Citat:
Ursprungligen postat av
Yanii
Jag har också tänkt på StirrandeMannen som ett hittills okänt vittne, inblandad eller ej vet jag inte.
Men varför har inte kontaktat polisen då? Återigen, det finns ingen risk att bli oskyldigt dömd i det här fallet eftersom det finns så stark teknisk bevisning. Är medveten om att inte alla människor tycker det är så kul att bli förhörd och initialt antagligen felaktigt misstänkt för ett dubbelmord man inte begått.. och att man inte vill tvingas vittna mot en gärningsman som tillhör potentiellt farliga nätverk. Men han hade bara kunnat ge sig tillkänna, sagt att det var han som hade den stirrande blicken, låtit sig bli topsad. Och så hade polisen kunnat gå vidare. Det faktum att han inte gjort det gör honom misstänkt i mina ögon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
När GW och Benniet från polisen går runt på Åsgatan så kör dom ju att han står där och väntar på M. Vittne 1 ser honom vid södra delen av Åsgatan, vittne 2 (anonyma vittnet) möter honom troligen på gångstigen norr om vändplanen där Benniet står. Sen ser sopåkarna honom när han försöker att gömma sig. Sen attackerar han M snabbt bakifrån vid den skymda platsen. Hans plan är nog att skada alt döda M. Precis det som sker. Är nog inget som gått fel utan är nog det som hände som var planen mer eller mindre tror jag. Är nog det man ska utgå från i alla fall.
Tror inte heller att så mycket gick fel. Det snabba skeendet ger inte utrymme för konfrontation som spårat ur och diskussion som ledde till handgemäng osv osv. Men möjligtvis att GM var övertaggad och "tappade det".
Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Enligt GM profilerare så brukar det vara så att om det finns ett övervåld (som det gör i Linköping) och en personlig koppling/konflikt mot offret så brukar det vara en konfrontation framifrån och det brukar finnas skador på offrets ansikte. M attackeras bakifrån och har inte några skador i sitt ansikte. Det talar för att det inte finns någon konflikt mellan GM och M. Fördel psykspåret och även familjespåret, att någon hjälpt den som ogillar pappan att attackera sonen som hämnd för något. Är ju som geografiska profilen bara antaganden men ändå intressant. Med tanke på att M attackeras drygt 50 meter ner från vändplanen där det är skymd sikt pga buskar talar väl ev också för att GM väntar in det stället. Om det var planerat så tror jag att hans flyktväg blev annorlunda än han tänkt sig pga att AL kom in i situationen.
Det verkar som att han vill sopa undan sina spår efter morden. Går lite medvetet vilseledande genom TRF och tillbaka dit han tänkt gå från början.
Det passar även in på min måhända något långsökta teori att övervåldet beror på att GM skulle bevisa sin "manlighet" för anstiftaren, som var på plats. (Så som den ena av de två oidentifierade personerna på platsen)