Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Hahaha! "Låsta position". Underbar! Jo, så kan man nog kalla det.
Edit: Jag undrar lite hur han har det därinne. Om han kommer överens med fångarna. Om de föraktar honom. Eller om de flesta är lika vidriga som han själv - då är han bland gelikar och borde trivas som fisken i vattnet. Vi har ju inte fått några rapporter om nån mer misshandel så vitt jag vet.
Skulle vara intressant att veta. Jag misstänker dock, att han knappast hittat någon själsfrände att prata raketer och ubåtar och von Braun med. De allra flesta våldskriminella är lågbegåvade, lågutbildade, och helt ointresserade av vetenskap, samhällsfrågor och allt annat som inte handlar om den enklaste personliga behovstillfredsställelsen i stunden... Många har till och med svårt att läsa o.s.v..
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Det här med att tjejen sa, att hon fick en adrenalinkick av att sitta i rättssalen med mördaren närvarande och lyssna på de spetsade skruvmejslarna som Madsen använde mot KW, vad ska man tro om det?
Spänning? Eller erotisk upphetsning? Hon beskrev det som att hoppa ut från en höjd.
Men inte av förskräckelse som jag förstod det. Adrenalinkick.
När de flesta övriga i salen mår dåligt. Kanske tom håller för öronen.
Hon verkar ju störd tycker jag.
Ja, det var det värsta av allt. Annars brukar det ju vara så, att en kvinna blir kär i "människan" - och försöker förtränga eller ursäkta brottet han gjort, eller rentav försöker intala sig att han är oskyldig. Men i det här fallet verkar det vara själva brottet tjejen tänder på..? Och så går hon ut med det i tidningen också, med foto och sitt fullständiga namn..?