2019-08-22, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
De flesta svenska politiker blir helt handfallna när Trump börjar käfta, Bildt vågar varje fall kommentera och bemöta det samt stå upp för Sverige. Han vänder inte andra kinden till som många andra mesiga svenska politiker. Sedan om man tycker att Bildt har rätt eller fel i det han skriver är en totalt annan sak, personligen respekterar jag Bildt väldigt mycket.
Nu vet jag inget om dig, men jag har jävligt svårt för att tro att Bildt står upp för det Sverige du vill ha. Bildt är mer inne på att Sverige inte ska existera som eget land överhuvudtaget, EU über alles.

Tycker du likadant?
Citera
2019-08-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Mumma för SD (och KD), lär bli många som lessnar på dvärgen ”Tuffe Uffe” nu.
På grund av en annan dvärg, eller?
Citera
2019-08-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Den lever och frodas. Är du moderat ska du dock hålla käft och rätta in dig i ledet under partipiskans vinande svans.

Larv, det skulle sannolikt blivit samma soppa i vilket parti som helst. Bildt har ändå varit statsminister, utrikesminister och är en gammal trotjänare och ikon inom partiet. Om någon SD fjant skulle börja "trashtalka" och fönedra Åkesson på Twitter, du tror verkligen inte det skulle få liknande följder? Du verkar enormt blåögd och naiv.
Citera
2019-08-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Nu vet jag inget om dig, men jag har jävligt svårt för att tro att Bildt står upp för det Sverige du vill ha. Bildt är mer inne på att Sverige inte ska existera som eget land överhuvudtaget, EU über alles.

Tycker du likadant?

Vi ligger säkert ljusår från varandra rent politiskt, galaxer mellan oss, politiker som Reinfeldt, Björklund och även Bildt är mina förebilder. Jag är liberal eller liberal höger, en tolkningsfråga (vet knappt själv). ;-)
Citera
2019-08-22, 18:06
Medlem
Mycket #backahanif i sociala medier nu. Men hur många är M-väljare som faktiskt kommer överge partiet?

Kommer det verkligen märkas av i kommande mätningar att M-ledningen klippt vingarna på Bali?
Citera
2019-08-22, 18:09
Avslutad
Citat:
Vi ligger säkert ljusår från varandra rent politiskt, galaxer mellan oss, politiker som Reinfeldt, Björklund och även Bildt är mina förebilder. Jag är liberal eller liberal höger, en tolkningsfråga (vet knappt själv). ;-)
Okej, vi kommer förmodligen aldrig kunna enas om någonting så jag lägger ner vapnen här och nu. Bra att du är tydlig.
Citera
2019-08-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Okej, vi kommer förmodligen aldrig kunna enas om någonting så jag lägger ner vapnen här och nu. Bra att du är tydlig.

Haha! :-D
Citera
2019-08-22, 18:14
Medlem
stevenstillss avatar
Hanif Bali får nu uppbackning av Expressen. Inte dåligt. Det gör att inget kommer att hända Hanif egentligen. Han har mycket mer stöd än som antyds av vissa här på tråden som går vänsterliberalernas ärenden. Ett gäng som tappar hela tiden.

https://www.expressen.se/kultur/fler-borde-gora-som-hanif-bali/
Senast redigerad av stevenstills 2019-08-22 kl. 18:20.
Citera
2019-08-22, 18:17
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Den lever och frodas. Är du moderat ska du dock hålla käft och rätta in dig i ledet under partipiskans vinande svans.
Jag följer Hanif på sociala medier och han är en hjälte som för fram obekväma saker i ljuset , med en glimt i ögat. MEN han skulle inte gett sig på Carl Bildt och han skulle inte ge sig på det egna partiet. Där går väl ändå gränsen och man är företrädare för ett parti. Klantigt Hanif men jag hoppas du fortsätter lyfta fram tokigheter, oegentligheter och dårskap som tidigare.
Citera
2019-08-22, 18:19
Medlem
BorgeHs avatar
Tråkigt.
Hanif har varit som en gossen Ruda i svensk politik. Sagt det som alla ser men ingen vågar säga. Vägrat att inpassa sig i uppgjorda formerna för vad en riksdagsman får göra. Det är inte så konstigt att de ledande moderater reagerat. Partiet är nog fortfarande de "Nya moderaterna" som vill att vi skall "Öppna våra hjärtan" för en invällning av personer från vad Trump säger "asshole countries" över hela världen.

"You can fool all the people some of the time and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time."!

M får aldrig mer min röst i något val!
Citera
2019-08-22, 18:20
Medlem
Vad är det som gör att Carl Bildt inte får kritiseras? Varför är han så helig i svensk offentlighet?
Citera
2019-08-22, 18:21
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Larv, det skulle sannolikt blivit samma soppa i vilket parti som helst. Bildt har ändå varit statsminister, utrikesminister och är en gammal trotjänare och ikon inom partiet. Om någon SD fjant skulle börja "trashtalka" och fönedra Åkesson på Twitter, du tror verkligen inte det skulle få liknande följder? Du verkar enormt blåögd och naiv.
Oj, har fröken hängt så länge stirrandes i tråden att hon blivit närsynt?

Jag har inte kommenterat något annat parti eller vad som skulle ha hänt där.

Det vi vet är dock att Bali blivit tagen ordentligt i örat av korta killens posse.

Glöm nu inte att ta din medicin så blodtrycket återgår till mer normala nivåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in