2019-08-19, 13:36
Medlem
Japonicas avatar
Hon försöker nog vara rolig, men det är mest obehagligt.
De säger att de mådde dåligt i Sorsele, men jag tycker att det verkar ha varit värsta idyllen jämfört med nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Sitter och tittar på den här videon om katalogen, försöker förstå om hon ska vara rolig eller om hon menar allvar? Vet inte ärligt talat. Hon pratar på som att hon är helt manisk. Något är HELT fel.
Citera
2019-08-19, 14:05
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candy14
Stackars Oliver... det är nog en bra blandning av mediciner och ett sjukt psyke. Typiskt läkare att skriva ut massa mediciner istället för att ge Jewels den hjälp som hon behöver. Det är nog inte lätt att vara psykiskt sjuk i dagens Sverige.

Frågade i liven igår vilka mediciner hon gick på och hon svarade inga alls. Hon har inte råd att hämta ut sina mediciner.
Citera
2019-08-19, 14:17
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japonica
Hon försöker nog vara rolig, men det är mest obehagligt.
De säger att de mådde dåligt i Sorsele, men jag tycker att det verkar ha varit värsta idyllen jämfört med nu.

Dom verkade trivas bättre i Sorsele trots allt. Både Issy/Oliver och Jewels upplevdes som gladare.
Men där gick han inte heller i skolan iofs.
Nu ska han ju börja skolan imorgon. 5 timmar om dagen 09 till 14:00 så det är tydligen slut med hemmastudierna.
Kan förstå om han nu är nervös, men jag tror detta kommer vara bättre för Oliver. Han/hon behöver komma hemifrån lite. Få mer ordning på rutiner mm.
Idag var det väl möte med BUP tror jag.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-08-19 kl. 14:19.
Citera
2019-08-19, 14:32
Medlem
---
Senast redigerad av Brodrude 2019-08-19 kl. 14:42.
Citera
2019-08-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japonica
Hon ”tål inte mediciner” har hon sagt, blir t om påverkad av en Alvedon påstod hon.

Det där beror nog på hennes extremt energifattiga diet och hennes kroppsvikt på 45 kilo.
Citera
2019-08-19, 15:10
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Så jag vill önska Oliver lycka till! Var stark, jag tror på dig detta fixar du!
Citera
2019-08-19, 15:57
Medlem
Varken Issy eller morfarn hjälper till i hemmet så jag förstår om Jewels gör lite förvirrade videor.
Citera
2019-08-19, 16:09
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Varken Issy eller morfarn hjälper till i hemmet så jag förstår om Jewels gör lite förvirrade videor.

Det är väl Jewels ansvar att ta hand om hemmet? Oliver är för det första ett barn och har nu andra åtaganden. Visst bör barnen hjälpa till ibland lite grann, men det är fan inte deras ansvar. Så att det skulle vara förståeligt att Jewels får psykos och tror att varje sida av IKEA-katalogen innehåller stalkers/satanistpropaganda osv för att hon måste göra det som alla vuxna behöver är inte en acceptabel ursäkt.
Citera
2019-08-19, 16:12
Medlem
Citat:

Ja visst är det jobbigt när man får psykos av för mycket hushållssysslor...
Citera
2019-08-19, 16:26
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Det är väl Jewels ansvar att ta hand om hemmet? Oliver är för det första ett barn och har nu andra åtaganden. Visst bör barnen hjälpa till ibland lite grann, men det är fan inte deras ansvar. Så att det skulle vara förståeligt att Jewels får psykos och tror att varje sida av IKEA-katalogen innehåller stalkers/satanistpropaganda osv för att hon måste göra det som alla vuxna behöver är inte en acceptabel ursäkt.

Nej jag tror inte hon har fått en psykos. Se det som en kul video. Och tycker man inte det är kul kan man ju alltid lyssna på Rasks sexliv om man finner det bättre.
Jag har också skällt på Jewels i denna tråd men hon har energi trots alla motgångar. Hon står på sig och bjuder på sig själv. Det ska hon ha kredd för.
Mina barn hjälper inte till så mycket hemma och det gjorde inte jag heller i den åldern.
Det kommer en dag då Oliver får laga sin egen mat och städa efter sig. Visst, det är bra om barnen hjälper till och jag försöker sätta mina i arbete lite då och då så dom inte blir helt handlingsförlamade.
Citera
2019-08-19, 16:30
Medlem
Vad är det ni menar bevisar att hon har en psykos just nu?

Oliver är 15 år, då brukar man kunna vara behjälplig med enklare sysslor som att ta en disk, dammsuga eller följa med ner i tvättstugan. Vet inte vad ni levt för curlade liv.
Citera
2019-08-19, 16:38
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Vad är det ni menar bevisar att hon har en psykos just nu?

Oliver är 15 år, då brukar man kunna vara behjälplig med enklare sysslor som att ta en disk, dammsuga eller följa med ner i tvättstugan. Vet inte vad ni levt för curlade liv.

Vad vet vi om det egentligen? Visst man kan uppleva Oliver slö men jag har sett i gamla videos när hon städar sitt rum, hjälper till med pellets, skottar snö mm. Nu verkar hon inte göra så mycket. Vet inte vad som hände när dom flytta till Norrköping? Om hon hamna i någon slags koma?
... Han. Hon är en han nu *rättar*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in