2019-08-22, 16:23
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Jag tror ni överskattar Balis popularitet något helt enormt.
Hur populär el. impopulär är karln inom (M) egentligen? Någon som har lite koll?
Citera
2019-08-22, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag har inget till övers för Bildt, men fega mobbare som Hanif Bali är värre
Nej fega mobbare är sådana som Löfven som i stället för att ta debatten så fort han yttrar sig drar igång ramsan om nazist, rasist, fascist som VPKtanterna med nosring brukar skrika på Äkessons möten. Kalla vanliga svenska jobbare för nazister ligger på nivå av dårfink av den store "arbetarledaren".
Hanif Bali twittrar alltid med människokärlek, humor och värme i centrum och den som inte kan ta det får skylla sig själv.
Citera
2019-08-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Varför ska en svensk politiker överhuvudtaget uttala sig om något som berör USA och Danmark?

Lika lite som svensk PK media lägger krut på hata Trump. Vad är meningen med det? Tror de att det gör någon skillnad i USA?

Amerikanen vet för fan inte ens skillnaden mellan Schweiz och Sverige.
Bildt kan hålla käft. Och Hanif ska inte be om ursäkt. Han ska ha en ursäkt av både Ulf, Bildt, Billström och Moderaterna.

Rätt säker på detta retar en del Moderatväljare. Moderaterna ska inte lispa sig inför Iran.

Pratar vi om närtid tror jag exempelvis att Bildt var irriterad på Trump i samband med Asap Rocky gripandet och rättegången.

För övrigt helt klockrent formulerat av Bildt.
https://twitter.com/carlbildt/status/1154616718716821504

Här är en annan vettig artikel i Washington Post där Carl Bildt bemöter Trumps förnedrande skitsnack om Sverige.
https://www.washingtonpost.com/news/global-opinions/wp/2017/02/24/the-truth-about-refugees-in-sweden/?noredirect=on

Bildt är en stor USA vän (vilket jag också är) men jag tycker det visar på ryggrad hos Bildt att han inte är rädd att officiellt kritisera dem efter att Trump tillträdde som president. Han har åtminstone bemött sådant som berört Sverige av Trumps många uttalanden. Det är väl ändå bra att Bildt gör det när i stort sett alla andra svenska politiker håller käften och vänder andra kinden till?

Sverige har många beröringspunkter med USA. Tex så har nästan varenda jäkla svensk någon släkting i USA om man går några generationer tillbaka, jag själv har minst 100 st nu levande släktingar i USA (många av dem självklart avlägsna dock...), sannolikt finns det betydligt fler om jag börjar forska i det. Det finns väl minst 10 miljoner människor i USA som har svenska anor på faderns eller moderns sida om jag inte minns fel.

Sverige har också mycket handel med USA.

De flesta här överskattar kraftigt Balis betydelse för M, varför vet jag inte riktigt. Sammanlagt gissar jag det går ungefär +-0 om man räknar väljare han attraherat jämfört med potentiella väljare han avskräckt.
Senast redigerad av mastodon111 2019-08-22 kl. 16:39.
Citera
2019-08-22, 16:28
Medlem
CyberIngmars avatar
Hanif kallas för blatte En snabb googling: Mireya Echeverría Quezada är en svensk skribent, redaktör och en av grundarna till den antirasistiska och feministiska plattformen Rummet och Kontext.

https://mobile.twitter.com/MireyaEQ/status/1164509655084781568

Gissar på att du betalar för båda plattformarna genom skatt.
Citera
2019-08-22, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag har inget till övers för Bildt, men fega mobbare som Hanif Bali är fan värre.

Du vet uppenbarligen inte vad "kritik" är för något.

"fega" mobbare? Är det alltså fegt att med sitt eget namn kritisera husguden? Med dagens lättkränkta och hämndlysta Moderater är det faktiskt med risk för sin egen framtid man gör det. Bali är inte dummare än att han inser det. Med all rätt dessutom. Ändock väljer han göra det. Då är man inte feg.
Bildt och hans vidrige efterträdare är exempel på fega politiker. UK är ett annat exempel tillika Billström.

Carl Bildt har gjort fler fel än rätt. Kärringen hans, Karossen, kunde helt sonika vandra in och bli en Moderatpolitiker med position och dessutom tilldelas EU-poster utan något som helst trackrecord. Ni sossar är visserligen vana vid mygel men mygel OCH inkompetens är inte det vanliga hos Moderater. Iaf inte före Bildt och Reinfeldt. Givetvis skall det ta upp. Oavsett hur. Bali har återigen gjort en viktig insats.
Senast redigerad av Pingubengt 2019-08-22 kl. 16:35.
Citera
2019-08-22, 16:33
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Håller med. Skulle tro att upp till var 4:e väljare lämnar Moderaterna om han går.

Bali säger högt vad andra moderater tyckt i många många år.
Se bra på Carl Bild's försvar av kronkursen på 90-talet med efterföljande räntekrig och bolån
på 15-20 %. Dom 10.000-tals som fick gå från hus och hem har inte förlåtit honom heller.
Pompös pajas är bästa etiketten på Carl Bildt.

Sverige behöver fler politiker som Bali, folk som vågar säga vad dom tycker.
M vågar inte utesluta honom för dom vet att det kan bli förödande, tror att många unga Moderater skulle bli urförbannade.
Citera
2019-08-22, 16:37
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Vad är det för larvig vuxenmobbing av Carl Bildt, vad har ni egentligen för sakliga argument att skriva så förbannat mycket nedsättande skit om honom?

Vore extra intressant att läsa kommentarer från icke SDare...

Värdegrundsidiot! Vad får dig att tro att man måste vara SD för att ogilla marxismen i ett påstått borgerligt parti? Jag är libertarian och hatar nationalism och konservatism lika mycket som islamsk fundamentalism.
Citera
2019-08-22, 16:40
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Sverige behöver fler politiker som Bali, folk som vågar säga vad dom tycker.
M vågar inte utesluta honom för dom vet att det kan bli förödande, tror att många unga Moderater skulle bli urförbannade.
Anders Borg och Victor Malm är inne på samma spår.

https://www.expressen.se/kultur/fler-borde-gora-som-hanif-bali/
"Hanif Bali är en av få levande och tänkande människor i den samtida politiken. "

https://www.expressen.se/dinapengar/aktier-och-bors/borg-gor-som-kungen-vand-blad-och-ga-vidare/
"– Det var dumt att ge sig på Carl Bildt, som jag har stor respekt för. Men samtidigt gör människor då och då misstag. Nu har han bett om ursäkt för detta och då tycker jag man kan nöja sig med det, säger Anders Borg.
Och lägger till:
– De får göra som kungen och vända blad och gå vidare."

Det måste bli slut på den trångsynta och stjärtvändande politiken. Vi vill ha fler som Hanif, oavsett vad de står för.
Citera
2019-08-22, 16:40
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
"fega" mobbare? Är det alltså fegt att med sitt eget namn kritisera husguden? Men dagens lättkränkta Moderater är det faktiskt med risk för sin egen framtid man gör det. Bali är inte dummare än att han inser det. Med all rätt dessutom.

Att han är en feg stackare bevisas att han nu på sina bara knän tvår sina händer och ber partiledningen om förlåtelse. När han förstod att hans framtida karriär inom Moderaterna stod på spel blev han plötsligt väldigt ångerfull.

De enda som försvarar honom är bittra SD:are på Flashback.

Citat:
Bali har återigen gjort en viktig insats.

Du kan inte förvänta dig mycket av våra folkvalda om du tycker en "viktig insats" består i att twittra "inte lyckats ha rätt om ett enda utrikespolitiskt skeende"!
Citera
2019-08-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det är inte ett sjunkande skepp för att massmedia säger det. De har använt precis varje trick i den Leninistiska spelboken hittills och SD är lika mycket sjunkande skepp som Donald "God Emperor" Trump.
Vad har du för belägg för dina 15%, eller är det bara en gissning från dig?
Speciellt nu när M vaskar sin bästa spelare.
Har röstat på SD två omgångar men när dom plötsligt vill fortsätta med EU och Islam så kan dom dra åt helvete.
Citera
2019-08-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
"fega" mobbare? Är det alltså fegt att med sitt eget namn kritisera husguden? Med dagens lättkränkta och hämndlysta Moderater är det faktiskt med risk för sin egen framtid man gör det. Bali är inte dummare än att han inser det. Med all rätt dessutom. Ändock väljer han göra det. Då är man inte feg.
Bildt och hans vidrige efterträdare är exempel på fega politiker. UK är ett annat exempel tillika Billström.

Carl Bildt har gjort fler fel än rätt. Kärringen hans, Karossen, kunde helt sonika vandra in och bli en Moderatpolitiker med position och dessutom tilldelas EU-poster utan något som helst trackrecord. Ni sossar är visserligen vana vid mygel men mygel OCH inkompetens är inte det vanliga hos Moderater. Iaf inte före Bildt och Reinfeldt. Givetvis skall det ta upp. Oavsett hur. Bali har återigen gjort en viktig insats.

Jo, Bali uppträdde fegt. Skulle han sagt liknande saker om Bildt tex under ett internt partimöte med Moderaterna vore det inte fegt men att officiellt kasta skit, förnedra och mobba Bildt via Twitter är fegt och lågt. Dessutom har ju nu Bali krypit till korset och bett om ursäkt. Vilket förvånar mig, jag trodde att han skulle fly till SD omedelbart, jag trodde att han kläckte ut sig den här skiten högst medvetet.
Citera
2019-08-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Anders Borg och Victor Malm är inne på samma spår.

https://www.expressen.se/kultur/fler-borde-gora-som-hanif-bali/
"Hanif Bali är en av få levande och tänkande människor i den samtida politiken. "
.
Det där säger mer om Viktor än om Balif. Båda de är mer att betrakta som knappt tänkande människor. Alltså inga större begåvningsreserver...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in