantaget från Prevosts princip som är känt till dags dato.
Nej du tack. Jag behöver verkligen ingen ursäkt för att släppa ut koldioxid. Men du behöver stå till svars för varför du inte gör allt du kan för att undvika den katastrof som du påstår redan är här. Varför släpper du ut så mycket koldioxid när du vet att det kommer förstöra planeten? Bryr du dig inte? Är du lat? Väntar du på att någon annan ska göra det? Det finns bokstavligt talat ingenting som hindrar dig från att göra allt du kan. Nu!!!
Senast redigerad av LifeIsElectric 2019-08-24 kl. 01:20.
Senast redigerad av LifeIsElectric 2019-08-24 kl. 01:20.