Citat:
Ursprungligen postat av
Barbequeken
Varför ska en svensk politiker överhuvudtaget uttala sig om något som berör USA och Danmark?
Lika lite som svensk PK media lägger krut på hata Trump. Vad är meningen med det? Tror de att det gör någon skillnad i USA?
Amerikanen vet för fan inte ens skillnaden mellan Schweiz och Sverige.
Bildt kan hålla käft. Och Hanif ska inte be om ursäkt. Han ska ha en ursäkt av både Ulf, Bildt, Billström och Moderaterna.
Rätt säker på detta retar en del Moderatväljare. Moderaterna ska inte lispa sig inför Iran.
Pratar vi om närtid tror jag exempelvis att Bildt var irriterad på Trump i samband med Asap Rocky gripandet och rättegången.
För övrigt helt klockrent formulerat av Bildt.
https://twitter.com/carlbildt/status/1154616718716821504
Här är en annan vettig artikel i Washington Post där Carl Bildt bemöter Trumps förnedrande skitsnack om Sverige.
https://www.washingtonpost.com/news/global-opinions/wp/2017/02/24/the-truth-about-refugees-in-sweden/?noredirect=on
Bildt är en stor USA vän (vilket jag också är) men jag tycker det visar på ryggrad hos Bildt att han inte är rädd att officiellt kritisera dem efter att Trump tillträdde som president. Han har åtminstone bemött sådant som berört Sverige av Trumps många uttalanden. Det är väl ändå bra att Bildt gör det när i stort sett alla andra svenska politiker håller käften och vänder andra kinden till?
Sverige har många beröringspunkter med USA. Tex så har nästan varenda jäkla svensk någon släkting i USA om man går några generationer tillbaka, jag själv har minst 100 st nu levande släktingar i USA (många av dem självklart avlägsna dock...), sannolikt finns det betydligt fler om jag börjar forska i det. Det finns väl minst 10 miljoner människor i USA som har svenska anor på faderns eller moderns sida om jag inte minns fel.
Sverige har också mycket handel med USA.
De flesta här överskattar kraftigt Balis betydelse för M, varför vet jag inte riktigt. Sammanlagt
gissar jag det går ungefär +-0 om man räknar väljare han attraherat jämfört med potentiella väljare han avskräckt.