Citat:
Ursprungligen postat av
Zilvio
Helt oavsett vad man tycker om Bildts gärningar ur ett historiskt perspektiv kan man aldrig komma ifrån att han ingick i Reinfeldts regering och därmed är medansvarig den fruktansvärda situation vi försatts i och historiens dom kommer inte att vara nådig mot någon av de regeringar som på kort tid raserat vad som tagit många generationer att bygga upp.
Hanif Bali är en av få personer från de etablerade partierna som inte räds för att säga sanningen och för det förtjänar han respekt.
Jag håller med dig i allt.
Dock, anser jag inte att det går att förringa politikern Bildt. Huruvida han står sig internationellt låter jag vara där hän, men i Sverige är det enbart ett fåtal politiker (även historiskt) som kommer upp i hans nivå gällande bildning, intelligens, sakkunnighet och som debattör. Att de två senaste regeringarna gjort evinnerlige klavertramp gällande massinvandringen, är det inget jag lastar Bildt för, även om han så klart i dess regering - där är det Borg och Reinfeldt så bör bära hundhuvudena.
Bali är som en skänk från ovan till politiken, problemet är som sagt hans bristande impulskontroll.