2019-08-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Att han är en feg stackare bevisas att han nu på sina bara knän tvår sina händer och ber partiledningen om förlåtelse. När han förstod att hans framtida karriär inom Moderaterna stod på spel blev han plötsligt väldigt ångerfull.

De enda som försvarar honom är bittra SD:are på Flashback.

Du kan inte förvänta dig mycket av våra folkvalda om du tycker en "viktig insats" består i att twittra "inte lyckats ha rätt om ett enda utrikespolitiskt skeende"!

Jasså, Exempelvis Viktor Malm på Expressen är alltså SD? Varken jag eller han skulle jag tro är det.https://www.expressen.se/kultur/fler-borde-gora-som-hanif-bali/
Citera
2019-08-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Jo, Bali uppträdde fegt. Skulle han sagt liknande saker om Bildt tex under ett internt partimöte med Moderaterna vore det inte fegt men att officiellt kasta skit, förnedra och mobba Bildt via Twitter är fegt och lågt. Dessutom har ju nu Bali krypit till korset och bett om ursäkt. Vilket förvånar mig, jag trodde att han skulle fly till SD omedelbart, jag trodde att han kläckte ut sig den här skiten högst medvetet.
Som sagt, dagens ledande Moderat elit är lättkränkta syltryggar. Bra då har vi klargjort det.
Citera
2019-08-22, 17:00
Medlem
godhetsapostelns avatar
Hemskt vad många som tycker det offentliga rummet skall vara någon skyddad verkstad. Mobbing hade varit att påpeka Bildts lyte...t.ex. hans autism.
Att kritisera någon som är inkompetent i sitt arbete är inte att mobba någon. Bildt och hela hans regering är starkt kritiserade för sin inrikespolitiska arbete (t.ex. av Reinfeldt), hans utrikespolitiska arbete starkt ifrågasatt.
Citera
2019-08-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Att han är en feg stackare bevisas att han nu på sina bara knän tvår sina händer och ber partiledningen om förlåtelse. När han förstod att hans framtida karriär inom Moderaterna stod på spel blev han plötsligt väldigt ångerfull.

De enda som försvarar honom är bittra SD:are på Flashback.

Du kan inte förvänta dig mycket av våra folkvalda om du tycker en "viktig insats" består i att twittra "inte lyckats ha rätt om ett enda utrikespolitiskt skeende"!

Det har du rätt i. Dagens politiker, främst då sossedito, förmedlar ju kvalitet i klass med utvecklingsstörda på Twitter. Din partivän Strandhäll är ju en klass för sig.
Citera
2019-08-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det har du rätt i. Dagens politiker, främst då sossedito, förmedlar ju kvalitet i klass med utvecklingsstörda på Twitter. Din partivän Strandhäll är ju en klass för sig.

Partivän, det visste jag inte? Fick för mig att en EnGodForlorare var betydligt längre åt vänster än Strandhäll. ;-)
Citera
2019-08-22, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det där säger mer om Viktor än om Balif. Båda de är mer att betrakta som knappt tänkande människor. Alltså inga större begåvningsreserver...
Säger en anonym fåntratt på Flashback. Det står tämligen still mellan öronen på dig, inte sant?
Citera
2019-08-22, 17:36
Avslutad
Citat:
Du jämför med Donald Trump nu, du tycker synd om honom eftersom Bildt kritiserat honom medan andra politiker i Sverige håller käften? Det gäller ibland att anpassa sig till situationen här i livet och eftersom Trump själv spelar fulspel och beter sig som ett ouppfostrat svin får han f-n i mig tåla om folk är otrevliga tillbaka.
Trump behöver inte ”tåla” någonting. Han sätter alla gnällspikar på plats utan att behöva böla om detaljer. Han är mer alfa än alla svenska politiker kombinerade, det är väl det som svider så jävligt?
I vår ringhörna står Carl ”We shall overcome i Rinkeby” Bildt. Pinsamt.
Citera
2019-08-22, 17:37
Medlem
Citat:
Jo, Bali uppträdde fegt. Skulle han sagt liknande saker om Bildt tex under ett internt partimöte med Moderaterna vore det inte fegt men att officiellt kasta skit, förnedra och mobba Bildt via Twitter är fegt och lågt. Dessutom har ju nu Bali krypit till korset och bett om ursäkt. Vilket förvånar mig, jag trodde att han skulle fly till SD omedelbart, jag trodde att han kläckte ut sig den här skiten högst medvetet.
Om han säger sin ärliga mening om Bildt har han förnedrat honom då? Om han hävdar att Bildt har fattat inkompetenta beslut kränker han då? Hur tänker du egentligen? Om man hävdar att Löfven eller Dan Eliasson är inkompetenta, kränker man dem då?

Vad hindrar Bildt från att replikera på det som sades?

Hoppas M rasar till under 10 %.
Citera
2019-08-22, 17:39
Medlem
Det skrivs mycket om straffet han fått, att bli av med de två uppdragen. Men varför talar M inte klartext om det andra straffet, twitterförbudet? Kom igen nu UK, hur länge blir han bannad från twitter och varför bannas han inte från Facebook? Får han skriva debattartiklar? Får han hålla torgmöten? Kommer han få vara med i TV om TV hör av sig? Kommer han få uttala sig i tidningar om nån tidning vill prata med honom? Om partiet nu tycker att han är en belastning varje gång han öppnar munnen eller skriver något nånstans, varför tycker de då att total munkavle är bättre än uteslutning ur partiet? Varför allt hysch-hysch kring detta? Och var det verkligen bara en person i hela riksdagsgruppen som tyckte att han skulle få fortsätta skriva på sociala medier? Den där ubbhult Ericsson röstade alltså ja till twitterförbud?
Senast redigerad av ealdorman3 2019-08-22 kl. 17:52.
Citera
2019-08-22, 17:47
Medlem
dunias avatar
Vad hände med yttrandefriheten?
Citera
2019-08-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Trump behöver inte ”tåla” någonting. Han sätter alla gnällspikar på plats utan att behöva böla om detaljer. Han är mer alfa än alla svenska politiker kombinerade, det är väl det som svider så jävligt?
I vår ringhörna står Carl ”We shall overcome i Rinkeby” Bildt. Pinsamt.

De flesta svenska politiker blir helt handfallna när Trump börjar käfta, Bildt vågar varje fall kommentera och bemöta det samt stå upp för Sverige. Han vänder inte andra kinden till som många andra mesiga svenska politiker. Sedan om man tycker att Bildt har rätt eller fel i det han skriver är en totalt annan sak, personligen respekterar jag Bildt väldigt mycket.
Citera
2019-08-22, 17:50
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Vad hände med yttrandefriheten?
Den lever och frodas. Är du moderat ska du dock hålla käft och rätta in dig i ledet under partipiskans vinande svans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in